پزشکان این مورد را برای سلامت بهتر روده به قهوه خود اضافه می‌کنند

پزشکان این مورد را برای سلامت بهتر روده به قهوه خود اضافه می‌کنند
تحقیقات روبه‌رشد و گروهی از متخصصان سلامت روده از این ایده حمایت می‌کنند که قهوه ممکن است برای دستگاه گوارش شما فواید داشته باشد.
کد خبر: ۲۹۴۹
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

زی‌سان: خیلی از ما با غرغر کردن شکم پس از اولین جرعه قهوه آشنا هستیم، با این حال تاثیر قهوه بر سلامت روده فعلا یک حوزه نسبتاً جدید از مطالعات علمی است.

جوزف سالهاب (Joseph Salhab)، متخصص گوارش فلوریدا، می‌گوید: «پلی‌فنول‌های موجود در قهوه می‌توانند باکتری‌های مفید روده را تغذیه کرده و رشد و فعالیت را افزایش دهند.» آن‌ها همچنین می‌توانند به محدود کردن رشد باکتری‌های بد کمک کنند.

به گفته این پزشک می‌توانید با ریختن یک ماده دیگر به این فواید بیفزایید و آن ماده چیزی نیست جز پودر کاکائو.

+ بیشتر: با فواید قهوه آشنا شوید

فواید روده‌ای قهوه با کاکائو چیست؟

افزایش انرژی ممکن است اولین چیزی باشد که در مورد فواید بی شمار قهوه به آن فکر می‌کنید، اما چیز‌های بیشتری هم وجود دارد. وقتی صحبت از هضم می‌شود، قهوه و کاکائو مزایای خاصی دارند.

دکتر سارا رابینز (Sarah Robbins)، متخصص گوارش می‌گوید: «مصرف قهوه سال‌ها موضوع مورد علاقه در تحقیقات تغذیه‌ای و پزشکی بوده است، اگرچه اثرات آن بر سلامت روده و میکروبیوم یک حوزه تحقیقاتی نسبتاً جدید است.»

از طرفی، طبق گفته‌های جانس هاپکینز، قهوه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات است که به کاهش التهاب در بدن و محافظت در برابر تعدادی از شرایط بهداشتی گره خورده است.

بسیاری از فواید قهوه به آنتی اکسیدان‌ها نسبت داده می‌شود و این ممکن است به ویژه برای روده صادق باشد. دکتر رابینز می‌گوید: «خواص آنتی اکسیدانی قهوه در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند، که می‌تواند به مشکلات گوارشی کمک کند.»

«وقتی قهوه با پودر کاکائو ترکیب شود، قدرت آنتی اکسیدانی بیشتری را به نوشیدنی اضافه می‌کنید.»

برای بهبود شرایط روده بزرگسالان باید ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر در روز را هدف قرار دهند و اضافه کردن یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو به فنجان قهوه صبح می‌تواند به افراد در این امر کمک کند.

tags # قهوه
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون