نهم ربیع الاول چه روزی و چند شنبه است؟ / در ۹ ربیع الاول چه اعمالی باید انجام داد

نهم ربیع الاول چه روزی و چند شنبه است؟  / در  ۹ ربیع الاول چه اعمالی باید انجام داد
سوال نهم ربیع الاول چه روزی است و در این روز چه اتفاق مهمی رخ داده است، با شروع ماه ربیع الاول دوباره برای اکثرمان تکرار می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۶۱
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

نهم ربیع الاول یکی از مهمترین روز‌های سال برای مسلمین جهان است و این روز فضیلت و اعمالی دارد که به همراه تاریخچه نهم ربیع الاول منتشر شده است.

نهم ربیع الاول؛ تاریخ آغاز امامت امام زمان (عج)

سوال نهم ربیع الاول چه روزی است و در این روز چه اتفاق مهمی رخ داده است، با شروع ماه ربیع الاول دوباره برای اکثرمان تکرار می‌شود؛ سوالی که میتواند ما را به اهمیت روز نهم ماه ربیع الاول رسانده و درباره جایگاه این روز بزرگ ما را آگاه‌تر سازد. با ما در این بخش از دین و مذهب نمناک همراه شوید تا علاوه بر اطلاع از تاریخ نهم ربیع الاول ۱۴۰۲، جزئیاتی درباره این روز بدانید.

نهم ربیع الاول چه روزی است؟

نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) است که برخی آن را غدیری دیگر توصیف میکنند. سال‌ها پیش در چنین روزی امام زمان (ع) جانشین پدر شده و به امامت رسیدند.

نهم ربیع الاول چه روزی است، در تقویم‌های مختلف به شرح زیر است:

در تاریخ دقیق آغاز امامت امام زمان در تقویم شمسی برابر است با:

روز جمعه ۲۳ شهریور سال ۱۴۰۳

تاریخ دقیق آغازامامت امام زمان در تقویم قمری برابر است با:

روز ۹ ماه ربیع الاول سال ۱۴۴۶

تاریخ دقیق آغازامامت امام زمان در تقویم میلادی برابر است با:

روز ۱۳ ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴

امامت حضرت مهدی (عج) از چه سنی شروع شد؟

حضرت امام مهدی (عج) در سن ۲۸ سالگی و با شهادت امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۶۰ ه‍. ق به امامت رسیدند و غیبت صغری حضرت ولی عصر (عج) از همان سال یعنی در تاریخ ۲۶۰ ه. ق و در همان روز‌های آغازین امامت ایشان شروع و تا سال ۳۲۹ پایان یافت.

غیبت صغری امام زمان (عج) تقریبا به هفتاد سال بود و ایشان در این مدت به صورت کلی در غیبت نبودند و بعضی از مردم با حضرت از طریق وکلا دیدار داشتند. آغاز غیبت کبری امام زمان (عج) پس از غیبت صغرا، بود که تا آخر الزمان ادامه خواهد داشت.

اعمال نهم ربیع الاول

روز نهم ماه ربیع الاول، اولین روز امامت حضرت ولی عصر بقیه الله (عج) است (مفاتیح الجنان، فصل نهم، در اعمال ماه ربیع الأّوّل).

گفته شده است این روز، روز عید بزرگ است و هر شخصی در این روز چیزی انفاق کند، گناهانش آمرزیده می‌شود. همچنین انجام اعمال زیر به عنوان اعمال نهم ربیع الاول مستحب می‌باشد:

اطعام کردن برادران مؤمن

خشنود کردن برادران مومن

توسعه دادن در نفقه بر اهل و عیال

پوشیدن جامه‌های نو

شکر و عبادت حق تعالی

tags # تقویم
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: