طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت به شیوه مامان‌هایی که دست‌پخت‌شان عالی است!

طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت به شیوه مامان‌هایی که دست‌پخت‌شان عالی است!
محال است کسی کباب تابه‌ای را دوست نداشته باشد. این غذای خوشمزه را می‌توانید هم با گوشت و هم با مرغ طبخ کنید و از طعم آن لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت را می‌خوانید.
کد خبر: ۲۷۴۲۲
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

کتاب تابه‌ای گوشت غذای لذیذی است. خصوصا وقتی که در خانه‌ باشیم و هوس چلوکباب کرده‌ باشیم! خیلی ساده و سریع می‌توانیم با چند ماده اولیه در خانه کباب گوشت را در تابه و نه در سیخ درست کنیم. این غذا اغلب غذای پرطرفداری است. اما وقتی یک مامان خوش‌سلیقه آن را درست کند، خوشمزه‌تر هم می‌شود.

زی‌سان: کباب تابه‌ای یا کباب دیگی، یکی از غذا‌های خاص و خوشمزه ایرانی است. همان طور که از اسمش پیداست کباب تابه‌ای، کباب خوشمزه‌ای است که در ماهی‌تابه و روی گاز طبخ می‌شود. کباب تابه‌ای یک غذای آسان و مجلسی است و می‌توانید آن را با مرغ و گوشت درست کنید و با چلو سفید یا نان میل کنید. در این مطلب چند روش تهیه کباب تابه‌ای با گوشت را به شما آموزش داده‌ایم.

مواد لازم برای کباب تابه‌ای گوشت

در جدول زیر مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای گوشت را بخوانید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت

طرز تهیه کباب تابه‌ای با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: گوشت چرخ کرده را درون یک ظرف مناسب بریزید سپس پیاز را ریز رنده کنید و به گوشت اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید.

مرحله دوم: نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد گوشتی اضافه کنید و مجدد ورز دهید.

*نکته: به گزارش زی‌سان، در این مرحله می‌توانید کمی دارچین نیز به مواد اضافه کنید. اضافه کردن دارچین طعم کباب تابه‌ای را بهتر می‌کند.

مرحله سوم: ماهی‌تابه مورد نظرتان را چرب کنید و گوشت را کف آن پهن کنید سپس با لبه پهن چاقو یا با دست گوشت را به اندازه کباب سیخی جدا کنید و روی گوشت خطوطی به شکل کباب کوبیده ایجاد کنید.

*نکته: برای درست کردن کباب تابه‌ای بهتر است از ماهی‌تابه مستطیل شکل استفاده کنید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت به شیوه مامان‌هایی که دست‌پخت‌شان عالی است!

مرحله چهارم: پس از این که به کباب تابه‌ای شکل دادید، ماهی‌تابه روی اجاق گاز با شعله خیلی کم قرار دهید. به گوشت اصلاً آب اضافه نکنید، درب ماهی‌تابه را بگذارید. پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه گوشت آب می‌اندازد و کم‌کم آبِ گوشت به خورد کباب می‌رود.

مرحله پنجم: به گزارش زی‌سان، وقتی آبِ گوشت جذب شد، کمی روغن به تابه اضافه کنید و دو طرف کباب‌ها را سرخ کنید.

مرحله ششم: پس از سرخ شدن کباب‌ها، وسط تابه را کمی دیگر روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را درون روغن سرخ کنید سپس گوجه فرنگی‌های دستور را بشویید، ورقه‌ای برش دهید و روی کباب‌ها بگذارید. دوباره درب تابه را بگذارید و صبر کنید تا گوجه فرنگی نیز پخته شود.

مرحله آخر: پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه دیگر، کباب تابه‌ای خوشمزه آماده است. می‌توانید آن را در ظرف سرو بکشید و با سیب زمینی سرخ شده تزئین کنید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای مجلسی

تنها تفاوت کباب تابه‌ای مجلسی و معمولی در اضافه کردن زعفران است.

برای داشتن یک کباب تابه‌ای مجلسی باید به مواد گوشتی، ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده اضافه کنید و پس از ورز دادن، مواد گوشتی را حداقل ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید. علاوه بر آن زمان تفت دادن رب گوجه فرنگی برای سُسِ کباب تابه‌ای، باید ۱ قاشق غذاخوری دیگر زعفران به رب تفت داده شده اضافه کنید.

پیشنهاد: طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه در خانه و با آسان‌ترین روش!

کباب تابه‌ای با گوشت و سویا

این روش درست کردن کباب تابه‌ای مناسب زمانی است که قصد برگزاری یک مهمانی دارید و می‌خواهید با یک غذای مجلسی و چشم‌گیر از مهمان‌ها پذیرایی کنید. در ادامه طرز تهیه کباب تابه‌ای با گوشت و سویا را بخوانید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت

مراحل تهیه کباب تابه‌ای با گوشت و سویا

مرحله اول: سویا را به مدت ۱ ساعت خیس کنید سپس آب آن را بگیرید و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. برای این که سویا و گوشت چرخ کرده به خوبی مخلوط شوند می‌توانید آنها را با هم یک بار چرخ کنید.

مرحله دوم: پیاز را رنده کنید، آب آن را بگیرید و به مخلوط گوشت و سویا اضافه کنید.

مرحله سوم: پودر سوخاری، شیر و ادویه را به مخلوط گوشت اضافه کنید و مخلوط کنید تا منسجم و چسبناک شود.

مرحله چهارم: داخل یک تابه مناسب را چرب کنید سپس مخلوط کباب تابه‌ای را کف آن پهن کنید. درب تابه را ببندید سپس تابه را روی اجاق گاز بگذارید و با شعله ملایم اجازه دهید کباب تابه‌ای پخته شود.

مرحله پنجم: وقتی کباب تابه‌ای پخته شد، مقداری روغن کف تابه بریزید و رب گوجه فرنگی را درون روغن سرخ کنید. در این مرحله می‌توانید گوجه فرنگی را نیز حلقه‌ای برش دهید و روی کباب‌ها بگذارید.

مرحله آخر: مجدد درب تابه را بگذارید و ۳۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا گوجه‌ها پخته شوند. در آخر روی کباب تابه‌ای را با سماق، گوجه گیلاسی و سیب زمینی سرخ شده تزیین و نوش جان کنید.

پیشنهاد: طرز تهیه تاس کباب تهرانی؛ غذای سریع و لذیذی که همه باید بلد باشیم!

کباب تابه‌ای ترش

به گزارش زی‌سان، برای تهیه کباب تابه‌ای دستور پخت‌های متفاوتی وجود دارد. کباب تابه‌ای ترش یک مدل خوشمزه دیگر از کباب تابه‌ای است که در ادامه طرز تهیه آن را می‌خوانید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت

طرز تهیه کباب تابه‌ای ترش

مرحله اول: برای تهیه این مدل کباب تابه‌ای ابتدا باید سُس آن را آماده کنید. برای تهیه سُس ۱ عدد پیاز را نگینی خُرد کنید و درون یک تابه با کمی روغن سرخ کنید.

مرحله دوم: وقتی پیاز طلایی شد، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر زردچوبه خارج شود سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید، مجدد تفت دهید تا رب گوجه فرنگی سرخ شود و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله سوم: به گزارش زی‌سان، وقتی رب گوجه فرنگی سُرخ شد، رب انار را به تابه اضافه کنید، کمی دیگر مواد را تفت دهید سپس مقداری آب اضافه کنید و اجازه دهید سُس با حرارت ملایم بجوشد.

مرحله چهارم: پیاز باقی مانده را ریز رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

مرحله پنجم: نمک و فلفل سیاه را به گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه کنید و مواد را با هم وزر دهید تا حالت چسبنده پیدا کند.

*نکته: در این مرحله می‌توانید مقداری مغز گردو که ریز خُرد کرده‌اید به مواد گوشتی اضافه کنید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت به شیوه مامان‌هایی که دست‌پخت‌شان عالی است!

مرحله ششم: کف یک تابه مناسب را با مقداری روغن یا کره چرب کنید و مواد گوشتی را کف آن پهن کنید، با دست کباب تابه‌ای را حالت دهید سپس درب تابه را بگذارید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کباب‌ها به خوبی پخته شوند.

مرحله هفتم: مقداری زعفران دم کرده به سُس کباب تابه‌ای اضافه کنید سپس سُس را روی کباب‌ها بریزید و حدود ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا سُس به خورد کباب‌ها برود.

مرحله آخر: پس از گذشت ۱۵ دقیقه کباب تابه‌ای ترش و خوشمزه شما آماده است. کباب‌ها را در ظرف سرو بکشید و با چلو زعفرانی نوش جان کنید.

سُس کباب تابه‌ای گوشت

به گزارش زی‌سان، کباب تابه‌ای یک غذای خوشمزه و محبوب است، اما وجود یک سُس می‌تواند عطر و طعم این غذا را چند برابر کند. معمولاً سُس کباب تابه‌ای گوشت، ترکیبی از رب گوجه فرنگی، آب لیمو، مقداری آب و نمک و فلفل سیاه تهیه می‌شود.

برای تهیه سُس کباب تابه‌ای گوشت، ابتدا رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت دهید تا خامی آن گرفته شود سپس آب و آبلیمو یا لیمو تازه را به رب گوجه فرنگی اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود. در آخر مقداری نمک، فلفل سیاه به سُس اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه ۴ مدل کباب تابه‌ای را با دستور پخت‌های متفاوت به شما آموزش دادیم تا با هر سلیقه و بودجه‌ای این غذای خوشمزه را طبخ کنید و از طعم و عطر آن لذت ببرید.

 

*دستور پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون