طرز پخت ران بوقلمون مجلسی طوری‌که عاشق بوقلمون شوید!

طرز پخت ران بوقلمون مجلسی طوری‌که عاشق بوقلمون شوید!
گوشت بوقلمون یکی از انواع گوشت‌های لذیذ و در عین حال پُرخاصیت است که اگر خوب پُخته شود، شیفته طعمش خواهید شد، در این مطلب طرز پخت ران بوقلمون مجلسی را بخوانید و حتماً این طرز پخت بوقلمون را امتحان کنید!
کد خبر: ۳۳۲۵۴
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

زی‌سان: چلو گوشت یکی از غذا‌های محبوب در ایران است که بیشتر برای مجالس یا مهمانی‌ها طبخ می‌شود، اما این روز‌ها به دلیل گران بودن گوشت قرمز، افراد، کمتر قادر به تهیه آن و پخت چلو گوشت هستند. اگر شما نیز هوس چلو گوشت کرده‌اید یا قصد برگذاری مهمانی دارید، این مطلب برای شماست. در ادامه طرز پخت ران بوقلمون مجلسی را بخوانید و این بار چلو گوشت را با ران بوقلمون درست کنید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • روش گرفتن بوی زهم بوقلمون 
  • طرز تهیه ران بوقلمون (طرز پخت بوقلمون در قابلمه)
  • طرز پخت بوقلمون در فر

روش گرفتن بوی زهم بوقلمون

بیشتر افراد بوقلمون مصرف نمی‌کنند و یکی از دلایل مصرف نکردن بوقلمون، بوی زهم آن است. اگر شما هم به خاطر این که نمی‌دانید چگونه بوی زهم بوقلمون را بگیرید، از مصرف آن صرف نظر می‌کنید؛ ادامه این مطلب را بخوانید تا روش‌های ساده‌ای برای گرفتن بوی زهم بوقلمون یاد بگیرید.

روش اول: به گزارش زی‌سان، یکی از راه‌های از بین بردن بوی زهم گوشت بوقلمون، اضافه کردن ادویه‌ها و چاشنی‌ها به گوشت در هنگام پخت است؛ در بین ادویه‌ها و چاشنی‌ها زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل یک انتخاب مؤثر است. اضافه کردن برخی ادویه‌های دیگر مانند میخک، فلفل سیاه، چوب دارچین، پودر پاپریکا و برگ بو نیز در رفع بوی زهم بوقلمون تأثیر دارد.

*نکته: استفاده از زعفران دم کرده هم موجب از بین رفتن بوی زهم بوقلمون می‌شود و هم در خوش‌رنگ شدن آن تأثیر دارد.

روش دوم: تکّه‌های گوشت بوقلمون را درون ظرفی بریزید و روی آنها را با یخ‌های قالبی کوچک یا پودر یخ بپوشانید سپس روی یخ‌ها نمک بپاشید. صبر کنید تا یخِ روی بوقلمون کاملاً آب شود بعد از این‌که یخ آب شد گوشت بوقلمون را آبکش کنید و در نهایت به روش دلخواه‌تان آن را بپزید.

برای دانستن روش‌های بیشتر برای گرفتن بوی زهم بوقلمون، پیشنهاد می‌کنیم روش‌های از بین بردن بوی بد گوشت بوقلمون با ۶ ترفند حرفه‌ای آشپز‌ها را بخوانید.

طرز تهیه ران بوقلمون (طرز پخت بوقلمون در قابلمه)

در ادامه مواد لازم و طرز تهیه ران بوقلمون را بخوانید. 

طرز پخت ران بوقلمون مجلسی

مراحل تهیه ران بوقلمون (در قابلمه)

مرحله اول: به گزارش زی‌سان، ران بوقلمون را بشویید و طبق روش‌های گرفتن بوی زهم بوقلمون، بوی زهم آن را بگیرید.

مرحله دوم: درون یک قابلمه کمی روغن بریزید، وقتی روغن داغ شد، ران بوقلمون را درون روغن سرخ کنید.

پیشنهاد: طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت به شیوه مامان‌هایی که دست‌پخت‌شان عالی است!

مرحله سوم: ۱ عدد پیاز را نگینی خُرد کنید و وقتی دو طرف ران بوقلمون خوب سرخ شد، پیاز را به همراه سیر به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سَبُک شود.

مرحله چهارم: پس از این که پیاز سَبُک شد، ادویه‌ها و برگ بو را به قابلمه اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله پنجم: رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا رب گوجه فرنگی سُرخ شود.

مرحله ششم: به گزارش زی‌سان، پس از این که رب گوجه فرنگی سرخ شد، زعفران دم کرده را به بوقلمون اضافه کنید. در نهایت مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید ران بوقلمون به مدت ۲ ساعت با شعله ملایم بپزد.

مرحله آخر: در ۳۰ دقیقه آخر پُخت، مقداری آب لیمو ترش به قابلمه اضافه کنید، مواد داخل قابلمه را کمی مخلوط کنید سپس یک قاشق از مواد بچشید، اگر چاشنی سُس به اندازه بود، ران بوقلمون را در ظرف سرو بکشید و با چلو زعفرانی نوش جان کنید.

طرز پخت بوقلمون در فر

پخت بوقلمون در فر، یک روش پخت مجلسی به حساب می‌آید. در ادامه این روش پخت ساده، اما مجلسی را بخوانید.

طرز پخت ران بوقلمون مجلسی

مراحل پخت بوقلمون در فر

مرحله اول: به گزارش زی‌سان، درون یک کاسه بزرگ، مقداری سرکه سفید را با آب و نمک مخلوط کنید سپس ران بوقلمون را به مدت ۱۲ ساعت درون این مخلوط قرار دهید تا بوی زهم بوقلمون گرفته شود و بعد از این زمان آن را بشویید و خشک کنید و با کمک چاقو برش‌های عمیقی روی ران ایجاد کنید.

مرحله دوم: پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی درشت خرد کنید. سیر را نیز له کنید و با کمی کره و زعفران مخلوط کنید. ران بوقلمون را داخل یک کاسه یا ظرف درب‌دار پیرکس قرار دهید. ران بوقلمون را به مخلوط سیر، کره و زعفران آغشته کنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای خرد شده و هویج حلقه شده، ادویه‌ها و برگ بو را به ران بوقلمون اضافه کنید و چند ساعت صبر کنید تا ران بوقلمون مزه‌دار شود.

مرحله سوم: بعد از چند ساعت که ران بوقلمون مزه دار شد، باید آن را داخل سینی یا ظرف پیرکس مخصوص فر بگذارید. مخلفات هویج و پیاز و فلفل دلمه‌ای را نیز روی ران بوقلمون بریزید و مجدد با کمی زعفران و کره رومال کنید.

مرحله چهارم: به گزارش زی‌سان، روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید. ظرف را به مدت ۵/۱ ساعت در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید

*نکته: طی این مدت، هر زمان سبزیجات پخته شد، آنها را جدا کنید.

مرحله آخر: در انتها برای این که روی ران بوقلمون طلایی شود گریل را روشن کنید. پس از این که ران بوقلمون پخت و روی آن نیز گریل شد، آن را در ظرف سرو بکشید، با سبزیجات پخته شده دورچین کنید و به همراه چلو زعفرانی و سالاد نوش جان کنید.

سخن پایانی

از آن جایی که گوشت بوقلمون کلسترول پایین‌تری نسبت به سایر گوشت‌ها دارد و بسیار پُرخاصیت است، سعی کنید این گوشت را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و حتی گوشت بوقلمون را تا حد ممکن جایگزین گوشت قرمز کنید. 

 

*طرز پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون