فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)؛ درام جذابی که پرقدرت‌تر از قبل به HBO برگشته است

فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)؛ درام جذابی که پرقدرت‌تر از قبل به HBO برگشته است
فصل دوم سریال House of the Dragon مدتی‌ است که از شبکه HBO پخش می‌شود. طرفداران این سریال، پس از بیشتر از یک‌سال انتظار، می‌توانند تماشای ادامه داستان را جذاب‌تر از قبل ادامه دهند.
کد خبر: ۲۵۷۴۹
|
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸

زی‌سان: فصل دوم سریال خاندان اژد‌ها (House of the Dragon)، پس از یک‌سال و چندماه وقفه، در حال پخش است. علاقمندان به این درام فانتزی-ماجراجویانه، حالا می‌توانند با خیال خوش به تماشا بنشینند، چرا که به نظر می‌رسد فصل دوم House of the Dragon قرار است حسابی جذاب و مملوء از ماجراهایی باشد که قرار است مخاطب را شیفته این سریال کند.

فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)؛ درام جذابی که پرقدرت‌تر از قبل به HBO برگشته است

معرفی سریال خاندان اژد‌ها (House of the Dragon)

داستان سریال حول محور زندگی خاندان تارگرین‌ها (Targaryens) می‌چرخد و میراث این خاندان موطلایی و جنگ‌های آنها بر سر تخت آهنین را روایت می‌کند.

به گزارش زی‌سان، از لحاظ تاریخی، سریال خاندان اژد‌ها در واقع پیش‌درآمدی است بر سریال محبوب “Game of Thrones” که وقایع مربوط به ۱۷۲ سال قبل از تولد دنریس تارگرین (Daenerys) و مرگ پدرش، یعنی آریس تارگرین (Aerys) که به شاه دیوانه معروف بود را به تصویر می‌کشد.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، خالق این دنیای عظیم و پر جزئیات هم کسی نیست جز جرج آر آر مارتین (George R. R. Martin) که در حال حاضر از قوی‌ترین نویسنده‌های ژانر فانتزی در جهان است.

جالب است بدانید که برخلاف تصور منبع اقتباس این سریال رمان آتش و خون (Fire and Blood) نیست و در واقع ما تنها یک سوم پایانیِ این رمان در قالب سریال خاندان اژدهاست. این کتاب بیشتر از این که یک رمان باشد، در واقع توضیحی از تاریخ وستروس (Westeros) است که از زبان چند تاریخدان مختلف روایت می‌شود.

فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)؛ درام جذابی که پرقدرت‌تر از قبل به HBO برگشته است

نگاهی به فصل اول سریال House of the Dragon

همانطور که گفتیم، «خاندان اژدها» به نوعی تکرار سریال «تاج و تخت» (Game of Thrones) است، زیرا همه چیز در مورد این است که چه کسی بر تخت آهنین بنشیند و بر هفت پادشاهی حکومت کند. با این تفاوت که این سریال نزدیک به ۲۰۰ سال قبل از اینکه دنریس تمایل تارگرین به اژد‌ها را دوباره کشف کرد و تقریباً همه چیز را ویران کرد، اتفاق می‌افتد.

ایده خوبی است که در وهله اول بفهمیم فصل اول این سریال کجا کجا تمام شد و ما چطور به آنجا رسیدیم.

*هشدار: اگر فصل اول را ندیده‌اید این بخش از متن، داستان را به شما لو می‌دهد.

خاندان اژد‌ها با پادشاهی ویسریس، مسئول وستروس آغاز می‌شود. این دوران ثبات نسبی برای پادشاهی است، اما سوال بزرگی این میان وجود داردک جانشین او کیست؟ او یک دختر به نام رینیرا دارد، اما وارث مردی ندارد. همسر ویسریس، اِما، نیز به طرز وحشتناکی در زایمان جان خود را از دست می‌دهد و پسر تازه متولدشده‌شان مدت کوتاهی پس از آن جان می‌بازد.

برادر ویسریس، دیمون، یکی‌دیگر از وارثان احتمالی، پس از شوخی در مورد مرگ نوزاد برادرش، تبعید می‌شود و به جنگ با نیروی دشمن به رهبری کرابفیدر فرستاده می‌شود.

مشاور ارشد پادشاه، اتو هایتاور، معروف به «دست پادشاه»، دختر خردسالش آلیسنت که نزدیکترین دوست رینیرا نیز است را به عنوان یک عروس احتمالی به او معرفی می‌کند.

چند سال بعد، آلیسنت و ویسریس ازدواج کردند و صاحب یک پسر به نام اگون دوم می‌شوند.

دیمون نیز پس از سوء‌استفاده‌های نظامی‌اش به جمع بازگردانده می‌شود و در حالی که او را با رینیرا خواهرزاده‌اش بیرون قصر می‌بینند، به این دو نفر تهمت داشتن ارتباط می‌زنند.

فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)؛ درام جذابی که پرقدرت‌تر از قبل به HBO برگشته است

شایعات به گوش ویسریس می‌رسد، اما رینیرا آن را انکار می‌کند. با این‌حال ویسریس این‌بار برادرش را اخراج می‌کند و رینیرا که اکنون با آلیسنت (دختر مشاور و دوست صمیمی‌اش) اختلاف دارد، به عنوان وارث تاج و تخت نامیده می‌شود.

رینیرا که وظیفه دارد هر چه زودتر شوهر پیدا کند، با لینور، پسر ارباب کشتی‌های پادشاه، ازدواج می‌کند. سال‌هایی زیادی می‌گذرند و رینیرا اکنون سه پسر دارد، اما موضوع این است که آن سه پسر فرزندان لینور نیستند، چراکه لینور نمی‌توانسته فرزندی به رینیرا بدهد. آلیسینت که متوجه تفاوت چهره فرزندان رینیرا می‌شود به پادشاه هشدار می‌دهد، اما او هیچ اقدامی نمی‌کند.

لاریس استرانگ با تحریک آلیسنت، هاروین و لیونل را به قتل می‌رساند و اتو موقعیت خود را در کنار پادشاه پس می‌گیرد. با این حال، ویسریس به تدریج در حال مرگ است، زیرا به نوعی جذام مبتلا شده است.

دیمون که همسر اول مجروح خود را پس از افتادن از اسب به طرز وحشیانه‌ای کشته بود، دوباره ازدواج می‌کند و با لانا خواهر لینور، صاحب دو دختر دوقلو می‌شود. بعد از اینکه حاملگی سوم منجر به مرده زایی شد، لانا جان خود را می‌گیرد.

فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)؛ درام جذابی که پرقدرت‌تر از قبل به HBO برگشته است

اژد‌های او، وهاگار، یکی از مخوف‌ترین و مهیب‌ترین اژدهایان پادشاهی، به‌طور مشاجره‌آمیزی به پسر دوم آلیسنت و ویسریس، ایموند، حمله می‌کند.

دعوای بین دو دختر ایموند و دیمون منجر به این می‌شود که پسر دوم رینیرا، شاهزاده لوسریس، باعث زخمی شدن ایموند و از دست دادن چشم او شود. لینور مرگ خود را جعل می‌کند و رینیرا با دیمون ازدواج می‌کند.

کینگ ویسریس اعلام می‌کند که فرزندان رینیرا مشروع هستند و آنها را به عنوان وارث آماده می‌کند. دو دختر دیمون، بائلا و رینا، با پسران رینیرا، جاکریس و لوسریس نامزد می‌شوند.

در بستر مرگ، شنیده می‌شود که ویسریس در مورد پادشاه بودن ایگون زمزمه می‌کند. با این حال، آلیسنت این را برای اشاره به فرزندشان در نظر می‌گیرد و سازماندهی می‌کند تا اگون دوم جانشین ویسریس شود.

ایگون اما پسری است که با اکراه به عنوان پادشاه جدید تاج گذاری می‌کند. در همان زمان، در دراگون استون، رینیرا ملکه می‌شود و وفاداری تاج اکنون کاملاً تقسیم شده است و وستروس در آستانه جنگ داخلی است.

در پایان سریال، ایموند لوسریس را به چالش می‌کشد و او را با اژد‌ها تعقیب میکند. وهاگار از سوار خود نافرمانی می‌کند و لوسریس را در هوا می‌کشد و ایموند را مبهوت می‌کند.

وقتی رینیرا خبر قتل پسرش را می‌فهمد، بالاخره بازی تمام می‌شود. جنگ در شرف شروع است...

فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)؛ درام جذابی که پرقدرت‌تر از قبل به HBO برگشته است

فصل دوم سریال خاندان اژد‌ها (House of the Dragon) با سلسله اتفاقات دیوانه‌وار

پس از وقفه‌ای ۱ ساله، حالا نوبت به پخش فصل دوم مجموعه تلویزیونی فانتزی و ماجراجویانه این سریال رسیده است.

فصل دوم این سریال تا این‌جای کار میزبان به وقوع پیوستن اتفاقات دیوانه واری بوده که میتواند طرفداران این مجموعه را حسابی شوکه نماید و حتی میتواند از فصل اول نیز موفقیت آمیزتر عمل کند.

بنابر پیشی‌بینی طرفداران این فیلم، رینیرا که در اواخر فصل یک با عمویش دیمون متحد شد، در فصل دوم قرار است نقش تاثیرگذاری‌تری داشته باشد و بالاخر براساس غرایز و احساساتش عمل کند.

تغییراتی در تیم فیلم‌سازی این سریال رخ داده است، اما به نظر نمی‌رسد که این مسئله به داستان ضربه بزند. داستان به احتمال بسیار قوی پرقدرت و جذاب ادامه خواهد یافت. پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران سریال تاج و تخت هستید، «خاندان اژدها» را نیز از دست ندهید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون