طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه و سالم و در عین حال لذیذ!

طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه و سالم و در عین حال لذیذ!
از آن جایی که ضرر مصرف مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده بر کسی پوشیده نیست، بیایید با صرف کمی وقت، خودتان در خانه همبرگر خانگی خوشمزه و سالم درست کنید. در این مطلب طرز تهیه همبرگر خانگی را بخوانید.
کد خبر: ۲۸۸۳۷
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

طرز تهیه همبرگر خانگی چرا باید جزو دستورپخت‌های ما در آشپزی قرار بگیرد؟ به این دلیل که هرکس می‌خواهد در خانه همبرگز بخورد، سراغ بسته نیمه آماده و منجمد آن می‌رود و چنین همبرگری نه طعم بی‌نظیری ندارد و نه به اندازه کافی سالم است.

به گزارش راستان، غذا‌های نیمه آماده مانند سوسیس یا همبرگر، می‌توانند یک انتخاب خوشمزه و سریع برای زمان‌هایی باشند که فرصت آشپزی ندارید. جالب است بدانید، اگر همین همبرگر یا سوسیس را در منزل تهیه کنید، نه تنها مصرف آنها ضرری ندارد؛ حتی می‌توانید با درست کردن این غذا‌ها در منزل، کودکان بدغذا را به خوردن گوشت یا مرغ عادت دهید و این گونه پروتئین مورد نیاز بدن‌شان را تأمین کنید.

طرز تهیه همبرگر خانگی

در این مطلب چند طرز تهیه همبرگر خانگی را بخوانید و پس از مطالعه این مطلب خودتان در خانه همبرگر خوشمزه درست کنید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

  • طرز تهیه همبرگر رستورانی
  • طرز تهیه همبرگر با گوشت و سویا
  • طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده
  • طرز تهیه همبرگر خانگی برای فریزر

طرز تهیه همبرگر رستورانی

به گزارش آشپزی راستان، حتی اگر یک بار به فست فود‌ها یا یک رستوران سر زده باشید، می‌دانید که طعم همبرگر در رستوران و فست فودها، بسیار عالی است به طوری که ترغیب می‌شوید به جای یک ساندویچ، دو و یا حتی سه ساندویچِ همبرگر بخرید. در ادامه راز خوشمزگی همبرگر رستورانی را برایتان فاش کرده‌ایم تا از این پس بتوانید در خانه یک همبرگر رستورانی خوشمزه درست کنید!

طرز تهیه همبرگر خانگی

مراحل تهیه همبرگر رستورانی

مرحله اول: برای تهیه یک همبرگر خوشمزه رستورانی ابتدا باید گوشت چرخ کرده را خوب ورز دهید.

مرحله دوم: به گزارش زی‌سان، در یک ظرف بزرگ گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز رنده شده یا نگینی ریز خُرد شده و ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر سوخاری، سیر رنده شده، کمی پودر سیر، نمک، پودر فلفل سیاه، پودر پاپریکا و سُس خردل را با هم مخلوط کنید سپس مواد را به خوبی با هم ورز دهید تا تمام مواد با هم یکی شوند و یک مایه یکدست به دست بیاید. پس از این که مواد همبرگر یکدست شدند، درب ظرف را ببندید و صبر کنید تا مواد همبرگر چند دقیقه در محیط یا یخچال بماند.

مرحله سوم: مایه همبرگر را به ۶ قسمت مساوی یا تعداد نفرات تقسیم کنید و هر کدام را به صورت گرد پهن کنید.

*نکته: پهنای هر عدد همبرگر باید حداقل ۱۰ سانتی‌متر و ضخامت آن بین ۱ تا ۵/۱ سانتی‌متر باشد.

مرحله چهارم: همبرگر‌هایی که آماده کرده‌اید را حدود ۲۰ دقیقه درون فریزر بگذارید تا خودشان را بگیرند. پس از گذشت حدود ۲۰ دقیقه همبرگر‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و در روغن داغ با شعله ملایم سرخ کنید.

مرحله آخر: برای این که ساندویچ همبرگرتان شبیه ساندویچ همبرگر رستورانی شود، یک نان باگت را از وسط نصف کنید، روی یک برش از نان باگت، سُس کچاپ و سُس مایونز بزنید سپس مقداری کاهو، چند برش گوجه فرنگی و پیاز قرمز حلقه‌ای روی نان بگذارید. در آخر همبرگر سرخ شده را روی مواد میانی بگذارید، لایه دیگر نان را روی لایه قبلی بگذارید و نوش جان کنید.

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا

به گزارش زی‌سان، اگر دلتان یک همبرگر خوشمزه می‌خواهد، اما در خانه گوشت زیادی ندارید، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا با مقداری گوشت و سویا نیز می‌توانید یک همبرگر خوشمزه درست کنید. در ادامه طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا را بخوانید.

طرز تهیه همبرگر خانگی

مراحل تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا

مرحله اول: سویا را با کمی آب گرم خیس کنید و کنار بگذارید تا سویا نرم شود.

مرحله دوم: گوشت چرخ کرده را درون یک ظرف بزرگ بریزید و خوب ورز دهید.

*نکته: بهتر است چربی گوشت برای تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا کم باشد.

مرحله سوم: سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم: پیاز را پوست بگیرید و ریز رنده کنید و آب آن را نیز بگیرید.

مرحله پنجم: همه مواد را به همراه سویا و گوشت داخل میکسر یا غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. پس از این که مواد یکدست شدند، آنها را داخل کاسه بریزید و خوب ورز دهید.

مرحله ششم: مواد تهیه شده را بین دو کیسه فریزر پهن کنید و به آن حالت دهید.

*نکته: می‌توانید مواد را داخل قالب‌های آماده همبرگر زن که قیمت ارزانی دارند بریزید و قالب بزنید.

مرحله هفتم: همبرگر‌هایی که آماده کردید را داخل فریزر قرار دهید تا خودشان را بگیرند، هر چقدر بیشتر در فریزر بمانند با‌کیفیت‌تر خواهند شد.

مرحله آخر: داخل یک تابه مناسب کمی روغن بریزید. اجازه دهید روغن داغ شود سپس همبرگر‌ها را از فریزر خارج کنید و درون روغن داغ با شعله ملایم سرخ کنید.

*نکته: پس از سرخ شدن می‌توانید روی همبرگر‌ها پنیر گودا بگذارید، در این صورت شما چیزبرگر خانگی خواهید داشت.

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

ساندویچ همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده، می‌تواند یک شام خوشمزه در عین حال سالم و مقوی باشد. حتی اگر مصرف روغن را محدود کرده‌اید و می‌خواهید یک همبرگر رژیمی داشته باشید، همبرگر‌های خانگی را از هر نوع که باشند، می‌توانید روی مَنقَل و ذغال (به صورت همبرگر ذغالی) یا حتی در سرخ کُن بدون روغن بپزید و نوش جان کنید. در ادامه طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده را بخوانید.

طرز تهیه همبرگر خانگی

مراحل تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده 

مرحله اول: پیاز را پوست بگیرید، بشویید و رنده کنید سپس با دست یا با پُشت یک قاشق آب اضافی آن را بگیرید.

مرحله دوم: سیر را با قسمت ریزِ رنده، رنده کنید.

مرحله سوم: گوشت چرخ کرده، پیاز و سیر رنده شده را درون یک کاسه مناسب بریزید.

مرحله چهارم: به گزارش زی‌سان، برای این که مطمئن شوید تخم مرغ سالم است، ابتدا آن را درون یک کاسه دیگر بشکنید. اگر تخم مرغ سالم بود، کمی آن را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس به کاسه حاوی گوشت اضافه کنید.

مرحله پنجم: مقداری نمک و پودر فلفل سیاه به مواد گوشتی اضافه کنید. اکنون مواد همبرگر را خوب ورز دهید.

مرحله ششم: پس از این که مواد همبرگر را ورز دادید، پودر سوخاری را به مواد اضافه کنید و مجدد ورز دهید.

*نکته: اگر مواد همبرگر زیاد چسبناک نبود، همبرگر شما آماده است. اما اگر پس از اضافه کردن پودر سوخاری هنوز همبرگر چسبناک و شُل بود، می‌توانید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری دیگر پودر سوخاری به مواد همبرگر اضافه کنید.

مرحله هفتم: مواد همبرگر را به ۶ قسمت تقسیم کنید و هر ۶ قسمت را با دست گرد کنید. پلاستیک فریزر را از وسط نصف کنید و روی تخته آشپزخانه بگذارید. هر قسمت از همبرگر را روی یک نصفِ پلاستیک بگذارید و با دست آن را به شکل یک دایره پهن کنید.

 *نکته: دقت کنید نه خیلی پهن باشد که داخل آن سرخ نشود و نه آن قدر نازک که همبرگر بسوزد.

روی هر همبرگر را یک لایه پلاستیک بکشید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله آخر: داخل یک تابه نچسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت کم قرار دهید تا روغن داغ شود. وقتی روغن داغ شد، همبرگر‌ها را از یخچال خارج کنید، پلاستیک رویِ همبرگر را بردارید و در حالی که هنوز زیر همبرگر با پلاستیک پوشیده شده است، آن را از قسمت رو، درون روغن بگذارید سپس آرام پلاستیک باقی مانده را از همبرگر جدا کنید.

شعله اجاق گاز را کم کنید و صبر کنید تا همبرگر خوشمزه شما پخته شود.پ

پیشنهاد: طرز تهیه کباب تابه‌ای گوشت به شیوه مامان‌هایی که دست‌پخت‌شان عالی است!

طرز تهیه همبرگر خانگی برای فریزر

جالب است بدانید، شما هر گونه همبرگر خانگی را که تهیه کنید، به مدت ۶ ماه می‌توانید آن را در فریزر نگهداری کنید، اما بهترین زمان برای مصرف همبرگر خانگی تا ۳ ماه است. در ادامه طرز تهیه همبرگر خانگی برای فریزر را می‌خوانید.

طرز تهیه همبرگر خانگی

مراحل تهیه همبرگر خانگی برای فریزر

مرحله اول: سویا و بلغور گندم را بشویید و چد ساعت در آب خیس کنید.

مرحله دوم: پس از گذشت حدود ۲ الی ۳ ساعت، سویا و بلغور گندم را با غذاساز مخلوط کنید یا با چرخ گوشت، چرخ کنید.

مرحله سوم: وقتی سویا و بلغور گندم را مخلوط کردید، این مخلوط را درون یک کاسه مناسب بریزید. آب پیاز رنده شده را به طور کامل بگیرید و بعد سیر، جعفری خُرد شده و باقی ادویه‌ها را به مخلوط سویا و بلغور گندم اضافه کنید.

مرحله چهارم: به گزارش زی‌سان، در این مرحله گوشت چرخ کرده را به باقی مواد درون کاسه اضافه کنید سپس همه مواد را چند دقیقه خوب ورز دهید.

مرحله پنجم: اکنون مواد همبرگر شما آماده است. مانند آن چه در این مطلب خواندید به همبرگر‌ها شکل دهید و آنها حداقل به مدت ۱ ساعت درون فریزر بگذارید تا خودشان را بگیرند.

مرحله آخر: پس از گذشت ۱ ساعت، همبرگر‌های خوشمزه شما آماده هستند. می‌توانید آنها را درون ظرف درب‌دار مخصوص فریزر بگذارید و در فریزر نگهداری کنید یا پس از گذشت ۱ ساعت، آنها را درون روغن سرخ کنید و تازه مصرف کنید.

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه چند نمونه همبرگر خوشمزه خانگی را آموختید. از این پس می‌توانید در خانه و با سلیقه خودتان همبرگر خوشمزه و سالم درست کنید.

 


*طرز پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون