دیدیه اندونگ ابی ستاره جدید استقلال کیست؟

دیدیه اندونگ ابی ستاره جدید استقلال کیست؟
پس از پیوستن دیده اندونگ ابی بازیکن گابنی به باشگاه استقلال کیستی او مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۰۵۰۰
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
دیدیه اندونگ بازیکن گابنی بعد از عقد قرارداد رسمی با استقلال در تمرینات این تیم حاضر شد.

به گزارش «زی‌سان»، استقلال که در نقل و انتقالات تابستانی فعالیت چشمگیری داشته روز گذشته از یک خرید جدید دیگر رونمایی کرد تا سرانجام پس از کلی حرف و حدیث با دیدیه اندونگ گابنی قرارداد رسمی امضا کند.

دیدیه اندونگ ابی ستاره جدید استقلال کیست؟

بیوگرافی دیدیه اندونگ ابی

دیدیه اندونگ ابی متولد ۲۷ خرداد ۱۳۷۳ در لیبرویل، گابن بازیکن فوتبال اهل گابن است.

دیدیه اندونگ ۳۰ ساله با قراردادی، شاگرد نکونام در استقلال شد.

دیدیه اندونگ ابی ستاره جدید استقلال کیست؟

وی فوتبال را در کشورش و در تیم سنتر امبریه آغاز کرد و بعد از آن راهی تونس شد تا در این کشور آفریقایی بازی کند.

مقصد بعدی اندونگ لوریان فرانسه بود. وی در ادامه به طور قرضی راهی ساندرلند و واتفورد در چمپیونشیپ شد، اما بار دیگر به فرانسه بازگشت تا برای گنگام بازی کند.

بعد از جی لوید ساموئل بازیکن محبوب سال‌های دور استقلال که بر اثر تصادف درگذشت، اندونگ مهم‌ترین بازیکن خارجی است که با سابقه بازی در لیگ انگلیس، به استقلال می‌آید.

ادپپنگ در تاریخ باشگاه ساندرلند اندونگ جزو رکورد اول نقل و انتقال باشگاه حساب میشود با ١٦ میلیون یورو محسوب می‌شود، او سال‌ها پیش این انتقال جنجالی را انجام داد. اندونگ در ترکیه نیز توپ زده است و مدتی در تیم مالاتیا اسپور ترکیه حضور داشت.

دیدیه اندونگ ابی ستاره جدید استقلال کیست؟

 این بازیکن در فصلی که گذشت در تیم الریاض عربستان حضور داشت و ۳۱ مسابقه برای این تیم انجام داد. وی ۴۸ بازی نیز برای تیم ملی گابن انجام داده است.

قرارداد این بازیکن با الریاض به پایان رسیده بود و این باشگاه عربستانی به دنبال تمدید قرارد اندونگ بود. آنها حتی پیشنهاد یک میلیون دلاری به وی ارائه دادند، اما با توجه به اینکه او با استقلال به توافق رسیده بود به این پیشنهاد پاسخ منفی داد.

توانایی و پست بازی دیدیه اندونگ ابی

پست اصلی اندونگ هافبک میانی است، اما می‌تواند در پست‌های دیگر هم بازی کند. اندونگ توانایی بازی در پست هافبک دفاعی و هافبک پشت مهاجم را دارد، اما طبق شنیده‌ها نکونام قصد دارد از این بازیکن به عنوان زوج روزبه چشمی استفاده کند. 

نکونام اعتقاد دارد بازیسازی باید از عقب زمین آغاز شود و به همین دلیل هم اندونگ به احتمال فراوان در لیگ بیست و چهارم جایی بازی می‌کند که فصل قبل آرش رضاوند در آن بازی می‌کرد.

اندونگ در پست هافبک ایفای نقش می‌کند و نکته جالب مشخص شدن شماره پیراهن وی است. طبق تصویری که باشگاه استقلال منتشر کرده وی پیراهن شماره ۲۲ را در تمرین به تن کرده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون