از قرار در جشن گلف تا یکی از بزرگترین محاکمه‌های تاریخ

ترامپ و بزرگترین محاکمه قرن؛ داستان ۱۸ ساله تجاوز و دروغ!

ترامپ و بزرگترین محاکمه قرن؛ داستان ۱۸ ساله تجاوز و دروغ!
اتفاقی که ۱۸ سال پیش تحت عنوان یک ملاقات تصادفی در یک تورنمنت خیریه گلف آغاز شد، به یکی از بزرگترین درام‌های حقوقی تاریخ تبدیل شد.
کد خبر: ۱۶۱۴۶
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

زی‌سان: امروز دوشنبه، دونالد ترامپ اولین رئیس جمهوری خواهد بود که به دلیل پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار حق‌السکوت به ستاره فیلم‌های پورن «استورمی دانیلز» به دلیل رابطه نامشروع، با محاکمه جنایی روبرو می‌شود. این محاکمه - که بین شش تا هشت هفته به طول می‌انجامد - پر از شهادت شگفت‌آور و دراماتیک است که نتیجه سال‌ها رسوایی است.

به گزارش زی‌سان، شاهدان در مورد اتهامات مبهم درباره ملاقات‌های در سوئیت هتل، مصاحبه‌های تلویزیونی پرفروش و جنجالی و نیز معاملات پشت پرده که شامل نامزد احتمالی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری می‌شود شهادت خواهند داد. این پرونده حول مبالغی است که میشل کوهن، دستیار وقت ترامپ، قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به دنیلز پرداخت کرد تا وی را در مورد یک رابطه جنسی ادعایی با ترامپ در سال ۲۰۰۶ ساکت کند.

دنیلز مدعی است که این اتفاق کمتر از چهار ماه پس از به دنیا آمدن پسر ترامپ و ملانیا یعنی «بارون» رخ داده است. از آن زمان تاکنون پیچ و خم‌های قانونی در هر گوشه و کناری وجود داشته، و از آن زمان ترامپ چهار سال را در کاخ سفید سپری کرده و اکنون در میانه رقابت برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری است.

داستان ۱۸ ساله سکس، دروغ و حق‌السکوت؛ ریشه‌ی بزرگترین محاکمه قرن/ از قرار در جشن گلف تا یکی بزرگترین محاکمه‌های تاریخ

ترامپ با ۳۴ فقره اتهام شامل جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن پرداخت حق‌السکوت مواجه است. هر اتهام اگر اثبات شود حداکثر چهار سال حبس دارد.

ترامپ تمام اتهامات را رد کرده و قول داده که برای دفاع از خود در برابر آنچه که این جادوگر علیه او ادعا کرده در برابر دادستان شهادت بدهد. دادستان‌ها تلاش خواهند کرد اتهامات علیه او را اثبات کنند و در این راستا استدلال کنند که او از این پرداخت‌ها برای کمک به پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ استفاده کرده است.

داستان ۱۸ ساله سکس، دروغ و حق‌السکوت؛ ریشه‌ی بزرگترین محاکمه قرن/ از قرار در جشن گلف تا یکی بزرگترین محاکمه‌های تاریخ

در طول جریان محاکمه، او از مسیر مبارزات انتخاباتی دور نگه داشته خواهد شد، چرا که او هم اکنون برای مبارزه احتمالی خود با جو بایدن برای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آماده می‌شود.

ترامپ که با قرار گرفتن در راس قدرت سیاسی، نام خود را در منهتن به عنوان یک غول املاک و مستغلات بر سر زبان‌ها انداخت، تلاش کرده تا این محاکمه را به تعویق بیندازد و به بعد از انتخابات ۵ نوامبر موکول کند. قضات تلاش‌های متعدد او برای به تاخیر انداختن محاکمه را رد کرده‌اند. 

داستان ۱۸ ساله سکس، دروغ و حق‌السکوت؛ ریشه‌ی بزرگترین محاکمه قرن/ از قرار در جشن گلف تا یکی بزرگترین محاکمه‌های تاریخ

منهتن اکنون خود را برای انتخاب هیئت منصفه در روز دوشنبه آماده می‌کند. در پایین یک جدول زمانی از چگونگی آشکار شدن رابطه ادعایی ترامپ با دنیلز که به محاکمه سیاسی قرن تبدیل شده را نشان می‌دهد. 

جولای ۲۰۰۶

استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های پورن، اولین بار ترامپ را در یک تورنمنت گلف افراد مشهور در دریاچه تاهوی نوادا، در سن ۲۷ سالگی ملاقات کرد. دنیلز بعداً در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ به ۶۰ Minutes گفت که تاجر وقت او را به شام دعوت کرده است. به گفته دنیلز، زمانی که او برای ملاقات با ترامپ به سوئیت هتل ترامپ رفت، ترامپ لباسی برای بیرون رفتن به تن نداشت و هدف ترامپ این بود که شام را در همان اتاق هتل بخورند. وی گفت که این دعوت در نهایت به رابطه جنسی ختم شد. دنیلز همچنین ادعا می‌کند که تاجر وقت بعداً او را به مهمانی رونمایی از ودکای ترامپ در کالیفرنیا و همچنین دفترش در شهر نیویورک دعوت کرد. در آن زمان ترامپ با ملانیا ترامپ ازدواج کرده بود و چند ماه قبل پنجمین فرزند خود «بارون» را به دنیا آورده بود.

جولای ۲۰۰۷

دنیلز گفت که ترامپ از او خواسته تا در خانه ییلاقی‌اش در هتل بورلی هیلز لس آنجلس با او ملاقات کند. این جلسه برای بحث در مورد حضور احتمالی در اسپین آف Celebrity Apprentice بود. به گفته دنیلز، آن دو چهار ساعت را با هم گذراندند، اما رابطه جنسی نداشتند.

می ۲۰۱۱

دانیلز مصاحبه‌ای با مجله In Touch انجام داد و در آن با جزئیات کامل ملاقات خود با ترامپ و رابطه جنسی ادعایی خود را مورد بحث قرار داد. اما پس از تهدید وکلای ترامپ به شکایت، این مصاحبه هرگز چاپ نشد. مصاحبه کامل در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. 

داستان ۱۸ ساله سکس، دروغ و حق‌السکوت؛ ریشه‌ی بزرگترین محاکمه قرن/ از قرار در جشن گلف تا یکی بزرگترین محاکمه‌های تاریخ

ژوئن ۲۰۱۵

ترامپ از پله برقی برج ترامپ در شهر نیویورک پایین می‌آید و اعلام می‌کند که در رقابت‌های ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای جمهوری خواهان شرکت می‌کند.

ژوئن ۲۰۱۶

«کارن مک‌دوگال»، بازیگر و مدل سابق پلی‌بوی، اعلام می‌کند که داستان رابطه ۱۰ ماهه خود با ترامپ در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، زمانی که وی با ملانیا ازدواج کرده بود، را می‌فروشد. وکیل «کیت دیویدسون» وکالت او را بر عهده گرفت.

داستان ۱۸ ساله سکس، دروغ و حق‌السکوت؛ ریشه‌ی بزرگترین محاکمه قرن/ از قرار در جشن گلف تا یکی بزرگترین محاکمه‌های تاریخ

«مک‌دوگال» در مصاحبه‌ای با اندرسون کوپر از CNN در سال ۲۰۱۸، گفت که عاشق ستاره واقعی آن زمان بوده و رابطه آنها «واقعی» بوده است. وی همچنین ادعا می‌کند که آنها ده‌ها بار رابطه جنسی محافظت نشده داشته اند. وی همچنین می‌گویدکه در نهایت خودش بود که این رابطه را قطع کرد. پس از آن، مک‌دوگال با «بروس ویلیس»، بازیگر هالیوود که در اوت ۲۰۰۷ در حال گذراندن تعطیلات در ایتالیا بود، رابطه برقرار کرد. 

جولای ۲۰۱۶

ترامپ رسماً در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان نامزد جمهوری خواهان باری ریاست جمهوری شد. وی پیش از این نامزد احتمالی آنها بود و نمایندگان کافی برای کاندیداتوری را به دست آورده بود. نظرسنجی‌ها در آن زمان نشان می‌داد که او از هیلاری کلینتون شکست می‌خورد، اما او همچنان به امید پیروزی خود ثابت قدم بود.

در یکی از لحظات مهم کنوانسیون در کلیولند، او به همسرش ملانیا روی صحنه رفت، و با جمعیت زیادی از حامیانش صحبت‌های هیجانی ایراد کرد. دنیلز مدعی است که ملاقات او با ترامپ مدت کوتاهی پس از تولد پسرشان بارون بوده است.

آگوست ۲۰۱۶

«نشنال انکوایرر» حقوق انحصاری داستان «مک دوگال» را به مبلغ ۱۵۰۰۰۰ دلار به دست می‌آورد. اما ادعا‌های او مبنی بر رابطه جنسی هرگز منتشر نمی‌شود و به گفته دادستان‌ها، داستان وی در نشریه‌ای به نام «بگیر و بکش» به صورت خلاصه منتشر شد. 

سپتامبر ۲۰۱۶

مایکل کوهن، وکیل وقت ترامپ، برای تضمین قرارداد با «مک دوگال» به توافق می‌رسد، اما این قرارداد هرگز نهایی نمی‌شود.

اکتبر ۲۰۱۶

کوهن از طریق مجله با دیویدسون در تماس است و به توافقی مبنی بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به دنیلز در ازای امضای قرارداد عدم افشای اطلاعات دست می‌یابد.

کوهن یک شرکت به نام Essential Consultants LLC را در دلاور تأسیس می‌کند و ۱۳۱۰۰۰ دلار را که از طریق خط اعتباری سهام خانگی به دست آورده، به حساب شرکت واریز می‌کند. سپس کوهن ۱۳۰۰۰۰ دلار از حساب Essential Consultants به دیویدسون وکیل دنیلز ارسال می‌کند. سپس توافقی برای استفاده از نام مستعار «پگی پترسون» برای دنیلز و «دیوید دنیسون» برای ترامپ تنظیم می‌شود.

۴ نوامبر ۲۰۱۶

جزئیات معامله مک دوگال و AMI توسط وال استریت ژورنال چهار روز قبل از انتخابات منتشر شد. کمپین ترامپ ادعا‌های مربوط به رابطه را رد می‌کند و آن را «کاملاً نادرست» می‌داند. این روزنامه همچنین گزارش می‌دهد که دنیلز برای مصاحبه با شبکه ABC در برنامه «صبح بخیر آمریکا «در حال مذاکره بوده است.

۸ نوامبر ۲۰۱۶

ترامپ با شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

ژانویه ۲۰۱۷

ترتیبی در نظر گرفته می‌شود که توسیه حساب ۱۳۰۰۰۰ دلار مایکل کوهن پرداخت شود. کوهن پول را از جیب خود خرج کرده بود.  کوهن به دنبال ۱۳۰۰۰۰ دلار به علاوه ۵۰۰۰۰ دلار است. سپس سازمان ترامپ تصمیم می‌گیرد در طول یک سال ۴۲۰۰۰۰ دلار به او بپردازد. کوهن هر ماه و به مدت ۱۲ ماه فاکتور‌هایی به مبلغ ۳۵۰۰۰ دلار برای سازمان ترامپ ارسال می‌کند.

۲۰ ژانویه ۲۰۱۷

ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد.

ژانویه ۲۰۱۸

پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز برای اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد. گزارش‌های مربوط به رابطه با دنیلز توسط ترامپ «به شدت» تکذیب می‌شود.

فوریه ۲۰۱۸

کوهن به پرداخت پول اعتراف می‌کند، اما می‌گوید که بازپرداخت نشده و قانونی بوده و این پول از طریق پول‌های کمپین انتخاباتی پرداخت نشده است. او در نامه‌ای به مقامات فدرال، با شهادت هیئت منصفه مبنی بر اینکه ترامپ از او خواسته که ۱۳۰ هزار دلار به دنیلز بپردازد تا او را در مورد رابطه ادعایی خود با غول املاک، درست چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ساکت کند، مخالفت کرد. او می‌گوید ترامپ پول شخصی خود را به او بازپرداخت کرد و بعداً به دلیل نقض قانون بودجه کمپین انتخاباتی فدرال در مورد پرداخت این حق‌السکوت اعتراف کرد.

مارس ۲۰۱۸

دنیلز از ترامپ و شرکت مایل کوهن شکایت می‌کند تا توافقنامه عدم افشای اطلاعات را لغو کنند. وی استدلال می‌کند که هیچ اجباری بابت این توافقنامه ندارد، زیرا ترامپ - مستعار دیوید دنیسون - آن را امضا نکرده است. او در پرونده حقوقی خود ادعا می‌کند که در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ با ترامپ «رابطه صمیمی» داشته است. دنیلز ادعا می‌کند که کوهن ۱۳۰۰۰۰ دلار به او پرداخته تا در مورد آن صحبت نکند و از «ارعاب و تهدید» استفاده کرده است. وکیل دنیلز در این پرونده وکیل «مایکل آوِناتی» است و بعد به چهره‌ای آشنا در صفحه تلویزیون تبدیل می‌شود. 

آوریل ۲۰۱۸

ترامپ اولین اظهارنظر عمومی خود را در این رابطه می‌کند و می‌گوید که از پرداخت ۱۳۰ هزار دلار بی اطلاع بوده است. اف بی آی به خانه و دفتر کوهن یورش می‌برد. پس از اینکه ترامپ دانیلز را یک «کلاهبردار» خواند، دنیلز از او به خاطر افترا شکایت کرد.

می ۲۰۱۸

ترامپ می‌گوید ۱۳۰ هزار دلار را به کوهن بازپرداخت کرده است. او در توییتر می‌گوید که این کار به صورت بیعانه ماهانه انجام شده است و «از مبالغ کمپین نبوده است». 

آگوست ۲۰۱۸

کوهن به هشت اتهام فدرال از جمله نقض مالی کمپین انتخاباتی به خاطر پرداخت‌هایی که به دنیلز و مک‌دوگال داده شده بود، اعتراف کرد. کوهن می‌گوید ترامپ برای پرداخت این پول به او دستور داده است.

اکتبر ۲۰۱۸

پرونده افترا که توسط دنیلز علیه ترامپ مطرح شد توسط یک قاضی کنار گذاشته می‌شود و او به پرداخت حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار هزینه قانونی محکوم می‌شود.

دسامبر ۲۰۱۸

کوهن حکم سه سال زندان دریافت می‌کند.

آگوست ۲۰۱۹

سایروس ونس جونیور، دادستان منطقه منهتن، احضاریه‌هایی را صادر می‌کند تا هرگونه سوابق پرداختی به کوهن و همچنین سوابق مالیاتی رئیس جمهور را از سازمان ترامپ دریافت کند. ترامپ برای ممانعت از این تلاش شکایت کرد و مدعی شد که در زمان ریاست جمهوری از رسیدگی کیفری مصون است.

جولای ۲۰۲۰

دادگاه عالی ایالات متحده تصمیم می‌گیرد که ترامپ مصونیت ندارد.

فوریه ۲۰۲۱

بازرسان اظهارنامه مالیاتی ترامپ را دریافت می‌کنند.

نوامبر ۲۰۲۱

آلوین براگ دادستان جدید منطقه منهتن می‌شود. کوهن پس از گذراندن مدت زیادی از دوران محکومیت خود در حبس خانگی آزاد می‌شود.

ژانویه ۲۰۲۳

براگ پرونده حق‌السکوت را احیا می‌کند که از آن به عنوان «پرونده زامبی» یاد می‌شود. او با کوهن ملاقات می‌کند و هیئت منصفه بزرگی را تشکیل می‌دهد.

مارس ۲۰۲۳

کوهن در برابر هیئت منصفه بزرگ شهادت می‌دهد و بازرسان دفتر براگ با دنیلز صحبت می‌کنند. ترامپ از شهادت دادن در برابر هیئت منصفه امتناع می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید که قربانی آزار و شکنجه سیاسی است. سپس او متهم شد، اما جزئیات اتهامات بلافاصله ارائه نشد.

آوریل ۲۰۲۳

ترامپ در مورد ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری بی گناه شناخته می‌شود.

آوریل ۲۰۲۴

محاکمه حق‌السکوت قرار است در شهر نیویورک آغاز شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون