اگر می‌خواهید به سرنوشت این مرد دچار نشوید جلوی عطسه را نگیرید!

اگر می‌خواهید به سرنوشت این مرد دچار نشوید جلوی عطسه را نگیرید!
در اتفاقی که به عنوان اولین مورد پزشکی در نوع خود توصیف شده، مردی حدودا ۳۰ ساله پس از اینکه بینی خود را گرفت و لب هایش را به منظور مهار عطسه فشار داد، با سوراخی در گلوی خود مواجه شد.
کد خبر: ۴۲۴۲
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

زی‌سان: مردی که نامش فاش نشده با درد شدید به بیمارستانی در اسکاتلند منتقل شد. او سعی کرده بود عطسه خود را با فشردن بینی و بستن دهانش در حین رانندگی خفه کند.

به گزارش زی‌سان، ظاهراً وقتی چنین کاری را انجام می‌دهید، فشار در مجاری هوایی فوقانی می‌تواند حدود ۲۰ برابر افزایش یابد و منجر به آسیب‌های جدی از جمله پارگی پرده گوش، آنوریسم و حتی شکستگی دنده شود.

با این حال در این مورد خاص، بیمار با پارگی ۲ میلی متری در نای خود مواجه شد که باعث دردی طاقت‌فرسا می‌شد.

پارگی گلو، که از نظر پزشکی به عنوان spontaneous tracheal perforation “" شناخته می‌شود، یک آسیب نادر و بالقوه تهدید کننده زندگی است که پیش از این با خفگی عطسه اتفاق نیفتاده بود.

وقتی این مرد به اورژانس رسید، درد شدیدی داشت، گردنش از دو طرف متورم بود و به سختی سرش را تکان می‌داد. او به پزشکان گفت که در حین رانندگی دچار تب یونجه شده و زمانی که خواسته عطسه کند، فقط با فشردن بینی و بستن دهانش آن را نگه داشته که در نهایت نای‌اش پاره شده است.
در حین معاینه بیمار، پزشکان صدای ترق خفیفی را از داخل گلوی او شنیدند که نشان می‌داد چیزی درست نیست. خوشبختانه، این وضعیت با تنفس، بلع یا صحبت کردن تداخلی نداشت.

پس از تشخیص، بیمار با توصیه به پرهیز از فعالیت‌های شدید به مدت دو هفته، مرخص شد و دارو‌های مسکن و تب یونجه تجویز شد. پنج هفته بعد او برای معاینه برگشت و مشخص شد پارگی نای او بهبود یافته است.

به تشخیص پزشکان، هیچ‌گاه نباید هر دو راه خروج هوا هنگام عطسه را بست.

tags # عطسه
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون