همه چیز درباره مینی‌سریال «زوج بی‌نقص» (The Perfect Couple)

همه چیز درباره مینی‌سریال «زوج بی‌نقص» (The Perfect Couple)
مینی‌سریال «زوج بی‌نقص/ The Perfect Couple» با بازی «نیکول کیدمن» و «لیو شرایبر» پربیننده‌ترین عنوان تلویزیونی حال حاضر نتفلیکس است.
کد خبر: ۳۴۴۵۷
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱

زیسان: مینی سریال «زوج بی‌نقص/ The Perfect Couple»، اثری جدید از پلتفرم نتفلیکس است. داستان سریال در قالب شش قسمت یک معمای قتل را روایت می‌کند. «آملیا سکس» با بازی «ایو هیوسن» زنی است که در چهارم ژوئیه قرار است با مردی بی‌نقص از خانواده‌ای ثروتمند ازدواج کند. اما با پیدا شدن جسدی در ساحل ناگهان همه به مظنون قتل تبدیل می‌شوند.

نیکول کیدمن و شرایبر نقش مادر و پدر داماد را بازی می‌کنند. نیکول کیدمن نیز نقش زنی را بازی می‌کند که یک نویسنده مشهور داستان‌های جنایی و قتل است.  با رخ دادن قتلی در کنار خانه‌ها، او و خانواده‌اش به مظنون اصلی این قتل تبدیل می‌شوند، قتلی که بسیار شبیه به قتل‌های کتاب‌های وی است. این جدیدترین همکاری نیکول کیدمن با نتفلیکس پس از حضور در فیلم کمدی عاشقانه A Family Affair است.

مینی‌سریال «زوج بی‌نقص» (The Perfect Couple)

«مگان فیهی»، «سم نیوولا»، «مایکل بیچ»، «میا آیزاک»، «بیل هاول»، «دانا لین چمپلین»، «ایزابل آجانی»، «داکوتا فنینگ» و «جک رینور» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مینی سریال اتاق شلوغ The Crowded Room

«زوج بی‌نقص» در ژانر درام جنایی و رازآلود، با اقتباس از رمانی به همین نام اثر الین هیلدربرند ساخته شده است که در سال ۲۰۱۸ یکی از رمان‌های پرفروش امریکا محسوب شده بود. کارگردان این اثر هم سوزان بیر، فیلمساز دانمارکی برنده اسکار (برای فیلم یک زندگی بهتر در سال ۲۰۱۱) است.

فرزاد متین در صبا درباره این سریال نوشت: بخش عمده‌ای از این سریال در عمارت باشکوه ساحلی جریان دارد و قرار است ما سر از این خانواده مرموز در آوریم. در ابتدا همه چیز عالی و خوب به نظر می‌رسد، اما به‌تدریج متوجه می‌شویم با یک خانواده ثروتمند، اما مملو از راز روبه رو هستیم که در آن پنهان‌کاری و فساد رخنه کرده است. فرزندان این خانواده هم حتی از خیلی موارد و رابطه پر چالش پدر و مادرشان بی‌خبر هستند.

مینی‌سریال «زوج بی‌نقص» (The Perfect Couple)

موضوع مهمی که این مینی‌سریال درصدد است مخاطب را درگیرش کند، معمای پیدا کردن قاتل نیست بلکه سریال می‌خواهد تبعات یک زندگی مشترک اشتباه را به نمایش بگذارد و این که اگر خشت اول کج گذاشته شود، یک زندگی و خانواده با چه مسائلی روبه رو می‌شوند.

«زوج بی‌نقص» می‌خواهد بگوید از روی ظواهر زندگی افراد، نمی‌شود دست به قضاوت زد و هر خانواده‌ای در دل زندگی خود، راز‌های سر به مهر دارد، اما راز‌های این خانواده، آنقدر عجیب و شگفت‌انگیز است که باعث از هم پاشیده‌شدن روابط زوج‌ها می‌شود. از این رو روایت در این اثر، خوب و جذاب است و با اینکه مخاطب در نهایت می‌خواهد متوجه شود که قاتل کیست، اما روند سریال به گونه‌ای‌ست که ابعاد روانشناختی و اجتماعی آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

این داستان گویی منحصر به فرد و رو شدن تدریجی اتفاقات باعث نمی‌شود که مخاطب خسته شود و همچنان از تماشای آن لذت می‌برد و البته که نباید انتظار یک پایان حیرت‌انگیز را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

همه‌چیز درباره جدیدترین فیلم ترسناک سینمای جهان؛ لنگ دراز Longlegs

از نکته‌های مثبت سریال پیچش منطقی و فلاش‌بک‌های به جاست، به طوری که هر ۶ اپیزود آن مانند تکه‌های پازل، مخاطب را درگیر می‌کند.ریتم «زوج بی‌نقص»، کند و کسل‌کننده نیست و تماشاگر پس از پایان هر اپیزود، دوست دارد بلافاصله اپیزود بعدی را تماشا کند.

مینی‌سریال «زوج بی‌نقص» (The Perfect Couple)

با این اوصاف، هر چه قصه‌گویی و روایت در اثر قوی است، شخصیت‌پردازی به‌قوت نقاط برتری سریال نیست. کارگردان با این که تمرکز زیادی روی شخصیت‌پردازی انجام داده، اما در هر قسمت این کاراکتر‌ها در حال تغییرند و در خیلی از سکانس‌ها اغراق شده است که جذابیت آن را کم‌رنگ می‌کند. با توجه به هنرنمایی سوپراستارها، جا داشت که آنها بازی‌های بهتری از خود ارائه دهند و حتی گاه می‌بینیم بازی هنرمند برنده اسکار، نیکول کیدمن در سطح باقی مانده است.

یکی دیگر از مواردی که به شدت مبهم است، تیتراژ «زوج بی‌نقص» است چرا که این تیتراژ شاد با موضوع سریال همخوانی ندارد.با همه اینها، این مینی‌سریال جدیدِ پر رمز و راز، نمره ۶/۵ را از IMDb گرفته است. «ورایتی» گزارش می‌دهد که این سریال از ۵ تا ۸ سپتامبر ۲۰.۸ میلیون بیننده داشته است. این سریال در حال حاضر از ۴۹ نقد امتیاز ۵۹ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده این پرسش را در ذهن منتقدین ایجاد کرده که آیا «نیکول کیدمن» در سریال‌سازی زیاده‌روی نمی‌کند؟

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون