برنامه غذای هفتگی برای ناهار و شام + جدول پخت

برنامه غذای هفتگی برای ناهار و شام + جدول پخت
با داشتن یک برنامه غذایی آشپزی را به یک کار جذاب تبدیل کنید. در این مطلب برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته را بخوانید.
کد خبر: ۳۵۵۰۰
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱

زی‌سان: داشتن یک برنامه منظم برای انجام کار‌های روزمره بسیار پراهمیت است. اگر طبق یک برنامه منظم کارهایتان را انجام دهید علاوه بر این که کارهایتان به موقع انجام می‌شود، می‌توانید برای رسیدگی به خودتان نیز وقت بگذارید.

از آن جایی که معمولاً آشپزی یکی از کار‌های وقت گیری است که در طول روز حداقل ۲ بار باید آن را انجام دهید، داشتن یک برنامه غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا از سردرگمی و فکر به این که چی بپزید که هم خوشمزه باشد و هم سالم، رها شوید همچنین با داشتن برنامه غذایی تا حدودی می‌توانید هزینه‌های زندگی را نیز مدیریت کنید. پیشنهاد می‌کنیم با زی‌سان همراه شوید و برنامه غذایی این هفته را بخوانید.

لیست خرید مواد غذایی برای یک هفته:

۱_ گوشت گوسفند یا گوساله (برای خورش)

۲_ گوشت چرخ کرده

۳_ مرغ

۴_ تخم مرغ

۵_ گوشت بوقلمون

۶_ برنج

۷_ سیب زمینی

۸_ گوجه فرنگی

۹_ پیاز و سیر

۱۰_ هویج

۱۱_ قارچ

۱۲_ بادمجان

۱۳_ زرشک

۱۴_ زعفران

۱۵_ سبزی کوکو

۱۶_ شوید

۱۷_ برگ انگور

۱۸_ نخود

۱۹_ خلال بادام

۲۰_ لپه

۲۱_ سبزی دلمه

۲۲_ رب گوجه فرنگی

۲۳_ لوبیا چیتی

۲۴_ مغز گردو

۲۵_ رب گوجه فرنگی

۲۶_ کشمش پلویی

۲۷_ عدس

۲۸_ بلغور گندم

۲۹_ ماست

۳۰_ عصاره گوشت

۳۱_ سبزی تازه (تره، جعفری، گشنیز، اسفناج)

۳۲_ پنیر پیتزا

۳۳_ نان پیتزا

۳۴_ فلفل دلمه‌ای

۳۵_ ذرت

۳۶_ رشته سوپ

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته (۸)

پیشنهاد غذا برای روز شنبه

ناهار شنبه: تاس کباب

به گزارش زی‌سان، از آن جایی که شنبه اولین روز کاری در هفته است، می‌توانید برای ناهار یک غذای ساده مانند تاس کباب طبخ کنید. تاس کباب را هم می‌توانید با چلو سفید نوش جان کنید و هم با نان و سبزی تازه! 
تاس کباب در هر منطقه از ایران دستور پخت متفاوتی دارد، اما پیشنهاد می‌کنیم این بار تاس کباب را به شیوه مردم تهران طبخ کنید. طرز تهیه تاس کباب به روش تهرانی‌ها را بخوانید.

شام شنبه: کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از انواع غذا‌های خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستور‌های متنوعی تهیه می‌شود. کوکو سبزی یک غذای مفید و کامل است و می‌توانید آن را برای شام شنبه درست کنید. حتی به شما پیشنهاد می‌کنیم این غذا را کمی بیشتر درست کنید و برای صبحانه روز یکشنبه نیز نوش جان کنید.

پیشنهاد غذا برای روز یکشنبه

ناهار یکشنبه: نخود پلو با شوید

به گزارش زی‌سان، نخود پلو با شوید یک پلوی خوشمزه و ساده است که می‌توانید آن را با مرغ، گوشت یا حتی سالاد نوش جان کنید. طرز تهیه نخود پلو با شوید را بخوانید.

شام یکشنبه: املت

املت یکی از غذا‌هایی است که در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. املت دستور پخت‌های متفاوتی دارد و شما می‌توانید با دستور پخت دلخواه‌تان یک املت خوشمزه برای شام یکشنبه درست کنید و این املت سالم و خوش‌طعم را با نان و سبزی تازه نوش جان کنید.

پیشنهاد غذا برای روز دوشنبه

ناهار دوشنبه: پیچاق قیمه

پیچاق قیمه اردبیلی یکی از غذا‌هایی است که اگر برای ناهار درست کنید، آن ناهار را به یک ضیافت تبدیل خواهید کرد. طرز تهیه پیچاق قیمه اردبیلی را بخوانید.

شام دوشنبه: خوراک لوبیا چیتی

لوبیا چیتی یکی از حبوبات بسیار مفید است. از این رو، پیشنهاد می‌کنیم برای شام دوشنبه خوراک لوبیا چیتی با قارچ طبخ کنید و از فواید این لوبیای پُرخاصیت برای سلامتی بهره‌مند شوید.

پیشنهاد غذا برای روز سه شنبه

ناهار سه شنبه: چلو گوشت بوقلمون

به گزارش زی‌سان، چلو گوشت یکی از غذا‌های محبوب در ایران است که بیشتر برای مجالس یا مهمانی‌ها طبخ می‌شود، اما این روز‌ها به دلیل گران بودن گوشت قرمز و ضرر مصرف این گوشت برای سلامتی، چلو گوشت در منوی غذایی افراد کمی قرار دارد. این بار به پیشنهاد زی‌سان، چلو گوشت را با بوقلمون طبخ کنید. قطعاً پس از خوردن این غذا، گوشت بوقلمون را جایگزین گوشت قرمز خواهید کرد. طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون را بخوانید.

شام سه شنبه: سوپ

سوپ یک غذای ساده و مفید است که می‌توانید آن را برای شام سه شنبه طبخ کنید. سوپ دستور پخت‌های متنوعی دارد و می‌توانید آن را به سلیقه خودتان طبخ کنید. اما اگر نمی‌دانید چگونه یک سوپ خوشمزه درست کنید، طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز چهارشنبه

ناهار چهارشنبه: قنبرپلو شیرازی

قنبر پلوی شیرازی یک غذای محلی و بسیار خوشمزه با مواد اصلی مثل گوشت، رب انار و گردوست. ما جایتان باشیم طعم بی‌نظیر این غذا را از دست نمی‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه را برای ناهار چهارشنبه طبخ کنید و با سالاد شیرازی نوش جان کنید. طرز تهیه قنبر پلوی شیرازی را بخوانید.

شام چهارشنبه: پیتزا

به گزارش زی‌سان، پیتزا از آن دسته غذا‌هایی است که هیچ کس به آن نه نمی‌گوید! این غذای ساده و خوشمزه را می‌توانید برای شام چهارشنبه درست کنید و با آن همه خانواده را دور هم جمع کنید. طرز تهیه ۳ مدل پیتزای خوشمزه به روش رستوران‌ها را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز پنجشنبه

ناهار پنجشنبه: بادمجان پلو قزوینی

بادمجان پلو در عین سادگی یک غذای مجلسی به‌شمار می‌آید و اگر طعم بادمجان را دوست دارید، عاشق این غذا خواهید شد. بادنجان پلو قزوینی گزینه خوبی برای ناهار پنجشنبه است. طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی را بخوانید.

شام پنجشنبه: دوپیازه آلو شیرازی

دوپیازه آلو شیرازی همان‌طور که از اسمش پیداست، یکی از غذا‌های لذیذ و آسان استان فارس است و می‌توانید آن را برای شام پنجشنبه طبخ کنید. طرز تهیه دوپیازه آلو شیرازی را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز جمعه

ناهار جمعه: دلمه برگ انگور

به گزارش زی‌سان، دلمه برگ مو یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و محبوب خاورمیانه است و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. این غذای پُرطرفدار، از ترکیب برنج به همراه گوشت، حبوبات و سبزیجات تهیه می‌شود و در برگ‌های تازه درخت انگور پیچیده می‌شود. این غذای خوشمزه را می‌توانید با همکاری اعضای خانواده برای ناهار جمعه درست کنید و در کنار هم نوش جان کنید. طرز تهیه دلمه ساده خانگی با برگ انگور را بخوانید.

شام جمعه: آش ماست تبریزی

پاییز یا زمستان فرقی نمی‌کند، یک کاسه آش ماست در هر فصلی خوشمزه است و طرفداران خاص خودش را دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای شام جمعه آش ماست را به شیوه مردم تبریز طبخ کنید و از طعم دلپذیر آن لذت ببرید. طرز تهیه آش ماست تبریزی را بخوانید.

سخن پایانی

در این مطلب برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته را مطالعه کردید، در نهایت امیدواریم این برنامه غذایی را یادداشت کنید و از آن برای درست کردن غذا و نظم بخشیدن بیشتر به زندگی‌تان استفاده کنید. 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: