۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next
اکشن و ترسناک: دو ژانر بسیار متفاوت که وقتی با هم ترکیب شوند، یک ترکیب باورنکردنی و بسیار هیجان انگیز ​​را ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۴۵۳
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

اکشن و ترسناک: دو ژانر بسیار متفاوت که وقتی با هم ترکیب شوند، یک ترکیب باورنکردنی و بسیار هیجان انگیز ​​را ایجاد می‌کنند. از دوران اوایل صنعت سینما، این دو ژانر نمادین به نیرو‌های قابل توجهی در باکس آفیس تبدیل شده و مخاطبان را با داستان‌های هیجان‌انگیزشان به سمت خود کشیده و از ابتدا تا انتها توجه آنها را به خود جلب می‌کنند. برخی از فیلم‌ها نیز این دو ژانر را با هم ترکیب کرده‌اند که منجر به داستان‌های ترسناک هیجان‌انگیزی شده که به یک اندازه ترسناک و اکشن هستند. چه چیزی در فیلم‌های ترسناک اکشن دوست داشتنی نیست؟

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

فیلم‌های ترسناک اکشن تصاویر چشم نوازی هستند که بینندگان را با درگیری‌های مسلحانه، انفجارها، و خشونت‌های بی حد و حصر خود جذب می‌کنند. این فیلم‌ها تبهکاران به یاد ماندنی و ترسناکی را خلق کرده و تعدادی از نمادین‌ترین و شجاع‌ترین قهرمانان تاریخ سینما را به ما معرفی کرده اند. آنها واقعاً فیلم‌های قابل توجهی هستند که نمی‌توانند سرگرم کننده نباشند. این فیلم‌های ترسناک یک اکشن هیجان‌انگیز بی‌وقفه ارائه کرده و مطمئناً باعث جیغ کشیدن تماشاگران از ترس و هیجان خواهند شد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم‌های ترسناک اکشن تاریخ سینما آشنا کنیم.

۱۰- Dog Soldiers (۲۰۰۲)

داستان‌هایی که حول محور گروهی از قربانیان نگون بخت است که به آرامی یکی پس از دیگری در یک محیط ایزوله کشته می‌شوند، چیز جدیدی در ژانر وحشت نیست. با این حال، چند سرباز بریتانیایی سرخوش و چند گرگ انسان نمای درنده را به این ترکیب اضافه کنید، و به فیلم Dog Soldiers خواهید رسید، فیلمی درباره گرگینه‌ها با داستانی اضطراب آور و پر از تیراندازی که اکشن و وحشت آن لحظه‌ای به قلب شما استراحت نمی‌دهد.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

داستان این فیلم در ارتفاعات دورافتاده اسکاتلند اتفاق می‌افتد و داستان یک جوخه نزدیک از سربازان بریتانیایی را دنبال می‌کند که تمرینات معمول رزمی آنها در جنگل به کابوسی مرگبار تبدیل می‌شود، زمانی که با یک دسته خطرناک از جانوران تشنه به خون مواجه می‌شوند.

سربازان سگی با روایت سریع، تدوین دقیق و خونریزی فوق العاده اش، دائماً بینندگان را در لبه صندلی‌هایشان نیم خیز می‌کند. این فیلم یک داستان اکشن ترسناک بی امان و بی رحمانه برای بقا است که سربازانی سرسخت را در برابر نیرو‌های هولناک ماوراءالطبیعی قرار می‌دهد.

 با وجود بودجه کم ۲.۳ میلیون پوندی (۲.۹ میلیون دلار)، سکانس‌های اکشن و جلوه‌های ویژه آن هنوز هم تا به امروز قابل باور و باکیفیت به نظر می‌رسند. این شاهکار گرگینه‌ای با درگیری‌های مسلحانه کلاستروفوبیک، انفجار‌های مهیب، و حجم باورنکردنی از خونریزی، چیزی نیست که بخواهید تماشای آن را از دست بدهید و قطعاً از تماشای آن لذت خواهید برد.

۹- From Dusk Till Dawn (۱۹۹۶)

به عنوان یک همکاری فوق العاده جذاب بین دو تا از با استعدادترین داستان سرایان صنعت سینما، رابرت رودریگز و کوئنتین تارانتینو برنده جایزه اسکار، فیلم ترسناک اکشن از غروب تا سپیده دم، مخاطبان را به یک ماجراجویی اکشن ترسناک وحشیانه و غرق در خونریزی می‌برد که متفاوت از هر فیلم خون آشامی دیگری است که تاکنون دیده اید.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

 این فیلم با بازی تارانتینو در کنار هاروی کایتل، جورج کلونی و ژولیت لوئیس، داستان دو برادر تبهکار معروف و گروگان‌هایشان را دنبال می‌کند که فرارشان به مکزیک پیچشی تاریک‌تر به خود می‌گیرد، زمانی که نادانسته به مهمانخانه‌ای می‌روند که در واقع محل کشتار خون آشام هاست.

از غروب تا سپیده دم با استفاده از عناصر جنایی ترسناک و پر از خونریزی سبک نویسندگی تارانتینو و خشونت بیرحمانه سبک کارگردانی رودریگز، استعداد‌های باورنکردنی هر دو نفر را با هم ترکیب می‌کند. این فیلم یک ترکیب ژانری فوق‌العاده است که به‌عنوان یک تریلر جنایی مسنجم شده شروع شده و به طور ناگهانی به یک فیلم ترسناک ماوراءالطبیعی چرند تبدیل می‌شود.

 هنگامی که خون آشام‌ها وارد داستان می‌شوند، اکشن داستان جذاب‌تر می‌شود و صحنه‌های مبارزه با آن‌ها به طرز شگفت انگیزی باکیفیت می‌شوند. خشونت در شدیدترین شکل خود بالا می‌گیرد و جلوه‌های ویژه هر لحظه خلاقانه‌تر و دیدنی‌تر می‌شوند. در حالی که ممکن است برخی از تماشاگران پرده اول داستان را جذاب‌تر بدانند، اما نمی‌توان انکار کرد که پرده دوم فوق‌العاده سرگرم‌کننده است.

۸- Dawn of the Dead (۲۰۰۴)

خیلی قبل از مشارکت در DCEU و سری فیلم‌های Rebel Moon، زک اسنایدر اولین کارگردانی خود را به افتخار جورج رومرو فقید با بازسازی اکشن طلوع مردگان رومرو در سال ۲۰۰۴ با بازی سارا پولی، وینگ ریمز و مایکل کلی انجام داد.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

این داستان بسیار شبیه به نسخه اصلی ۱۹۷۹ است، و داستان گروه منحصر به فردی از بازماندگان را دنبال می‌کند که در یک مرکز خرید بزرگ که توسط انبوهی از زامبی‌ها احاطه شده است، پناه می‌گیرند. با اسلحه‌ها، انفجار‌ها و مرگ‌های وحشیانه بیشتر شخصیت‌ها نسبت به نسخه اورجینال، این بازسازی در واقع بازگویی بی‌وقفه شاهکار رومرو بوده و حتی از کیفیت آن نیز فراتر می‌رود.

در حالی که بازی‌های جذاب و مضامین پیچیده‌ای را که باعث جذابیت فیلم اورجینال سال ۷۹ شده بود را تکرار نمی‌کند، اما این طلوع مردگان با سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز و شات‌های اسلوموشن باشکوه از شخصیت‌هایی که با سلاح به سمت موج زامبی‌ها شلیک می‌کنند، برخی از کاستی‌های خود را جبران می‌کند.

فیلم اورجینال بدون شک فیلم برتری است، اما این بازگویی چشمگیر نیز در سرگرمی مخاطبان ناموفق نیست، و مطمئناً برای کسانی است که به دنبال یک فیلم ترسناک زامبی محور هیجان انگیز هستند، گزینه مناسب تری است.

۷- Blade (۱۹۹۸)

پس از مجموعه‌ای از داستان‌های کمیک بوکی خیلی بی کیفیت، مخاطبان در اوایل تا اواسط دهه ۹۰ علاقه خود را به ژانر ابرقهرمانی از دست دادند.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

با این حال، همه چیز با Blade تغییر کرد، یک فیلم ترسناک اکشن خون آشامی بسیار خونین در سال ۱۹۹۸ که جان تازه‌ای به این ژانر بخشید و پتانسیل خود را برای جسورتر شدن در این ژانر نشان داد. با بازی وسلی اسنایپس در نقش قاتل خون آشام موسوم به بلید، او را در ماموریت خشونت آمیزش می‌بینیم تا دشمنش، دیکان فراستِ (استفن دورف) تشنه قدرت را شکست داده و از آزادسازی یک خدای با خون باستانی برای تسلط بر جهان توسط فراست جلوگیری کند.

فیلم ترسناک اکشن Blade یک فیلم ابرقهرمانی واقعاً قابل توجه و هیجان انگیز است. این فیلم به شکل بی نقصی ژانر‌های اکشن، وحشت و علمی تخیلی را در یک داستان دو ساعته فوق‌العاده سرگرم‌کننده و بدون لحظه‌ای کسل‌کننده با هم ترکیب می‌کند.

 اسنایپس که با شخصیت خونسرد و مهارت‌های رزمی چشمگیرش چشم‌ها را به خود خیره کرده، همه این کیفیت‌ها را برجسته‌تر می‌کند. حتی پس از گذشت این همه سال، لحظات هیجان انگیز و پرتنش این فیلم همچنان می‌تواند بینندگان را به وجد بیاورند.

۶- They Live (۱۹۸۸)

هنگامی که بیگانگان مخفیانه به زمین حمله می‌کنند، این وظیفه «رودی» رادی پایپر و دیالوگ‌های خنده دار اوست که از راه رسیده و بشریت را نجات دهند.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

 به کارگردانی استاد سینمای ترسناک کم‌هزینه، جان کارپنتر، فیلم آنها زندگی می‌کنند یک کمدی سرگرم کننده نزدیک به اکشن علمی تخیلی ترسناک با بازی پایپر در نقش یک آواره لس آنجلسی است که به آرامی به واقعیتی عجیب و غریب و وهم‌آور در شهر پی می‌برد، دنیایی که در آن فرازمینی‌های شیطان صفت در جامعه نخبگان آمریکا نفوذ کرده‌اند.

فیلم ترسناک اکشن آنها زندگی می‌کنند به راحتی یکی از پرتنش‌ترین فیلم‌های کارپنتر است، یک تریلر توطئه‌ای هیجان انگیز با مقدار زیادی تیراندازی، مبارزه تن به تن و سکانس‌های تعقیب و گریز. پایپر و همبازی اش کیت دیوید به عنوان دو بازیگر نقش‌های اصلی فیلم فوق‌العاده هستند و یک جفت کارکاکتر اکشن کارآمد را به تصویر می‌کشند که در یکی از خنده‌دارترین و طولانی‌ترین صحنه‌های مبارزه در تاریخ سینما نیز شرکت می‌کنند.

 آنها زندگی می‌کنند که به راحتی یکی از بهترین کار‌های کارپنتر است، فیلمی خاطره انگیز و پر از لحظات هیجان انگیز و نمادین است و قطعاً از تماشای آن لذت خواهید برد.

۵- You’re Next (۲۰۱۱)

آدام وینگارد قبل از اینکه با فیلم سرگرم‌کننده Godzilla vs Kong در دنیای هیولا‌ها در گیشه خبرساز شود، توانست با فیلم جذاب و به شدت خشن You’re Next، با بازی شارنی وینسون و جو سوانبرگ، مشارکتی فوق‌العاده در ژانر ترسناک داشته باشد.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

 این فیلم ترسناک اکشن داستان خانواده‌ای پرهرج و مرج و ناکارآمد را دنبال می‌کند که جشن سالگرد ازدواجشان زمانی ناخوشایندتر می‌شود که قاتلان نقاب‌داری از راه رسیده و شروع به کشتن تک به تک اعضای خانواده می‌کنند. با این حال، چیزی که قاتلان کمی دیر متوجه می‌شوند، این است که یکی از دوست دختر‌های جدید اعضای خانواده، ارین (وینسون)، یک دختر کارکشته در زمینه بقا است که حاضر نیست بدون تلاش برای زنده ماندن، تسلیم شود.

فیلم You’re Next نفس تازه‌ای به زیرژانر اسلشر بخشید، یک فیلم ترسناک شرورانه و فوق‌العاده خشن که صحنه‌های مبارزه واقعاً جذاب و پرتنشی را به نمایش می‌گذارد. همه اینها با بازی باورنکردنی هنرپیشه آمریکایی استرالیایی، شارنی وینسون، که بازی تحسین برانگیز و بی نقصی در نقش قهرمان زن داستان، ارین، دارد، به اوج خود می‌رسد.

او توانا و کاربلد است و با هوش و اراده خود برای زنده ماندن، همه چیز را به ضرر قاتلان شیطان صفت داستان زیرورو می‌کند. نقش آفرینی وینسون و کارگردانی فوق‌العاده وینگارد، باعث شده که You’re Next همچنان فیلمی برجسته و دیدنی باشد. این فیلم به راحتی یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه ۲۰۱۰ است.

۴- Upgrade (۲۰۱۸)

لی وانل که بیشتر به خاطر نویسندگی خارق‌العاده‌اش برای فیلم‌های Saw و Insidious شناخته می‌شود، Upgrade را نیز کارگردانی کرده است، یک اکشن جنایی مهیج به شدت ترسناک که در به تصویر کشیدن خشونت وحشیانه و وحشت‌های فیزیکی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

 این فیلم با بازی لوگان مارشال گرین، داستان شخصیت او، گری تریس را دنبال می‌کند که پس از نصب یک تراشه پیشرفته که قدرت و چابکی او را افزایش می‌دهد، در یک تلاش انتقام‌جویانه به دنبال انتقام از کسانی است که به او بد کرده اند.

فیلم Upgrade یک روایت وحشی با بدلکاری‌های چشمگیر، صحنه‌های مبارزه جذاب و تدوین دقیق و هوشمندانه است. با این حال، Upgrade یک فیلم فوق‌العاده تکان دهنده، پر از تصاویر شوکه کننده، کشتار‌های خونین، و پایانی تلخ است که تمام عناصر اصلی یک فیلم ترسناک خوب و باکیفیت را دارد. وان هر دو ژانر را با هم ترکیب می‌کند تا داستانی جذاب خلق کند که مخاطبانی را که به دنبال اکشن و هیجان هستند، اما با جنبه‌ای تیره و تاریک، راضی خواهد کرد.

۳- Train to Busan (۲۰۱۶)

بلاک باستر اکشن ترسناک کره‌ای قطار بوسان ساخته یئون سانگ هو به عنوان یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های زامبی محور قرن بیست و یکم شناخته شده است.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

 این فیلم با بازی گونگ یو، دون لی و جونگ یو-می، گروهی از مسافران وحشت زده قطاری در مسیر بوسان را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند از سئول به پناهگاهی در بوسان برسند، در حالی که شیوع سریع و مرگبار یک ویروس زامبی کننده، کشور را ویران کرده است.

قطار بوسان که شبیه سوار شدن دو ساعته، پرتنش و احساسی بر یک ترن هوایی است، فیلمی است که هرگز از اکشن دست نمی‌کشد. این فیلم مملو از خشونت وحشیانه و صحنه‌های مرگ دلخراش است که با بازی‌های قدرتمندی از بازیگران با استعدادش همراه می‌شود، شخصیت‌هایی که مخاطب رویشان سرمایه گذاری کرده و به شدت نگران آن هاست.

Train to Busan همراه با بدلکاری‌های باورنکردنی و طراحی نبرد بی نقص، دستاورد شگفت انگیزی برای ژانر ترسناک سینمای کره جنوبی است که بینندگان را خیره به صفحه نمایش نگه می‌دارد.

۲- Predator (۱۹۸۷)

Predator محصول ۱۹۸۷ که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما شناخته می‌شود، ترکیبی عالی از اکشن و ترسناک است.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

این فیلم با بازی آرنولد شوارتزنگر در دوران اوج ستارگی اش به عنوان قهرمان اکشن سینما و کارل ودرز فقید و شگفت‌انگیز، مخاطبان را به یک ماجراجویی سرگرم‌کننده و اکشن در جنگل‌های آمریکای مرکزی می‌برد، جایی که یک جوخه نیرو‌های ویژه در مقابل یک شکارچی وحشتناک و غیرقابل توقف از جایی فراتر از زمین قرار می‌گیرند.

فیلم غارتگر که فهرست بازیگران آن با گروهی فوق‌العاده متشکل از بازیگران سرسختی، از جمله بیل دوک، سانی لندهام فقید، ریچارد چاوز، شین بلک، و جسی “بادی” ونتورا تکمیل می‌شود، یک نماد اصلی در ژانر‌های اکشن و ترسناک است. با دیالوگ‌های بسیار به یاد ماندنی، اکشن رضایت بخش، و تعلیق فوق‌العاده، این فیلم داستانی واقعا لذت‌بخش را ارائه می‌کند که بدون شک مخاطبان را سرگرم خواهد کرد. این فیلم به راحتی خوشایندترین فیلم اکشن دهه ۱۹۸۰ برای تماشاست و در تمام این سال‌ها که از انتشارش می‌گذرد، همچنان مورد تمجید و تحسین قرار می‌گیرد.

۱- Aliens (۱۹۸۶)

به سختی می‌توان از فیلمی که به راحتی به عنوان یکی از جذاب‌ترین و اکشن‌ترین دنباله‌های علمی تخیلی ساخته شده در طول تاریخ در نظر گرفته شده است، فراتر رفت: منظور فیلم بیگانگان است. با بازی بازیگران فوق‌العاده با استعداد، از جمله بازی نامزد اسکار سیگورنی ویور، در این فیلم شخصیت قهرمان با بازی او، ستوان الن ریپلی را می‌بینید که یک بار دیگر با دشمنان مخوف زنومورف خود روبرو می‌شود. این بار، او از کمک یک گروه سرسخت و کارکشته از تفنگداران فضایی برخوردار است.

۱۰ فیلم ترسناک اکشن برای علاقمندان هیجان و وحشت؛ از Dog Soldiers تا You’re Next

دنباله هیجان انگیز جیمز کامرون که هفت سال پس از فیلم ارجینال تاریک و کلاستروفوبیک فضایی بیگانه ساخته ریدلی اسکات اکران شد، داستان ریپلی را با اکشن و تعلیق باورنکردنی ادامه می‌دهد، بدون اینکه عناصر وحشتی که سلف خود را بسیار ترسناک کرده بود را کاهش داده یا حذف کند. بیگانگان با بودجه‌ای قابل توجه تر، بازیگرانی بیشتر، جلوه‌های ویژه خیره کننده و ترکیبی عالی از هر دو ژانر، نمونه‌ای دیدنی از نحوه ساخت یک شاهکار اکشن و ترسناک فوق العاده است.

منبع: روزیاتو

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون