مظنون «حامی اوکراین» بوده است

جزئیات جدید درباره تلاش برای ترور «ترامپ» در زمین گلف

جزئیات جدید درباره تلاش برای ترور «ترامپ» در زمین گلف
پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) روز یکشنبه اعلام کرد که تیراندازی در نزدیکی زمین گلف دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا آمریکا «به نظر می‌رسد سوء قصد» به جان نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری باشد.
کد خبر: ۳۴۳۰۰
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

زی‌سان: پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) روز یکشنبه اعلام کرد که تیراندازی در نزدیکی زمین گلف دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا آمریکا «به نظر می‌رسد سوء قصد» به جان نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری باشد.

نام کسی که با اسلحه خود را به فاصله نزدیکی از دونالد ترامپ رساند اعلام شده است.

رایان روث ۵۸ ساله سابقه حمایت از اوکراین و سفر به آن کشور را داشته است. تحقیقات برای یافتن انگیزه او ادامه دارد و با وجود موفقیت نیرو‌های امنیتی در خنثی کردن حادثه و شناسایی مظنون، تمهیدات امنیتی برای آقای ترامپ هم بازنگری خواهد شد.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرده پس از شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی زمین گلف حوالی محل اقامت آقای ترامپ، به رئیس‌جمهور سابق آمریکا آسیبی نرسیده و پلیس مخفی یک مظنون را بازداشت کرده است.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی اعلام کرد «به نظر می‌رسد این یک سوء قصد» به جان آقای ترامپ بوده که ناکام مانده است و بر همین اساس تحقیقات خود را به عنوان «تلاش برای ترور» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا آغاز کرده است.

همزمان دفتر کلانتر منطقه با انتشار عکسی از ضبط یک قبضه سلاح مدل‌ای کی ۴۷ - کلاشنیکف - خبر داده است.

این اتفاق عصر یکشنبه (۱۵ سپتامبر،۲۵ شهریور) روی داد دقیقا دو ماه پس از آنکه یک پسر جوان در شهر باتلر پنسیلوانیا به سمت آقای ترامپ شلیک کرد و او را که در یک میتینگ انتخاباتی و در میان هوادارانش بود، از ناحیه گوش زخمی کرد.

آقای روث که ۶۸ ساله است در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کرده بود تا جنگجویان خارجی در جنگ اوکراین حاضر شوند.

اوران، پسر آقای روث در گفتگو با رسانه‌های آمریکایی گفته است پدرش را «دوست داشتنی و دلسوز و مردی صادق و سخت کوش» توصیف است.

تام بیتمن، خبرنگار بی‌بی‌سی از محل این حادثه می‌گوید منطقه همچنان بسته است و هنوز مشخص نیست «فرد مسلح شلیک کرده یا نه.»

یکی از کارکنان پلیس مخفی آمریکا به او گفت: «ما در حال حاضر مطمئن نیستیم که آیا این فرد توانسته است به سمت ماموران ما شلیک کند یا خیر، اما مطمئنا ماموران ما توانسته‌اند با مظنون درگیر شوند.»

پس از این رویداد‌ها دونالد ترامپ از پلیس مخفی، کلانتر پالم بیچ و مجریان قانون به خاطر این «کار باورنکردنی» برای حفظ امنیت او تشکر کرد.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امنیت نامزد‌های ریاست جمهوری و سایر مقامات بالاترین اولویت برای پلیس مخفی است.»

با این حال اعلام شده نوع حفاظت از آقای ترامپ اکنون تحت بررسی مجدد قرار دارد و دفتر کلانتر پالم بیچ گفت اگر آقای ترامپ رئیس جمهور بود، نیرو‌های امنیتی کل زمین گلف را محافظت می‌کردند.

تام بیتمن، خبرنگار بی‌بی‌سی از محل این حادثه می‌گوید منطقه همچنان بسته است و هنوز مشخص نیست «فرد مسلح شلیک کرده یا نه.»

جزئیات جدید درباره تلاش برای ترور «ترامپ» در زمین گلف

 نخستین تصویر عامل ترور دوم نافرجام ترامپ تحت بازداشت

یکی از کارکنان پلیس مخفی آمریکا به او گفت: «ما در حال حاضر مطمئن نیستیم که آیا این فرد توانسته است به سمت ماموران ما شلیک کند یا خیر، اما مطمئنا ماموران ما توانسته‌اند با مظنون درگیر شوند.»

منابع پلیس آمریکا به شبکه سی‌بی‌اس این کشور گفته‌اند که ماموران سرویس مخفی ابتدا مردی را دیده‌اند که تفنگ کلاشنیکف مانند خود را به سوی زمین گلف و نقطه‌ای که آقای ترامپ در آن لحظه آنجا بوده نشانه رفته بوده است.

بنابر گفته این منابع به شبکه سی‌بی‌اس ماموران سرویس مخفی به سوی این مرد تیراندازی کردند و در حالی که قصد فرار از صحنه داشت او را بازداشت کرده و سلاحش را گرفته‌اند.

در ایمیل ستاد انتخاباتی آقای ترامپ به هواداران آمده که آقای ترامپ آسیبی ندیده و «سالم و خوب» است.

در این ایمیل به نقل از آقای ترامپ هم آمده‌: «هیچ چیز من را متوقف نخواهد کرد. من تسلیم نمی‌شوم».

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و چندین چهره سرشناس این کشور در واکنش‌های جداگانه این اقدام را محکوم کرده و تقریبا در جملات مشابه آقای بایدن گفته‌اند «خشونت سیاسی در آمریکا جایی ندارد».

پلیس سرویس مخفی آمریکا در حساب رسمی خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) ضمن تایید واقعه نوشته که تیراندازی ماموران و بازداشت مرد مسلح نزدیک زمین گلف، حوالی ساعت ۲ عصر یکشنبه به وقت شرق آمریکا روی داده است.

کاخ‌سفید هم فورا اعلام کرده که جو بایدن، رئیس جمهوری و کامالا هریس، معاون او، در جریان این حادثه قرار گرفته‌اند.

محل وقوع حادثه «زمین بین المللی گلف ترامپ» در فلوریدا ذکر شده که ترامپ عصر امروز در آنجا مشغول گلف بوده است.

کاخ سفید گفته «رئیس جمهوری و معاونش وقتی دریافتند که ترامپ سالم است و آسیبی ندیده، نفس راحتی کشیدند و به طور لحظ‌ای مشغول دریافت آخرین تحولات در این رابطه‌اند».

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری و نامزد حزب دموکرات در توییتی ضمن در جریان قرار گرفتن از جزییات حادثه نوشته: «خشونت جایی در آمریکا ندارد».

چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنا هم گفته: «خشونت سیاسی جایی در آمریکا ندارد».

مظنون کیست؟

ساعاتی بعد از انتشار خبر بازداشت مظنون سوءقصد علیه دونالد ترامپ، رسانه‌های آمریکا هویت او را شناسایی کردند و جزییاتی درباره‌اش منتشر کردند.

رسانه‌های آمریکا مظنون بازداشت شده را رایان روث معرفی کردند که در دهه ۵۰ سالگی است و آن طور که از سوابقش بر می‌آید ساکن کارولینای‌شمالی است و در خلال سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ هم بار‌ها به علت خلاف‌های مختلف با پلیس و دادگاه سر و کار داشته است.

شبکه سی‌بی‌اس یکشنبه شب گزارش کرد که پرونده قضایی رایان روث حمل غیرقانونی سلاح، مقاومت در برابر پلیس، فرار از صحنه سانحه رانندگی، رانندگی با گواهینامه غیرمجاز و مالکیت جنس دزدی دیده می‌شود.

هنوز از انگیزه او برای بردن اسلحه به نزدیکی زمین گلف آقای ترامپ در فلوریدا گزارشی منتشر نشده و اف‌بی‌آی می‌گوید در حال بررسی این احتمال است که آیا رایان روث همدستی هم داشته است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون