معجزه خوردن ماهی ساردین؛ این زن ۶۲ ساله یک تجربه باورنکردنی دارد!

معجزه خوردن ماهی ساردین؛ این زن ۶۲ ساله یک تجربه باورنکردنی دارد!
یک مربی سلامتی ۶۲ ساله ادعا کرده است که رژیم غذایی عجیب او که شامل ساردین و روغن‌های گیاهی است، به او کمک کرده تا حدود ۱۲ کیلوگرم وزن کم کند و علائم یک بیماری دردناک را کاهش دهد.
کد خبر: ۳۶۸۹۳
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

زی‌سان: این امدادگر ۱۷۰ سانتیمتری در ماه می‌امسال ۸۲ کیلوگرم وزن داشت، به این معنی که شاخص توده بدنی (BMI) او به وضوح در دسته اضافه‌وزن قرار می‌گرفت.

با این حال، تنها در عرض ۱۰ روز پس از آغاز برنامه رژیم غذایی خود که شامل ماهی کنسرو شده بود، تقریباً ۶ کیلوگرم کاهش وزن داشت که طبق گفته‌اش بیشتر آن مایعات بود. تا روز هفتادم، وزن او به ۷۳ کیلوگرم رسید و تنها ۱ کیلوگرم دیگر از رسیدن به وزن سالم فاصله داشت.

این زن ۶۲ ساله از معجزه‌ای که با خوردن ساردین برایش رخ داد، می‌گوید!

علاوه بر این، او ادعا می‌کند که رژیم غذایی با پروتئین بالا به کاهش درد ناشی از مشکلی رایج در پا به نام «فاشیای پلانتار» کمک کرده است.

این مشکل باعث درد در قسمت زیرین پا، به ویژه نزدیکی پاشنه و قوس آن در هنگام راه رفتن می‌شود.

دانشمندان هنوز به طور دقیق علت این وضعیت را نمی‌دانند، اما اضافه وزن به دلیل فشار بیش از حد روی پا‌ها شناخته شده که آن را تشدید می‌کند.

دکتر آنِت بوزوُرث، که بیشتر با نام دکتر بوز شناخته می‌شود، در گفتگویی ادعا کرد که درد پای یکی از بینارانش پس از رژیم ساردین «از ۱۰ به ۲» کاهش یافته است.

بیمار او گفت: در هفته اول از شدت درد گریه می‌کردم.

این زن که دکتر بوز او را «جین» نامید، افزود: در ابتدا هدفم کاهش درد بود، اما اکنون مشکل دیگری را در خودم شناسایی کرده‌ام که همان اعتیاد به حجم زیاد غذاست.

این زن ۶۲ ساله از معجزه‌ای که با خوردن ساردین برایش رخ داد، می‌گوید!

او در ویدئویی که در کانال یوتیوب دکتر بوز، با نزدیک به ۷۰۰ هزار دنبال‌کننده، منتشر شده است، گفت: در حال یادگیری این هستم که می‌توانم با کاسه‌های کوچک غذا همچنان احساس سیری کنم.

جین توضیح داد که زمانی تصمیم به انجام این رژیم گرفت که برنامه غذایی قبلی‌اش که مبتنی بر گوشتخواری بود، دیگر به او در کاهش وزن کمک نمی‌کرد.

این کارمند سابق نظامی در عرض یک سال به دلیل مصرف بیش از حد کالری در رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و پر از گوشت، حدود ۱۵ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده بود.

وقتی او برای اولین بار ایده رژیم غذایی فقط ساردین را با دوستان و خانواده‌اش مطرح کرد، آنها فکر کردند که او دیوانه است و خود را از مواد مغذی محروم می‌کند.

او گفت: خواهرم پرستار است، بنابراین اولین کاری که کردیم این بود که مطمئن شویم من مواد مغذی کافی دریافت خواهم کرد. او افزود که روزانه یک مکمل مولتی‌ویتامین مصرف می‌کند.

جین همچنین نگران میزان فلزات سنگینی مانند جیوه در مقدار ساردینی که مصرف می‌کند، بود.

جیوه یک فلز سنگین طبیعی است که می‌تواند در بدن ماهی‌ها به شکل متیل‌جیوه تجمع پیدا کند که بسیار سمی است.

با این حال، مطالعات انجام‌شده در بریتانیا نشان می‌دهند که سطح این فلز در ماهی‌های کنسروی اغلب ناچیز است.

جین گفت: ساردین‌ها کوچکترین ماهی‌ها هستند. ما فکر می‌کنیم که مقدار زیادی جیوه در آنها وجود ندارد، چون آنها خیلی زنده نمی‌مانند.

رژیم غذایی او شامل چهار قوطی ساردین در روز به همراه دو قاشق غذاخوری نوعی روغن گیاهی به نام MCT در هر وعده است.

این زن ۶۲ ساله از معجزه‌ای که با خوردن ساردین برایش رخ داد، می‌گوید!


روغن MCT یک ماده بی‌مزه است که به صورت آزمایشگاهی از هسته‌های نخل و نارگیل استخراج می‌شود.

برخی از اینفلوئنسر‌های رژیم غذایی در شبکه‌های اجتماعی معتقدند که چربی موجود در روغن MCT می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا بدن آن را بهتر از سایر مولکول‌های چربی تجزیه می‌کند.

جین مصرف انرژی خود را به شدت کنترل می‌کرد تا مطمئن شود که هرگز بیش از ۱۵۰۰ کالری در روز نمی‌خورد.

سازمان NHS (سازمان ملی بهداشت بریتانیا) توصیه می‌کند که زنان حدود ۲۰۰۰ کالری و مردان ۲۵۰۰ کالری در روز مصرف کنند تا وزن خود را حفظ کنند.

جین با جزئیات رژیم روزانه خود گفت که اولین قوطی ساردین خود را ساعت ۸ صبح، در زمانی که هنوز حالت تهوع داشت، می‌خورد.

این زن ۶۲ ساله از معجزه‌ای که با خوردن ساردین برایش رخ داد، می‌گوید!

در وقت ناهار، حدود ساعت ۱۲ ظهر، او مقدار دو برابر یعنی دو قوطی ساردین به همراه چهار قاشق غذاخوری روغن MCT مصرف می‌کند.

غیرعادی است که او آخرین وعده غذایی روزانه خود را قبل از ساعت ۳ عصر می‌خورد و قوطی آخر ساردین خود را مصرف می‌کند.

او گفت: «تا روز سی‌ام متوجه شدم که ساردین‌ها گرسنگی من را رفع می‌کنند. نیازی نداشتم نگران این باشم که وعده غذایی بعدی‌ام کی و کجا خواهد بود. من دیگر هوس خوردن نداشتم و به سراغ کابینت نمی‌رفتم. مثل یک لامپی بود که روشن شد. من گرسنه نیستم. نیازی به خوردن ندارم.»

جین روزانه قند خون خود را در طول این آزمایش اندازه‌گیری می‌کرد و ادعا کرد که پس از فقط پنج روز، سطح قند خونش به دسته‌ای سالم‌تر کاهش یافته است.

قند خون که به‌طور مداوم بالاتر از ۷ میلی‌مول در لیتر قبل از خوردن باشد، با خطر بالاتر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

جین می‌گوید که قند خون ناشتا روزانه‌اش از ۹ میلی‌مول در لیتر قبل از آزمایش، به بین ۶ تا ۷ کاهش یافته است.

وقتی از او پرسیده شد که آیا از خوردن روزانه ساردین خسته شده است، جین گفت که خیلی خوشحال است که این ماهی کنسروی را اینقدر زیاد مصرف می‌کند.

او گفت: من هنوز تمام نکرده‌ام و قصد دارم به این رژیم ادامه دهم.

ساردین‌ها و سایر ماهی‌های چرب به‌دلیل تعدد ویتامین‌ها، مواد معدنی و ماکرومغذی‌هایی که فراهم می‌کنند، علیرغم کالری نسبتاً پایین، به‌طور خاصی مغذی در نظر گرفته می‌شوند.

سازمان NHS توصیه می‌کند که ماهی‌هایی مانند ساردین یا پیلیچارد مصرف شود، زیرا آنها سرشار از ویتامین D و کلسیم هستند که برای تقویت استخوان‌ها ضروری است.

یک قوطی ساردین همچنین تقریباً ۲۰ گرم پروتئین فراهم می‌کند که برای عضلات قوی و همچنین اطمینان از احساس سیری حیاتی است. این مقدار کمی کمتر از نیمی از مقدار روزانه توصیه‌شده برای یک زن بالغ توسط NHS است.

یک قوطی حدود ۲۳۰ کالری دارد، که آن را به یک انتخاب غذایی نسبتاً کم‌کالری تبدیل می‌کند.

برخی از دانشمندان که مصرف زیاد ماهی‌های چرب را توصیه می‌کنند، استدلال می‌کنند که این ماهی‌ها می‌توانند سلامت مغز را تقویت کرده و به‌دلیل سطح بالای چربی‌های امگا ۳ حتی از زوال عقل نیز جلوگیری کنند.

با این حال، یک سری تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهند که مکمل‌های روغن ماهی حاوی امگا ۳ تأثیر چندانی بر کاهش خطر زوال عقل ندارند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: