طرز تهیه کلروفیل خانگی با سبزی و میوه؛ ارزان و سه‌سوته!

طرز تهیه کلروفیل خانگی با سبزی و میوه؛ ارزان و سه‌سوته!
از آن‌جاکه این روز‌ها تبلیغات زیادی برای مکمل‌های حاوی کلروفیل و قطره مایع کلروفیل می‌شود و این قطره‌ها و مکمل‌ها قیمت نسبتاً بالایی دارند، در این مطلب طرز تهیه کلروفیل خانگی را به شما آموزش دادیم تا به سادگی در منزل برای خودتان مکمل کلروفیل درست کنید.
کد خبر: ۲۳۹۰۳
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

تهیه کلروفیل خانگی به شما کمک می‌کند با کمترین هزینه و با بهترین مواد در خانه‌تان نوشیدنی کلروفیل سالم و سلامت درست کنید. اگر نمی‌دانید کلروفیل چیست و چه فوایدی دارد، اینجا کلیک کنید.

زی‌سان: احتمالاً شما هم یک‌بار تبلیغ مصرف کلروفیل برای پاکسازی بدن یا لاغری را در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی دیده باشید. اگر صادقانه بگوییم این تبلیغات به قدری از معجزه کلروفیل برای سلامتی می‌گویند که هر کسی را وسوسه می‌کند مکمل کلروفیل را خریداری و مصرف کند. اما معمولاً این مکمل‌ها قیمت بالایی دارند و عوارض جانبی آنها نیز هنوز به طور کامل مشخص نشده است. در این مطلب چند روش ساده و در دسترس برای تهیه کلروفیل خانگی به شما آموزش داده‌ایم تا با هزینه کم و بدون عوارض جانبی از خواص کلروفیل برای سلامتی بهره‌مند شوید.

برای تهیه کلروفیل خانگی چند روش وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح داده‌ایم:

روش اول: ترکیب اسفناج، کرفس، سیب و کیوی

به گزارش زی‌سان، ابتدا اسفناج‌ها را تمیز بشویید و آنها را چند دقیقه بخارپز کنید تا کمی پخته شوند. وقتی اسفناج‌ها کمی پخته شدند آنها را از روی اجاق گاز بردارید و کنار بگذارید تا خُنک شوند. چند عدد کرفس را بشویید و خُرد کنید. ۱ عدد سیب سبز و ۱ عدد کیوی را نیز بشویید، پوست بگیرید و خُرد کنید سپس همه مواد را درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا مخلوط و پوره شوند. پس از این که مواد خوب نرم شدند، ترکیب را درون یک لیوان بریزید و با چند تکه یخ، خُنک میل کنید.

+ پیشنهاد: طرز تهیه پروتئین وی در خانه

روش دوم: استفاده از جعفری تازه

مقداری جعفری تازه تهیه کنید. آنها را پاک کنید و بشویید سپس به همراه یک لیوان آب درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا جعفری با آب مخلوط شود. مخلوط به دست آمده را از یک پارچه تمیز یا الک ریز رد کنید. آب جعفری یک محلول کلروفیل طبیعی است که می‌توانید آن را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید و هر روز صبح ناشتا ۱ لیوان از آن را میل کنید.

طرز تهیه کلروفیل خانگی

روش سوم: ترکیب سیب سبز و کرفس تازه

یک عدد سیب را بشویید و پوست بگیرید سپس به همراه ۱ الی ۲ ساقه کرفس و مقداری آب درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید. ترکیب به دست آمده را از یک پارچه تنظیف رد کنید سپس نوش جان کنید.

*نکته: در صورت دلخواه می‌توانید مخلوط را صاف نکنید و به صورت پوره میل کنید.

روش چهارم: ترکیب خیار، کلم بروکلی، سیب سبز و لیمو

به گزارش زی‌سان، یک عدد خیار را پوست بگیرید و به همراه یک لیوان کلم بروکلی و یک عدد سیب سبز درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید. مخلوط به دست آمده را از پارچه تنظیف رد کنید یا به صورت پوره درون لیوان بریزید. مقداری لیموی تازه به مخلوط اضافه کنید و صبح ناشتا میل کنید.

+ پیشنهاد: چطور با نوشیدن آبلیمو وزن کم کنیم؟

طرز تهیه کلروفیل خانگی

روش پنجم: ترکیب اسفناج و کلم بروکلی

مقداری اسفناج را بشویید و کمی بخارپز کنید تا نیم‌پز شوند. اسفناج‌های نیم‌پز شده را کنار بگذارید تا خُنک شوند. وقتی اسفناج از دما افتاد، آنها را به همراه ۱ لیوان کلم بروکلی خُرد شده درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید. مخلوط به دست آمده را درون لیوان بریزید و با کمی یخ نوش جان کنید.

+ پیشنهاد: مطمئن‌ترین راه برای شستن کلم بروکلی

سخن پایانی 

راه‌های زیادی برای دریافت کلروفیل روزانه بدن وجود دارد که چند راه خانگی، آسان و بی‌ضرر آن را در این مطلب مطالعه کردید. حتی خوردن سبزیجاتِ سبز رنگ نیز می‌تواند کلروفیل روزانه را تأمین کند. پس سبزیجات مصرف کنید و به خودتان سخت نگیرید!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون