برنامه هفتگی غذا برای ناهار و شام (۶ مرداد تا ۱۲ مرداد)

برنامه هفتگی غذا برای ناهار و شام (۶ مرداد تا ۱۲ مرداد)
این که برای ناهار یا شام چی بپزیم، معمولاً دغدغه بیشتر خانم‌های ایرانی است. در این مطلب برنامه هفتگی غذا برای ناهار و شام برای یک هفته را بخوانید و دیگر دغدغه این که چه بپزید را نداشته باشید.
کد خبر: ۲۶۳۹۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

برنامه هفتگی غذا می‌تواند یکی از بهترین برنامه‌ریزی‌هایی باشد که برای خانه‌تان و داشتن سبک زندگی سالم انجام می‌دهید. با داشتن یک لیست غذای هفتگی خانگی اختصاصی هم می‌دانید چه مواد غذایی را باید اول هفته تهیه کنید و هم دیگر به چه‌کنم چه‌کنم و چه بپزم نخواهید افتاد. با آشپزی زی‌سان همراه باشید.

زی‌سان: قطعاً شنیدن این جمله که ناهار چی بپزیم؟ یا شام چی بپزیم؟ برای‌تان آشنا است. در دنیای پُر از دغدغه امروز، برای بیشتر افراد فکر به این که چه غذایی برای ناهار یا شام بپزند یک دغدغه مضاعف محسوب می‌شود. در این مطلب یک برنامه غذایی ساده و سالمِ یک هفته‌ای برای وعده ناهار و شام برای‌تان در نظر گرفته‌ایم تا دیگر دغدغه چی بپزم را به کُلی فراموش کنید.

لیست خرید مواد غذایی برای یک هفته:

۱_ برنج

۲_ مرغ

۳_ سیب زمینی

۴_ گوجه فرنگی

۵_ پیاز

۶_ بادمجان

۷_ کشک 

۸_ سیر

۹_ بامیه

۱۰_ رب گوجه فرنگی

۱۱_ شوید تازه یا خشک

۱۲_ تخم مرغ

۱۳_ هویج

۱۴_ زرشک 

۱۵_ زعفران

۱۶_ ماست

۱۷_ خامه صبحانه 

۱۸_ دوغ

۱۹_ قارچ

۲۰_ جو پرک

۲۱_ شیر

۲۲_ کلم برگ

۲۳_ کرفس

۲۴_ گوشت چرخ کرده و گوشت قرمز تکه‌ای (برای خورش)

۲۵_ ماکارونی

۲۶_ سُس مایونز

۲۷_ خیار شور

۲۸_ ژامبون

۲۹_ ذرت

۳۰_ تُن ماهی

۳۱_ گشنیز

۳۲_ نخود فرنگی

۳۳_ نان تست

۳۴_ کاهو

برنامه غذایی سالم ناهار و شام برای یک هفته

پیشنهاد غذا برای روز شنبه:

ناهار شنبه

به گزارش زی‌سان، برای ناهار روز شنبه به شما خورش بامیه را پیشنهاد می‌کنیم. خورش بامیه یکی از خورش‌های اصیل ایرانی است و معمولاً با چلوی سفید سرو می‌شود. از آن جایی به که این خورش سالم، خوشمزه و مقوی در برنامه غذایی توجه کمی شده است، یک دستور پخت اختصاصی و بسیار خوشمزه برای این خورش به شما آموزش داده‌ایم تا از این پس خورش بامیه پایه ثابت سفره‌هایتان شود. طرز تهیه خورش بامیه را از اینجا بخوانید.

شام شنبه

شام روز شنبه می‌تواند یک غذای سبک مانند شوید واویشکا باشد. شوید واویشکا یکی از غذا‌های اصیل شمال کشور است که با تکه‌های مرغ، شوید و تخم مرغ تهیه می‌شود و به قدری خوشمزه است که از خوردنش سیر نخواهید شد. طرز تهیه شوید واویشکا را از اینجا بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز یکشنبه:

ناهار یکشنبه

برای ناهار روز یکشنبه یک غذای جنوبی طبخ کنید که برای اعضای خانواده تازگی داشته باشد. گوبولی مرغ جنوبی می‌تواند یک گزینه مناسب برای ناهار روز یکشنبه باشد. طرز تهیه گوبولی مرغ جنوبی را از اینجا بخوانید.

شام یکشنبه

پیشنهاد می‌کنیم برای شام روز یکشنبه کشکو دامغانی بپزید. کشکو دامغانی از آن غذا‌های خوشمزه و آسان است که حتی بدغذاترین فرد خانواده نیز عاشقش خواهد شد. طرز تهیه کشکو دامغانی را از اینجا بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز دوشنبه:

ناهار دوشنبه

برای وعده ناهار روز دوشنبه یک غذای ساده مانند شیرین پلو تهرانی می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. شیرین پلو تهرانی یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که در هر منطقه از ایران به شیوه‌های مختلفی طبخ می‌شود و بی‌شک یکی از خوشمزه‌ترین طرز پخت‌های این غذا، طرز پخت تهرانی آن است. طرز تهیه شیرین پلو تهرانی را از اینجا بخوانید.

شام دوشنبه

آب دوغ خیار خُنک و خوشمزه یک شام سبک و عالی است و به راحتی آماده می‌شود. طرز تهیه آب دوغ خیار را از اینجا بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز سه شنبه:

ناهار سه شنبه

خوراک جوجه از جمله غذا‌هایی است که در عین سادگی بسیار خوشمزه، مقوی و همه پسند است. این خوراک را می‌توانید هم با چلو سفید و هم با نان میل کنید. طرز تهیه خوراک جوجه را از اینجا بخوانید.

شام سه شنبه

برای شام روز سه شنبه سوپ را پیشنهاد می‌کنیم. یک غذای آسان و خوشمزه که با صرف کمترین وقت می‌توانید آن را آماده کنید. طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه را از اینجا بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز چهارشنبه:

ناهار چهارشنبه

بادمجان پلو قزوینی یک ناهار خوشمزه و اقتصادی برای روز چهارشنبه است. این غذا بسیار ساده آماده می‌شود و می‌توانید آن را در کنار تُرشی یا سالاد نوش جان کنید. طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی را از اینجا بخوانید.

شام چهارشنبه

به گزارش زی‌سان، شام روز چهارشنبه می‌تواند یک سالاد ماکارونی خوشمزه باشد. طرز تهیه سالاد ماکارونی سلیقه‌ای است، اما بهترین روش درست کردن سالاد ماکارونی را می‌توانید از اینجا بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز پنجشنبه:

ناهار پنج شنبه

همه شما از فواید ماهی برای سلامتی مطلع هستید؛ از این رو غذای پیشنهادی روز پنجشنبه قلیه ماهی است. طرز تهیه قلیه ماهی به روش مردم بندرعباس را از اینجا بخوانید.

شام پنج شنبه

الویه روسی یکی از غذا‌های خوشمزه و سازگار با ذائقه ما ایرانی‌ها است و می‌تواند برای شام روز پنجشنبه مناسب باشد. طرز تهیه این غذای خوشمزه را از اینجا بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز جمعه:

ناهار جمعه

پلو گوشت عربی یک غذای اصیل و مجلسی است که می‌تواند برای یک روز تعطیل بسیار مناسب باشد. بهترین طرز تهیه این غذا را از اینجا بخوانید.

شام جمعه

سالاد سزار یک شام مجلسی و بسیار خوشمزه است که می‌توانید با آن همه اعضای خانواده را دور هم جمع کنید. طرز تهیه سالاد سزار را از اینجا بخوانید.

سخن پایانی

در این مطلب یک برنامه غذایی برای یک هفته به شما ارائه کردیم. امیدواریم پس از مطالعه این مطلب دیگر دغدغه این که غذا چی بپزید را نداشته باشید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون