همه‌چیز درباره جدیدترین فیلم ترسناک سینمای جهان؛ لنگ دراز Longlegs

همه‌چیز درباره جدیدترین فیلم ترسناک سینمای جهان؛ لنگ دراز Longlegs
فیلم «لنگ‌دراز» اثر تازه منتشر شده در ژانر ترسناک جنایی می‌باشد که به سرعت مورد توجه قرار گرفته و خود را به صدر نشین اخبار سینمایی تبدیل کرده است.
کد خبر: ۳۳۱۹۵
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

زی‌سان: فیلم «لنگ‌دراز / Longlegs» به کارگردانی آزگود پرکینز و با بازی مایکا مونرو و نیکلاس کیج در کابوس‌آورترین نقش خود تا به امروز، داستان یک قاتل زنجیره‌ای شیطان پرست و مامور FBI برای ردیابی او را تعریف می‌کند. ماه نوامبر ۲۰۲۲ بود که خبر رسید آزگود (ملقب به آز) پرکینز این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی خواهد کرد. پرکینز – که پسر آنتونی پرکینز (بازیگر نقش قاتل در فیلم روانی اثر آلفرد هیچکاک) است – در هنگام نگارش فیلمنامه از چند منبع الهام گرفت و از آنها برای پرداخت عناصر خاصی از داستانش بهره برد.

فیلم «لنگ‌دراز» در دهه ۹۰ میلادی می گذرد آن جایی که، لی هارکر، مامور اف بی‌آی برای بررسی پرونده‌ای مربوط به یک سری قتل و خودکشی در اورگان منصوب می‌شود.

فیلم لنگ دراز Longlegs

تمامی این پرونده‌ها به گونه‌ای است که در آن پدر خانواده به شکل فجیعی ابتدا زن و بچه اش را کشته و سپس خودکشی میکند. نکته مهم این است که در صحنه قتل‌ها نامه‌ای وجود دارد با رمزگذاری شیطانی و امضای لنگ دراز _ Longlegs که دستخط آن متعلق به هیچ یک از اعضای خانواده نیست.

هارکر متوجه می‌شود که هر خانواده یک دختر ۹ ساله دارد که در چهاردهم ماه به دنیا آمده، و همه قتل‌ها در شش روز قبل یا بعد از تولد دختر اتفاق افتاده اند. نکته مهمتری که هارکر به آن پی میبرد این است که زمان وقوع قتل ها، یک نماد مثلث پنهانی را در یک تقویم با یک تاریخ تشکیل می‌دهند.

در همان ابتدای فیلم موضوع یکسری قتل مطرح میشود که شکل رخ دادن آنها تماما مثل هم است و بعد از رمزگشایی نامه‌های رها شده در صحنه قتل توسط لی هارکر، وجود یک قاتل سریالی با عملکردی بسیار مرموز قطعی می‌شود.

رفته رفته عناصر روانشناختی نیز وارد داستان شده تا اینکه در همان نیمه ابتدای فیلم بیننده مطمئن می‌شود با تریلری وحشت زا و روانشناختی روبروست که با توجه به وجود پلیس، کارآگاه و قتلها، شکل جنایی نیز به خود می‌گیرد، از زمان اکران این فیلم بار‌ها گفته شده است که اگر از طرفداران فیلم‌هایی مانند «سکوت بره ها» و «هفت» هستید، پس از فضای سرد و احساس اضطراب پر از ترسی که فیلم «لنگ‌دراز‌» ارائه می‌کند، لذت خواهید برد.  

فیلم لنگ دراز Longlegs

در نگاه اول فیلم هممانند سکوت بره‌ها،  داستان ترسناک یک مامور با استعداد FBI و یک دیوانه هیپنوتیزمی با تاکید بر عناصر عرفانی به نظر می‌رسد؛ و خود پرکینز این واقعیت را انکار نمی‌کند، اما پس از بررسی دقیق‌تر، می‌توانید نشانه‌هایی از آثار دیگر سینمایی نیز در این فیلم بیابید.

برای تماشاگران مشتاق تریلر‌های پلیسی، افسانه‌های قاتل زنجیره‌ای، و داستان‌های شیطانی، «لنگ‌دراز‌» روی زمین آشنا قدم می‌گذارد. نور زرد کم‌رنگ و مه‌آلودگی وهم‌آور اورگان یادآور «هفت» و «زودیاک» یا زندانیان دنیس ویلنوو دیوید فینچر است.

فیلم «لنگ‌دراز‌» در ابعاد تکنیکی مختلف مثل فیلمبرداری، نورپردازی، موسیقی متن، رنگ و حتی بازی‌ها خوب است. این با تحسین منتقدان نیز روبه رو شده است.

فیلم لنگ دراز Longlegs

کیتی والش در لس آنجلس تایمز درباره فیلم نوشت: تنش فیلم هرگز برای لحظه‌ای کاسته نمی‌شود؛ البته فیلم به طنز سیاه و خشکی آغشته شده که خودش تا حدی همه چیز را آزاردهنده‌تر کرده است.

تیم گریئرسن در اسکرین دیلی نوشت: فیلم‌های ترسناک بی‌شماری حس ترس را خلق می‌کنند، اما معدودی از آنها می‌توانند شر ملموسی را احضار کنند که در پا دراز شاهدش خواهید بود.

دیوید رونی در هالیوود ریپورتر نوشت: اثر هراس‌انگیز پرکینز درباره یک قاتل زنجیره‌ای، ادای دینی تمام‌عیار به فیلم سکوت بره‌ها به شمار می‌رود و به‌خوبی داستان یک پلیس زن جوان تازه‌کار را روایت می‌کند که مامور شکار قاتلی می‌شود که خانواده‌ها را به‌کل قتل عام می‌کند؛ اما با وجود این، پا دراز تماشاگران را به سفر ترسناک خاص خودش می‌برد و تجربه پریشان‌کننده سیاهی را با شیطان بی‌امانش برای آنها رقم می‌زند.

فیلم لنگ دراز Longlegs

منتقدان بیشتر فیلم را به دلیل بازی عالی دو بازیگر اصلی تحسین کرده‌اند. نیکلاس کیج با وجود تحسین گسترده بازی‌اش در نقش قاتل زنجیره‌ای فیلم در مصاحبه‌ای با «ایندی‌وایر» گفته که این اولین و آخرین باری است که چنین نقشی را بازی کرده است: «می‌دانم که پس از این فیلم بار‌ها و بار‌ها با من تماس خواهند گرفت تا نقش قاتلان زنجیره‌ای را بازی کنم؛ اما این کاری نیست که دوست داشته باشم انجامش بدهم. من خشونت را دوست ندارم و نمی‌خواهم نقش شخصیت‌هایی را بازی کنم که به دیگران آسیب می‌رسانند.» نیکلاس کیج و آز پرکینز این فیلم را به مادران‌شان تقدیم کرده‌اند.

فیلم «لنگ‌دراز» در امتیاز ۸۶ درصد رضایت منتقدان در Rotten Tomatoes و با امتیاز ۷ از ۱۰ در IMDb قرار دارد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون