طرز تهیه تاس کباب تهرانی؛ غذای سریع و لذیذی که همه باید بلد باشیم!

طرز تهیه تاس کباب تهرانی؛ غذای سریع و لذیذی که همه باید بلد باشیم!
وقتی یک روز گرم تابستان خسته از سَرِ کار به خانه برمی‌گردید، تاس کباب راحت‌ترین غذایی است که می‌توانید در وقتِ کَم درست کنید، مخصوصاً تاس کباب به روش تهرانی که در عین سادگی بسیار خوشمزه است. طرز تهیه تاس کباب تهرانی را بخوانید.
کد خبر: ۲۶۰۲۶
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

طرز تهیه تاس کباب تهرانی را بلدید؟ این غذا خیلی ساده و سریع و با موادی تهیه می‌شود که اکثر ما همیشه در خانه داریم.

زی‌سان: تاس کباب یکی از غذا‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است و در منطقه از ایران به شیوه‌های مختلفی طبخ می‌شود. این غذا، یک غذای مناسب برای افرادی است که از رژیم کاهش وزن و لاغری پیروی می‌کنند یا افرادی که از چربی خون بالا رنج می‌برند؛ زیرا در تهیه آن از مقدار روغن کمی استفاده می‌شود و مواد اولیه آن طبیعی و سالم هستند. در این مطلب طرز تهیه تاس کباب تهرانی را به شما آموزش داده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم این غذای آسان و خوشمزه را درست کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • مواد لازم تاس کباب تهرانی 
  • طرز تهیه تاس کباب تهرانی

طرز تهیه تاس کباب تهرانی

طرز تهیه تاس کباب تهرانی

مرحله اول: به گزارش زی‌سان، پیاز‌ها را پوست بگیرید و خلالی خُرد کنید سپس کَف قابلمه مورد نظرتان بچینید. گوشت را به همراه برگ بو و سیر روی پیاز‌های خلالی بریزید.

مرحله دوم: سیب زمینی و هویج را به صورت مکعبی و درشت خُرد کنید و روی گوشت بچینید. در این مرحله می‌توانید قبل از چیدن سیب زمینی و هویج، روی لایه گوشتی کمی ادویه بپاشید.

مرحله سوم: رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن و زردچوبه درون یک تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید سپس آن را کمی تفت دهید تا رنگ باز کند و بوی خامی‌اش نیز گرفته شود.

مرحله چهارم: وقتی بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد، آن را به باقی مواد درون قابلمه اضافه کنید.

طرز تهیه تاس کباب تهرانی

مرحله پنجم: به گزارش زی‌سان، در این مرحله قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و اجازه دهید حدود ۲ الی ۳ ساعت مواد با آب خودشان بپزند. در طی این مدت به قابلمه سَر بزنید و اگر آب مواد کشیده شده بود حدود ۱ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم: گوجه فرنگی‌های دستور را حلقه‌ای خُرد کنید و ۳۰ دقیقه آخر پخت به قابلمه اضافه کنید.

مرحله آخر: پس از این که گوشت پُخته شد، تاس کباب خوشمزه شما آماده است. پیشنهاد می‌کنیم آن را با نان تازه و سبزی نوش جان کنید.

پیشنهاد: طرز تهیه کشکو دامغانی؛ کشک بادمجان را به روش دامغانی درست کنید تا خوشمزه‌تر شود!

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه تاس کباب خوشمزه به روش تهرانی را به شما آموزش دادیم. اگرچه این غذا بسیار ساده است، اما می‌توانید آن را به عنوان شامِ یک مهمانی نیز طبخ کنید و از مهمان‌هایتان با یک غذای سالم و سنتی پذیرایی کنید.

 

*طرز پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون