این ماده سرطان معده می‌آورد! لطفا آن‌را کم بخورید!

این ماده سرطان معده می‌آورد! لطفا آن‌را کم بخورید!
شما در رژیم غذایی خود به سدیم نیاز دارید، اما مصرف بیش‌ازحد آن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد. 
کد خبر: ۵۹۵۱
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

زی‌سان: سدیم یک ماده معدنی ضروری است که به عملکرد عضلات شما کمک می‌کند و تعادل مایعات را کنترل می‌کند. اما سدیم بیش از حد می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان معده و سایر بیماری‌ها را ازیاد کند.

+ درضمن، اگر دوست دارید راه‌های پیشگیری از سرطان را بدانید این مطلب را بخوانید: 10 فرمان برای آنکه سرطان نگیریم!

سدیم معمولاً با نمک مرتبط است، اما این دو یک چیز نیستند. نمک سفره یک طعم دهنده معمولی غذاو حاوی سدیم است. نمک سفره احتمالا حاوی ید نیز است. یک قاشق چایخوری از این نمک، حاوی ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که میزان سدیم در رژیم غذایی خود را به کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید. این مقدار کمی کمتر از ۱ قاشق چایخوری است.

لیندسی وولفورد، کارمند مرکز سرطان اندرسون، متخصص تغذیه سلامت، می‌گوید: «مردم متوجه نمی‌شوند که چقدر سدیم دریافت می‌کنند. چرا که این ماده در برخی غذا‌ها پنهان است.»

خوشبختانه چندین راه ساده برای کاهش مصرف سدیم یا نمک وجود دارد. برای بهبود سلامت و کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان، این نکات را بخوانید:

یک/ تا جای ممکن خودتان در خانه غذای‌تان را تهیه کنید. به جای استفاده از نمک اضافی، از پیاز، سیر، گیاهان، ادویه جات و سرکه برای طعم دادن به غذا‌ها استفاده کنید. همچنین از مخلوط‌های ادویه‌ای که شامل نمک است اجتناب کنید.

دو/ در فروشگاه مواد غذایی را با دقت انتخاب کنید. غذا‌های فرآوری شده، آماده و بسته‌بندی شده از بزرگترین منابع سدیم اضافی در رژیم غذایی ما هستند. اگر غذا‌های فرآوری شده را انتخاب می‌کنید، روی برچسب‌ها به دنبال «کم سدیم» یا «بدون نمک اضافه شده» باشید. همچنین حتماً سبزیجات کنسرو شده را در آب تازه آبکش کرده و بشویید.

سه/ از خوردن غذای فرآوری‌شده خودداری کنید. غذا‌هایی مانند بیکن به دلیل داشتن مقادیر بالای سدیم بدنام هستند. نیترات سدیم همان چیزی است که به آن‌ها ماندگاری طولانی‌تری می‌دهد. این غذا‌ها می‌توانند در خطر ابتلا به سرطان نقش داشته باشند. گزارشی از سازمان بهداشت جهانی نشان داد که گوشت‌های فرآوری شده برای انسان سرطان زا هستند و می‌توانند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۱۸ درصد افزایش دهند.

درآخر...

بدانید که کاهش خوردن نمک در ابتدا می‌تواند کار دشواری به نظر برسد. اما با پیروی از این مراحل ساده، می‌توانید در مورد سلامت قلب و خطر ابتلا به سرطان تفاوت ایجاد کنید.

tags # نمک ، سرطان
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون