برنامه غذایی هفته برای شنبه ۲۷ مرداد تا جمعه ۲ شهریور

برنامه غذایی هفته برای شنبه ۲۷ مرداد تا جمعه ۲ شهریور
این سوأل که ناهار چی بپزم؟ یا شام چی بپزم؟ یکی از دغدغه‌های خانم‌ها و یا حتی آقایانی است که به آشپزی علاقه دارند. در این مطلب با ارائه یک برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته، به شما رفع این دغدغه، کمک کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۰۰۱۱
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

زی‌سان: معمولاً یکی از سوألات رایج در خانواده‌های ایرانی این است که برای شام و ناهار چی بپزند؟ از آن جایی که نظر اعضای خانواده درباره پخت غذا، یکسان نیست، این مسئله باعث سردرگمی می‌شود و در نهایت پختن غذا را به کاری سخت و طاقت فرسا تبدیل می‌کند. در این مطلب یک برنامه غذایی سالم، کامل و خوشمزه برای یک هفته به شما پیشنهاد کرده‌ایم که با جلب رضایت همه اعضای خانواده و داشتن یک برنامه مشخص، آشپزی دوباره برایتان شیرین شود.

لیست خرید مواد غذایی برای یک هفته:

۱_گوشت چرخ کرده

۲_گوشت گوساله یا گوسفند برای خورش

۳_ برنج

۴_ مرغ

۵_ سیر و پیاز

۶_ پودر سماق

۷_ پودر سوخاری

۸_ گوجه فرنگی 

۹_ بادمجان

۱۰_ کشک

۱۱_ زرشک

۱۲_ زعفران

۱۳_ سیب زمینی

۱۴_ هویج

۱۵_ رب گوجه فرنگی

۱۶_ بال مرغ

۱۷_ سبزی تازه (سبزی قورمه، جعفری، شوید)

۱۸_ کرفس

۱۹_ کلم قُمی (کلم سنگی)

۲۰_ رب انار

۲۱_ جو پرک

۲۲_ قارچ

۲۳_ شیر

۲۴_ خامه صبحانه

۲۵_ گردو

۲۶_ نعناع خُشک

۲۷_ خیار شور

۲۸_ فلفل دلمه‌ای

۲۹_ ماست چکیده

۳۰_ کنسرو ذرت

۳۱_ سُس مایونز

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته

پیشنهاد غذا برای روز شنبه

ناهار شنبه: سماق پلو اردبیلی

به گزارش زی‌سان، شاید در نگاه اول، نام سماق پلو برایتان عجیب به نظر برسد، اما این غذای خوشمزه یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است. سماق پلو از غذا‌های سنتی اردبیل است و در این شهر طرفداران زیادی دارد. این غذا به قدری خوشمزه است که اگر یک بار آن را امتحان کنید، قطعاً عاشق طعمش خواهید شد. طرز تهیه سماق پلو را بخوانید.

شام شنبه: کشک بادمجان

برای شام شنبه می‌توانید یک غذای خوشمزه، اصیل و سالم مانند کشک بادمجان طبخ کنید. از آن جایی که مواد اولیه کشک بادمجان بسیار ساده است و در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، می‌توانید به عنوان یک شام سَبُک و ساده برای روز اول هفته روی آن حساب کنید.

پیشنهاد غذا برای روز یکشنبه

ناهار یکشنبه: زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ، یکی از غذا‌های ساده و پُرطرفدار ایرانی است؛ که طعم آن مخصوصاً اگر زرشکش را با کمی روغن کرمانشاهی سرخ کنید، بسیار عالی می‌شود. پیشنهاد زی‌سان برای ناهار روز یکشنبه، زرشک پلو با مرغ است.

شام یکشنبه: تاس کباب

به گزارش زی‌سان، تاس کباب یکی از غذا‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است و در منطقه از ایران به شیوه‌های مختلفی طبخ می‌شود. این غذا، یک غذای مناسب برای افرادی است که از رژیم کاهش وزن و لاغری پیروی می‌کنند یا افرادی که از چربی خون بالا رنج می‌برند؛ زیرا در تهیه آن از مقدار روغن کمی استفاده می‌شود و مواد اولیه آن طبیعی و سالم هستند.

 برای شام یکشنبه تاس کباب را برایتان در نظر گرفته‌ایم. طرز تهیه یک مدل تاس کباب خوشمزه را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز دوشنبه

ناهار دوشنبه: قورمه سبزی

بعید می‌دانیم کسی پیدا شود که قورمه سبزی دوست نداشته باشد. این غذای همه پسند را می‌توانید برای ناهار روز دوشنبه طبخ کنید. حتی اگر وقت کافی برای درست کردن قورمه سبزی ندارید یا کارمند هستید و صبح‌ها فرصت آشپزی کردن ندارید، می‌توانید قورمه سبزی را از شب قبل درست کنید و در یخچال بگذارید. در نهایت هر زمان به خانه برگشتید آن را گرم کنید و با چلو سفید یا برنج کته‌ای نوش جان کنید.

شام دوشنبه: همبرگر خانگی

به گزارش زی‌سان، همبرگر در میان فست فود‌ها همیشه پُرطرفدار بوده است. اما از آن جایی که همه شما درباره مضرات مواد نگهدارنده همبرگر‌های سوپرمارکتی اطلاعات دارید، پیشنهاد زی‌سان به شما تهیه همبرگر در خانه به شیوه آسان است. برای شام دوشنبه می‌توانید همبرگر خوشمزه و سالم برای اعضای خانواده‌تان درست کنید. طرز تهیه همبرگر خانگی را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز سه شنبه

ناهار سه شنبه: خورش کرفس

کرفس یکی از سبزیجات پُرخاصیت است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. جالب است بدانید با این سبزی می‌توانید یک خورش ساده و خوشمزه طبخ کنید. پیشنهاد زی‌سان برای ناهار روز سه شنبه، خورش کرفس است.

شام سه شنبه: کوکو مرغ

بیشتر افراد کوکو دوست ندارند و این عدم علاقه به خاطر این است که همیشه فقط دو مدل کوکوی تکراری خورده‌اند. کوکو مرغ، یک کوکوی بسیار خوشمزه است که دیدگاه‌تان را نسبت به کوکو به طور کُلی عوض می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای شام سه شنبه کوکو مرغ را امتحان کنید.

پیشنهاد غذا برای روز چهارشنبه

ناهار چهارشنبه: کلم پلو شیرازی

کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌هایی است که می‌توانید در برنامه غذایی هفتگی‌تان داشته باشید. ترکیب این غذا با رب انار قطعاً یک ترکیب محشر خواهد شد. از این رو، پیشنهاد می‌کنیم برای ناهار روز چهارشنبه، کلم پلو شیرازی طبخ کنید.

شام چهارشنبه: سوپ جو

به گزارش زی‌سان، اگر در یخچال یا فریزر، آب مرغ دارید، آن را دور نریزید؛ زیرا با آب مرغ و کمی قارچ، می‌توانید خوشمزه‌ترین سوپ دنیا را درست کنید. سوپ جو با شیر یک شام متفاوت و خوشمزه است که اگر یک بار آن را امتحان کنید، قطعاً پایه ثابت غذاهایتان خواهد شد.

پیشنهاد غذا برای روز پنجشنبه

ناهار پنجشنبه: خوراک بال مرغ

ناهار روز پنجشنبه، می‌تواند خوراک بال مرغ باشد که در عین سادگی بسیار خوشمزه و مجلسی است. این خوراک خوشمزه را می‌توانید به همراه کمی سیب زمینی سرخ شده نیز سرو کنید. ترکیب خوراک بال مرغ با برنج کته‌ای، یک ترکیب عالی خواهد شد.

شام پنجشنبه: کله جوش

برای شام پنجشنبه می‌خواهیم شما را به کرمان ببریم. کله جوش یکی از غذا‌های معروف کرمانی است که از ترکیب کشک، گردوی خُرد شده و نعناع داغ تهیه می‌شود. اگر به دنبال یک شام خوشمزه و سالم هستید، کله جوش انتخاب مناسبی است.

پیشنهاد غذا برای روز جمعه

ناهار جمعه: خورش فسنجان

گمان نمی‌کنیم خورش فسنجان نیازی به تعریف داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم با طبخ خورش فسنجان، سفره ناهار روز جمعه را به سفره ناهار یک ضیافت تبدیل کنید.

شام جمعه: سالاد مرغ و قارچ

سالاد مرغ و قارچ یک شام خوشمزه و سریع است. طرز پخت‌های مختلفی برای تهیه این سالاد وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان از آنها استفاده کنید و این شام خوشمزه را درست کنید.

سخن پایانی

در این مطلب برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته را به شما ارائه کردیم و امیدواریم پس از مطالعه آن، دیگر دغدغه چی بپزم، نداشته باشید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون