ادامه تلاطم در بازار ارز؛ دلار به آستانه ۵۶ هزار تومان رسید

ادامه تلاطم در بازار ارز؛ دلار به آستانه ۵۶ هزار تومان رسید
در بازار تهران گزارش‌ها از امنیتی شدن بازار و بستن برخی حساب‌های معاملات تتر حکایت دارد.
کد خبر: ۵۰۸۳
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

زی‌سان: دلار آمریکا در بازار تهران روند صعودی خود را ادامه داد و امروز به آستانه ۵۶ هزار تومان رسید. در لحظه تنظیم این گزارش هر دلار آمریکا بیش از  ۵۵،۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

به گزارش زی‌سان، امروز نرخ یورو ۶۰،۶۷۰ تومان، پوند ۷۰،۹۸۰ تومان، دلار کانادا ۴۲،۴۵۰ تومان و لیر ترکیه ۱،۸۴۰ تومان است.

درهم امارات ۱۵،۲۶۰تومان و دلار هرات ۵۵،۲۵۰ تومان قیمت خوردند که هر در روند قیمت ارز در بازار ایران بسیار اثر گذار هستند.

شب گذشته حزب الله لبنان از دو حمله به مواضع اسرائیل خبر داد. براساس گزارش حزب الله این حملات با دقت بالایی صورت گرفته و تلفات و خساراتی برجا گذاشته است. همچنین سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای اقدام هفته گذشته ایران در پرتاب ماهواره «ثریا» با ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» به مدار ۷۵۰ کیلومتری را محکوم کردند.  

در بازار تهران گزارش‌ها از امنیتی شدن بازار و بستن برخی حساب‌های معاملات تتر حکایت دارد.

خبر مهی دیگری که بر بازار تاثیرگذاشت این بود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در مورد شش میلیارد دلار پول‌های آزاد شده ایران در قطر گفت: «منتظر زمان مناسب هستیم و تست می‌کنیم که آیا این دارایی به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا با بدعهدی آمریکا مواجه شده است.» این اظهارات نشان می‌دهد که هنوز منابع آزاد شده ایران در قطر در دسترس قرار نگرفته و حتی مشخص نیست چه زمانی برای ایران قابل استفاده است. سخنان وزیر خارجه انتقادات زیادی برانگیخت. عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی در این رابطه در ایکس نوشت: «مگر۶ماه پیش بعد از ۲سال تعلل، آنرا با عجله و در بدترین نرخ تبدیل، با افتخار آزاد نکردید؟»

به عقیده معامله‌گران در صورت دسترسی ایران به این وجوه، بازار می‌تواند بر مدار کاهش باشد، اما اگر دسترسی ایران با دارایی‌هایش محدود شده باشد می‌تواند در بازار نوسان ایجاد کند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: