جنجال نمایش چندباره سریال «جومونگ» در ایران

جنجال نمایش چندباره سریال «جومونگ» در ایران
سریال جومونگ که برای چندمین بار است از تلویزیون ایران پخش می‌شود دوباره طرفداران جدی و پر و پاقرص خود را پیدا کرده به طوری که بسیاری از مردم زندگی خود را بر اساس ساعت پخش جومونگ تنظیم می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۶
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

سریال جومونگ که بعد از پخش چندین باره آن دوباره با استقبال علاقه‌مندان به این سریال مواجه شده هرروز ساعت 19 بعد از ظهر از طریق شبکه تماشا پخش می‌شود و طرفداران جومونگ می‌توانند هرروز دو قسمت از این سریال را پشت سر هم از تلویزیون ببینند. 

به گزارش زی‌سان؛ افسانه جومونگ یکی از سریال‌های بسیار موفق پخش شده در ایران است و همین محبوبیت باعث شده که حتی تکرار چندین و چندباره این سریال باز هم طرفدار داشته باشد و مردم نیز به امید اینکه بتوانند این سریال را ببینند سعی می‌کنند زندگی خود را مطابق با ساعت پخش این سریال هماهنگ کنند. 

قبل از جومونگ سریال «جواهری در قصر» در سیمای ایران پخش شد که البته آن سریال هم با استقبال فراوانی از سوی علاقه‌مندان به سریال‌های کره روبرو شد، اما محبوبیتی که افسانه جونگ در ایران پیدا کرد بیش از حد بود و این نکته‌ای است که «علیرضا باشکندی» مدیر دوبلاژ این سریال نیز بر آن تأکید می‌کند. محبوبیت این مجموعه در ایران تا حدی بود که پس از پایان آن مجموعه امپراتوری باد‌ها که دنباله معنوی جومونگ محسوب شده و به روایت کردن زندگی نوه جومونگ می‌پرداخت، بلافاصله از صدا و سیمای ایران پخش شد و به جومونگ ۲ شهرت یافت. این مجموعه در کره نیز جوایز متعددی مانند بهترین سریال، بهترین بازیگر، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردان را از جشنواره جوایز درام ام‌بی‌سی دریافت کرده است. 

 

راز محبوبیت سریال جومونگ

با وجودی که سریال جومونگ برای چندمین بار است که از صدا و سیمای ایران پخش می‌شود، اما همچنان طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. می‌توان گفت ترکیبی از روابط عاطفی، قهرمان‌پروری و همچنین نمایش قدرت و شکست‌ناپذیر بودن از جمله مهمترین ویژگی‌های یک سریال موفق تلویزیونی است که افسانه جونگ نیز تقریبا تمامی این ویژگی‌ها را دارد. از طرف دیگر عشق‌های اساطیری نیز طرفداران بسیار جدی در جامعه دارد که این سریال موفقیت خود را مدیون این ویژگی جذاب است؛ بنابراین راز موفقیت جومونگ را باید نه در یک عامل بلکه ترکیبی از چند عامل در نظر گرفت که توانسته‌اند یک اثر مسنجم تلویزیونی را خلق کنند. 

ضعف صدا و سیما 

به گزارش زی‌سان، یک ویژگی دیگر نیز باعث شده که سریال‌های کره‌ای محبوبیت بیش از حدی در ایران دریافت کنند و آن هم ضعف ساخت سریال‌های تلویزیونی در ایران است. در واقع سریال‌های کره‌ای بر روی خلا سریال خوب در تلویزیون ایران سوار شده‌اند و نمایش‌هایی که در این سریال‌ها می‌بینیم دست کم تا حدی در ایران ممنوع هستند. همچنین محدودیت سوژه‌پردازی در ایران و از طرف دیگر ضعف شدید ایران در ساخت ژانر‌های جنگی و عشق‌های اسطوره‌ای از جمله دلایلی است که سریال‌های خارجی در ایران محبوبیت پیدا می‌کنند. 

ساعت پخش جومونگ

برای کسانی که قصد دارند دوباره دیدن این سریال را شروع کنند و خاطره‌های گذشته خود از پخش اولین بار سریال در ایران را زنده کنند باید بگوییم که این سریال در ساعت ۱۹ بعد از ظهر از «شبکه تماشا» پخش می‌شود. نکته اینجاست که هر روز دو قسمت از این سریال به صورت پشت سر هم تقدیم علاقه‌مندان به جومونگ می‌شود و مخاطبان می‌توانند با لذت بیشتری آن را تماشا کنند. تکرار این سریال نیز در ساعت‌های یک شب، هفت صبح و ۱۳ ظهر نیز پخش می‌شود.

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون