انتقاد از فیلم جدید باران کوثری؛ بازیگری که هم فروغ فرخزاد شد هم پروین اعتصامی!

انتقاد از فیلم جدید باران کوثری؛ بازیگری که هم فروغ فرخزاد شد هم پروین اعتصامی!
انتشار تیزر جدید فیلم «من فروغ هستم» به کارگردانی جهانگیر کوثری که اولین اکران‌اش را در تورنتو کانادا تجربه خواهد کرد موجی از انتقادات را علیه این فیلم به دلیل بازی «باران کوثری» برانگیخته است.
کد خبر: ۹۷۱
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

زی‌سان: باران کوثری که در فیلم «شبکه مخفی زنان» در نقش پروین اعتصامی ظاهر شده بود حالا با فیلم جدید «من فروغ هستم» به کارگردانی پدرش جهانگیر کوثری نقش فروغ فرخزاد شاعر بزرگ تاریخ ایران معاصر را بر عهده گرفته است. 

به گزارش زی‌سان، «باران کوثری» بازیگر نام‌آشنای سینمای ایران که پیش از این در فیلم «شبکه مخفی زنان» در شبکه نمایش خانگی در نقش پروین اعتصامی ظاهر شده بود اکنون در فیلم «من فروغ هستم» به کارگردانی پدرش در نقش فروغ فرخزاد ظاهر شده است. لحن و صدای باران کوثری در حال خواندن شعر‌های فروغ باعث شده که کاربران انتقادات خود را روانه این فیلم کنند.

اگرچه باران کوثری به لحاظ چهره تا حدودی به پروین اعتصامی شباهت دارد، اما حضور او در نقش فروغ فرخزاد موجی از انتقادات را برانگیخت. فیلم «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی در میانه انتشار توقیف شد و باران کوثری در این فیلم نقش پروین اعتصامی را بازی کرد و به واسطه شباهت چهره اتفاقا توجهات را به خود جلب کرد. اما جهانگیر کوثری که اولین تجربه کارگردانی خودش را با ساخت فیلم «من فروغ هستم» از سر می‌گذراند نقش فروغ فرخزاد را به دخترش سپرده است در حالی که کوچکترین شباهتی از نظر ظاهری و شخصیتی به وی ندارد. حتی ژست‌های باران کوثری نیز هیچ شباهتی به خود شخصیت فروغ ندارد نه به لحاظ چهره و نه حتی لحن و صدای‌اش.

به همین دلیل برخی ازکاربران در انتقاد از این فیلم به این نکته اشاره کرده‌اند که دلیل بازی باران کوثری حضور پدرش به عنوان کارگردان بوده است. باران کوثری به واسطه برخی نقش‌ها مورد انتقاد قرار گرفته از جمله حضور وی در نقش یک فوتسالیست در فیلم «عرق سرد» به کارگردانی «سهیل بیرقی» که باز هم به دلیل اضافه وزن‌اش به عنوان یک بازیکن فوتسال مورد انتقاد قرار گرفته بود.

باران کوثری در نقش فروغ فرخزاد

باران کوثری در نقش پروین اعتصمامی

واکنش‌ها به تیزر فیلم «من فروغ هستم»

انتقادات حول این فیلم زیاد بود. یکی از کاربران بعد از انتشار تیزر فیلم گفت: «وقتنی شنیده بودم ایشون قراره نقش فروغ را بازی کنن متعجب شدم! الان که این تیزر چند ثانیه‌ای رو دیدم مطمئن شدم غلط‌ترین گزینه برای این نقش باران کوثری بود! با این لحن و فیزیکی که هیچ شباهتی به فروغ نداره. حقیقتا چه افتضاحی شده».

یکی دیگر از کاربران نوشت: «نگار جواهریان بیشتر بهش می‌خورد بازیش هم بهتره. اصلا چرا به چندتا جوون میدون نمیدید؟ چرا نمیزارید چهره‌های جدید وارد سینما بشن شاید شدن هدیه تهرانی.»

برخی هم به تفاوت شخصیتی باران کوثری و خود شخصیت فروغ پرداختند. یکی از کاربران در این راستا نوشت: «فروغ یک کاراکتر ویران و ویرانگر داشته، یک انسان غیر قابل پیش‌بینی بوده، فراتر از حتی همین الان بوده، اون لهجه ابلهانه‌ی شهر که نو و کهنه نداره ...».

یکی دیگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «یعنی باران کوثری یه ابسیلون هم از هیچ نظر شباهتی به فروغ نداره بیشتر با این ظاهر و لحن صحبت می‌خوره پروین اعتصامی باشه ...». 

برخی دیگر از کاربران هم دلیل ایفای نقش را حضور پدرش جهانگیر کوثری به عنوان کارگردان فیلم می‌دانند. یک نفر نوشت: «اصلا باران کوثری به فروغ فرخزاد نمی‌خوره؟! فقط، چون باباش بوده این نقش رو بهش دادن.». یکی دیگر از کاربران نوشت: «من اگر مسئول و تصمیم‌گیر بودم آخرین انتخابم قطعا باران کوثری بود، از هر نظر بی‌ربط از هر نظر بی‌محتواست این انتخاب...». همچنین یکی دیگر از کاربران نظر داد: «وقتی پارتی‌ات کلفته و سال‌هاست داری بدون شایستگی و لیاقت فقط نون موقعیت پدر و ماردت رو میخوری» ... 

باران کوثری در سینما

باران کوثری؛ بازیگر از دهه هشتاد!

باران کوثری در ۲۵ مهر ۱۳۶۴ در تهران متولد شد در یک خانواده کاملا هنری. پدرش جهانگیری کوثری و مادرش رخشان بنی‌اعتماد بودند و فارغ التحصیل رشته نمایش از هنرستان سوره است. اولین بازی باران کوثری در فیلم «بهترین بابای دنیا» ساخته داریوش فرهنگ بود. کوثری در سال ۱۳۸۵ و در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر توانست در دو فیلم «خون‌بازی» و «روز سوم» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر اول زن را از جشنواره دریافت کند. همچنین این بازیگر دیپلم افتخار بخش بین‌الملل برای فیلم «خون‌بازی» را دریافت کرده است. کوثری در سال ۱۳۸۷ در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «حیران» نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

tags # سینما
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون