همه چیز درباره مینی سریال «بی گناه فرضی»

همه چیز درباره مینی سریال «بی گناه فرضی»
مینی سریال «بی گناه فرضی» یک مینی‌سریال مهیج و حقوقی آمریکایی است که توسط دیوید ای. کلی، بر اساس رمانی به همین نام اثر اسکات تورو که در سال ۱۹۸۷ منتشر شده، ساخته است.
کد خبر: ۲۴۲۸۸
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹

زی‌سان: سریال «بی گناه فرضی/ Presumed Innocent» یک مینی‌سریال مهیج و حقوقی آمریکایی است که توسط دیوید ای. کلی، بر اساس رمانی به همین نام اثر اسکات تورو که در سال ۱۹۸۷ منتشر شده بود، ساخته و محصول Apple TV+ است.

نخستین‌بار در سال ۱۹۹۰ با هنرنمایی تماشایی هریسون فورد تحت اقتباس قرار گرفت.حال پس از گذشت چندین دهه، کمپانی برادران وارنر با همکاری شرکت فیلم‌سازی بد روبات که توسط جی. جی. آبرامز ساخته شده است، اقتباس جدیدی از این داستان را ساخته‌اند. ژانر سریال «بی گناه فرضی» درام حقوقی است. این سریال که توسط دیوید ای. کلی نویسندگی و تهیه‌کنندگی شده است.  

سریال بی گناه فرض شده

فیلم «بی گناه» با بازی هریسون فورد که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۰ از رمان اسکات تورو ساخته شد 

کتاب از زبان اول شخص توسط راستی سابیچ روایت می‌شود و ویژگی سبک برجسته آن تحلیل‌های مداوم و دقیق او از زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش است. این بخش‌ها فقط برای خودشان نیستند – تورو از آنها استفاده می‌کند تا ما را در محیط‌های دادگاه و دفتر دادستانی قرار دهد و انگیزه‌ها را توضیح دهد. او به زندگی درونی سابیچ اهمیت می‌دهد، اما به همان اندازه به ارائه چارچوبی برای یک معمای مهیج اهمیت می‌دهد.

سریال، داستان را سرراست عنوان می‌کند و مثل سریال‌های که کاذب شلوغش می‌کنند و با به هم ریختن چرخه زمانی روایت، گیجتان می‌کنند، نیست. شما زود می‌فهمید که قهرمان داستان با چه مشکلی روبرو است و چه مشکلات دیگری فرارروی اوست.

دیوید ای. کلی، نویسنده با تجربه تلویزیون که سریال «بی گناه فرضی» را ساخته، روحیه‌ای مخالف با پاکولا دارد – او به دنبال هیجان است. او استاد گرفتن مواد با لبه‌ی جنجالی یا تحریک‌آمیز و بسته‌بندی شیک آنها برای یک مخاطب اصلی تلویزیون است. وقتی او در حالت آرامش است، مانند «وکیل لینکلن» برای نتفلیکس یا «آسمان بزرگ» برای ABC، نتایج می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و خاطرات دور از روز‌های او به عنوان نویسنده اصلی در «قانون ال. ای.» را تداعی کند.

سریال بی گناه فرض شده

داستان از آنجا شروع می‌شود که راستی با بازی جیلنهال که یک سربازرس پلیس است در حال ایراد اتهام به یک مظنون قتل است. اما ناگهان اعلام می‌شود که زن معاون پلیس و دست راست او به قتل رسیده، آن هم به صورت وحشتناک و به شیوه‌ای شبیه مظنونی که او قصد متهم کردنش را داشت.

او داوطلب می‌شود که پرونده را بررسی کند. اما در این اثنا یک تغییر مدیریتی در اداره پلیس رخ می‌دهد و به دنبال پرونده از او به همکارش تامی مولتو داده می‌شود که اصلا روابط خوبی با او ندارد.

انتشار و اقتباس اولیه در حدود چهار دهه پیش، «بی گناه فرضی» مشکلی دارد که با داستان‌های دیگر از اواخر دهه ۱۹۸۰ مشترک است: این داستان مبتنی بر ایده زنی شکارچی و بی‌پروا است که با اغوای یک مرد محکم حومه شهری تهدیدی برای جامعه به وجود می‌آورد و در نهایت می‌میرد.

سریال بی گناه فرض شده

این دلیلی است که علاوه بر غرایز دراماتیک کلی، سری جدید بر معمای مرکزی خود به شکل رضایت‌بخشی تمرکز نمی‌کند. در سال ۲۰۲۴، داستانی مانند این باید – یا حداقل بسیار محتمل است که باشد – تمثیلی برای آنچه به عنوان فرهنگ لغو شناخته می‌شود.

جیک جیلنهال ایفاگر نقش راستی سابیچ سریال است، جیلنهال تا پیش از این حضور گسترده‌ای در تلویزیون نداشت و حضور‌های محدودی در برخی از قسمت‌های سریال قدیمی دهه نودی قتل: زندگی در خیابان‌ها یا بازی در قسمتی از سریال‌های انسان در برابر طبیعت و پخش زنده شنبه شب داشت. اما این بار او بازیگر اصلی سریال است.

سریال بی گناه فرض شده

از جمله بازیگران دیگر سریال می‌توان به روث نِیگه، بیل کمپ، الیزابت مارول، رناته راینس‌وه و پیتر سارزگارد را نام برد. همچنین تعداد قسمت‌های سریال «بی گناه فرضی» ۸ اپیزود است.

نظر کاربران درباره سریال

کاربری درباره سریال نوشت: سریال Presumed Innocent تازه شروع شده و جیک جیلنهال (همیشه خوب) هم به عنوان نماینده دادستان بازی میکنه اینو ببینیم تا گناه فرشته رو بشوره ببره.

کاربر دیگر نوشت: اگه به سریال جنایی، درام علاقه دارید سریال جدید جیک جیلنهال رو حتما ببینید. دو قسمتش پخش شده و شروع خیلی خوبی داشته امتیاز 8 از 10.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: