حقوق رزمندگان معسر در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ / کف حقوق والدین شهدا چقدر شد؟

حقوق رزمندگان معسر در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ / کف حقوق والدین شهدا چقدر شد؟
کمیسیون تلفیق کف حقوق والدین شهدا را ۱۵ میلیون تومان تعیین کرد میزان حقوق رزمندگان معسر هم با حداقل حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۴۰۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

حقوق همه افراد در سال جدید بیشتر شده است طبق اخرین خبر برای والدین شهدا هم این افزایش حقوقی موجود است.

پرداخت کمک معیشت ماهیانه به رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران را مکلف کردند تا نسبت به پرداخت کمک معیشت ماهیانه به رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولان شدید و خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد اقدام کند. زارع گفت با آیین‌نامه جدید پیشنهادات شخصی نمایندگان در تلفیق بررسی نمی‌شود و تنها ما پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. امشب بررسی بودجه در تلفیق به پایان می‌رسد و گزارش به هیات رئیسه داده خواهد شد. پیش‌بینی هیات رئیسه این است که در هفته آینده ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم بررسی شده و بعد از آن مجلس شورای اسلامی وارد بررسی بودجه شود ان شاءالله تا نیمه اول بهمن‌ماه بودجه در صحن علنی به تصویب خواهد رسید و بررسی بخش دوم به بعد از انتخابات موکول می‌شود، چون ابتدا باید بخش اول به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و بعد دولت لایحه بودجه در بخش دوم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند (ب-۱) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیرو‌های مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند و افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی، فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد مشمول این آیین‌نامه خواهند شد. بر اساس این مصوبه؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مکلفند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیرو‌های مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولان شدید و خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد، کمک معیشت ماهانه که میزان آن در چهارچوب آیین نامه اجرائی مصوب هیئت وزیران تعیین می‌شود، پرداخت نمایند.

در ماده ۲ این آیین‌نامه آمده است که متقاضیان برای بهره‌مندی از کمک‌معیشت موضوع این آیین‌نامه باید درخواست خود را در سامانه اعلامی از سوی بنیاد و یا ستاد کل (حسب مورد) ثبت و سپس اقرارنامه محضری مبنی برنداشتن شغل و درآمد را در سامانه یاد شده بارگذاری نمایند.

همچنین بر اساس ماده ۳ این آیین‌نامه بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) مکلفند ظرف (۱۰) روز کاری پس از ثبت نام متقاضی به منظور احراز شرایط وی جهت برخورداری از کمک‌معیشت و عدم اشتغال وی نسبت به استعلام از صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های اجتماعی نظیر صندوق بیمه و بازنشستگی تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پایگاه رفاه ایرانیان، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف ایران و تعاون ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور حسب مورد اقدام کنند و دستگاه‌های یادشده موظفند مراتب اشتغال و میزان درآمد ماهیانه متقاضی را ظرف یک ماه کاری از تاریخ استعلام از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات به مرجع استعلام نمایند.

در ماده ۴ آیین‌نامه مذکور بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) موظفند در چهارچوب اعتبارات مصوب مربوط نسبت به برقراری کمک معیشت برای مشمولان این آیین‌نامه با اولویت دهک‌های درآمدی پایین‌تر (دهک‌های ۱ تا ۴) اقدام نمایند.

در تبصره ماده ۴ این آیین‌نامه، بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) موظفند ظرف سه ماه، اطلاعات مشمولین دهک‌های (۸) تا (۱۰) را پایش نموده و در مقاطع زمانی سه ماهه به ترتیب از دهک‌های بالاتر حذف و منابع حاصل را صرف تحت پوشش قرار دادن افراد در نوبت مشمول دهک‌های (۱) تا (۷) نمایند.

طبق ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۲)، بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) مکلفند از تاریخ برقراری کمک معیشت برای مشمولین، حداقل یک‌بار نسبت به استعلام مجدد وضعیت وی از حیث اشتغال و درآمد و تغییرات ایجاد شده در وضعیت آنان از دستگاه‌های موضوع ماده (۳) این آیین‌نامه اقدام نمایند و دستگاه‌های مذکور موظفند نسبت به پاسخ استعلام با قید فوریت اقدام نمایند.

همچنین دستگاه‌های یادشده موظفند در صورت تغییر در شرایط احراز دریافت کمک معیشت وضعیت را راسأ با قید فوریت به مرجع استعلام اعلام نموده تا براساس آخرین اطلاعات دریافتی اقدام قانونی به عمل آید.
بر همین اساس کمک معیشت پرداختی طبق ماده ۶ به مشمولین بر اساس جدول زیر ارائه می‌شود:

طبق تبصره ماده ۷ این آیین‌نامه، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در صورت اعتراض فرد نسبت به دهک تعیین شده، نسبت به بررسی مجدد آن اقدام و نتیجه را اعلام نماید.

بر اساس ماده ۸ آیین نامه مذکور چنانچه مشمولین از صندوق‌های بازنشستگی حقوق یا مستمری کمتر از مبلغ کمک‌معیشت مقرر در این آیین‌نامه دریافت نمایند، صرفاً مابه‌التفاوت آن تا سقف مبلغ مندرج در این آیین‌نامه توسط بنیاد یا ستاد کل (حسب مورد) پرداخت می‌شود.

طبق ماده ۹ این آیین‌نامه جانبازان، آزادگان و رزمندگانی که توانایی انجام کار داشته و علی‌رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این آیین‌نامه نمی‌گردند.

گفتنی است بر اساس ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۲) نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه بر عهده بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) است.

کف حقوق والدین شهدا چقدر است؟ 

زارعی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص ایثارگران اظهار کرد: کمیسیون تلفیق کف حقوق والدین شهدا را ۱۵ میلیون تومان تعیین کرد میزان حقوق رزمندگان معسر هم با حداقل حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره تبدیل وضعیت ایثارگران هم گفت: ما همچنان در حال بررسی پیشنهادات الحاقی به لایحه بودجه هستیم که تاکنون پیشنهادی درباره تبدیل وضعیت نیامده است.

زارع درباره روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: با آیین‌نامه جدید پیشنهادات شخصی نمایندگان در تلفیق بررسی نمی‌شود و تنها ما پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. امشب بررسی بودجه در تلفیق به پایان می‌رسد و گزارش به هیات رئیسه داده خواهد شد.
پیش‌بینی هیات رئیسه این است که در هفته آینده ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم بررسی شده و بعد از آن مجلس شورای اسلامی وارد بررسی بودجه شود ان شاءالله تا نیمه اول بهمن‌ماه بودجه در صحن علنی به تصویب خواهد رسید و بررسی بخش دوم به بعد از انتخابات موکول می‌شود، چون ابتدا باید بخش اول به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و بعد دولت لایحه بودجه در بخش دوم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

منبع: اندیشه معاصر

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Germany
person
ناشناس
cm_time
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
cm
خدایا ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۳ به رزمنده معصر دوبرابر اضافه حقوق ۱۰ میلیون بدن
person
علیرضا
cm
انشالله می دهند دروغگو دشمن خدا است
Iran (Islamic Republic of)
person
سعید
cm_time
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
cm
ده تومن؟ محاله.. ضعیف کشی پس چی میشه..؟
Germany
person
ناشناس
cm_time
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
cm
خدایا کمیسیون تلفیقی تعیین کردن که حقوق رزمنده معصراز دولت حقوقی نداره۱۰ میلیون ماهانه۱۴۰۳ واریز بشه
person
ناشناس
cm
خدا پشت وپناه کمیسیون تلفیقی باشه.چونکه حقوق رزمنده معصر که ۵میلیون دوبرابرکنند ۱۰ میلیون بشه منم همسر رزمنده معثر متوفی دعاگوی کمیسبون تلفیقی ونیروهای مسلح هیستم
Germany
person
ناشناس
cm_time
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
cm
خداجان اضافه حقوق رزمنده معصر۱۰ میلبون ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۳ واریز بشه همیر رزمندهمعصر متوفی تشکر
Germany
person
ناشناس
cm_time
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
cm
خداجان اضافه حقوق رزمنده معصر۱۰ میلبون ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۳ واریز بشه همیر رزمندهمعصر متوفی تشکر
Germany
person
ناشناس
cm_time
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
cm
دعاگوی رزمندگاک مسلح وستاد خواهم بود
Iran (Islamic Republic of)
person
حمیدرضا تاجیانی ایثا گر ۱۵درص
cm_time
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
cm
سلام خدا شاهده با این پولها زندگی نمیچرخه با دوتا بچه
Iran (Islamic Republic of)
person
عبدالله
cm_time
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
cm
حقوق فروردین ماه نصف کردن بیفانسها ۲تومن کردن
Iran (Islamic Republic of)
person
حسن آستین فشان
cm_time
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
cm
مسئولین ما از چوپان دروغگو هم دروغگو ترند امروز پاکدل گفته که درباره حقوق رزمندگان معسر بعضی از رسانه ها خبرهای نادرستی اعلام کردن فقط فقط والدین شهدا همسران شهدا وپرستاران والدین شهدا
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
cm
مسئولین بنیاد اصلا بفکر رزمنده معصر نیستند بااین ۵ یا ۶ تومن میتونی زندگی کنی میتونی بری دکتر ومشکلات زندگیتو برطرف کنی رییس بنیاد ومعاون بنیادمن ۷۰ ساله از کار افتاده وبیکس هستم همش دارم خدارا صدا میزنم.....
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
cm
جناب کمیسیون تلفیقی ممنون از شما ۱۰ میلیون برای رزمنده معصر تصویب کردید اماچرا رییس معاون بنیاد ایثارگران ما خانواده رزمنده معصر رانا امید وغصه دار میکنه تورا خدا اینها راحال کنید ۱۰ تومن حقوق رزمنده معصر واریز بشه وگرنه من همیر رزمندهمعصر ۷۰ سالمه قلبمو بشکنید خدارا صدا میزنمحساب رییس بنیاد ومعاونشو برسه..
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
cm
خدابا کمیسیون تلفیقی گقتند۱۰ میلیون به خانواده رزمنده معصر بدن پس اجازه نده رییس بنیاد به خانواده رزمنده معصر سنگدلی کنه
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
cm
خدایا خودت به داد برس
Germany
person
ناشناس
cm_time
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
cm
خداوندا خودت بدادوالین وهمسر رزمنده معسر متوفی برس ورئیس ومعاون بنیاد ایثارگر را حالیشون کن
Iran (Islamic Republic of)
person
محمد
cm_time
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
cm
سلام
حالا چکار کنم به زن وبچه ها گفتم اینماه ده تومن حقوقع خدایا خودت کمک کن
United States of America
person
محسن کببری زاده
cm_time
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
cm
تورا خدا افزایش حقوق رزمندگان معسر پرداخت کنید با ۶۳ سال سن همسرم سرطان داره خودم کلیه ام از کار افتاده توان کار ندارم تورا خدا کمک کنید
Germany
person
ناشناس
cm_time
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
cm
قیمت همه چیز ۱۰ برابر شده با ۶ تومن۷ تومن نمیشه به رفع مشکلات پرداخت من ۷۰ ساله تنها وبیکس مریص وناتوان از کار افتاده همسر رزمنده معصر متوفی هستم شمااز دی ماه قول داده بودید۱۰ تومن به رزمنده معصر حداقل میدید حالامسولین بنیاد ایثارگرا همش تبعیض قائا میشن بین خانواده رزمندگان دفاع مقدسمن۷۰ ساله تنها مریص
Germany
person
ناشناس
cm_time
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
cm
دروغگو دشمن خداست همسررزمنده معسرمتوفی۷۰ساله بیکی ناتوان مریض کاررا که کرد آنکه تمام کرد
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۲ | در انتظار بررسی: ۸ | انتشار یافته: ۲۰
گوناگون