رایان وسلی روث عامل دومین تلاش برای ترور ترامپ کیست؟ + تصاویر

رایان وسلی روث عامل دومین تلاش برای ترور ترامپ کیست؟ + تصاویر
رایان وسلی روث ۵۸ ساله که در سال ۲۰۲۲ در جنگ روسیه و اوکراین شرکت و از سال ۲۰۱۹، ۱۹ بار به کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها کمک کرده بود هشت بار سابقه بازداشت دارد.
کد خبر: ۳۴۲۶۶
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

پس از انتشار خبر یک تلاش دیگر برای ترور ترامپ، رایان وسلی روث ۵۸ ساله در ارتباط با نشانه گرفتن دونالد ترامپ با سلاح در زمین گلفش در فلوریدا بازداشت شده است.

به گزارش  اسوشیتدپرس، این مرد در حال فرار و پس از شلیک ماموران بازداشت شد. در محل یک سلاح ای‌کی۴۷، یک کوله‌پشتی و دوربین حرفه‌ای Gopro، کشف شده است.

اف‌بی‌آی این اقدام را تلاش آشکار برای ترور رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

این در حالی است که ترامپ دو ماه پیش، در ۱۳ ژوییه در هنگام کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا نیز هدف شلیک گلوله قرار گرفت و پس از واکنش به‌موقع خودش، فقط گوشش زخمی شد.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند متا - فیس‌بوک به سرعت در تلاش هستند تا صفحات رایان وسلی روث را حذف کنند. این صفحه حاوی پست‌هایی در مورد استخدام مزدوران برای اوکراین و جنگ برای تایوان علیه چین بود.

سرویس مخفی به دلیل ناتوانی در تامین امنیت ترامپ در آن رویداد مورد انتقاد جمهوری‌خواهان قرار گرفت. اما باوجود اینکه گفته شده بود سطح تدابیر امنیتی برای ترامپ افزایش می‌یابد، پلیس پالم بیچ گفته است، چون ترامپ رئیس‌جمهور مستقر نیست، تدابیر امنیتی در باشگاه گلف ترامپ سبک‌تر بوده و سرویس مخفی کاری را که باید انجام داده است.

گزارش پلیس حاکی از آن است که رایان وسلی روث که به گزارش اف‌بی‌آی آشکارا قصد داشت با استفاده از سلاح ای‌کی-۴۷ دونالد ترامپ را ترور کند، پس از بازداشت، «آرام» بود.

رایان وسلی روث عامل دومین تلاش برای ترور ترامپ کیست؟ + تصاویر

رایان وسلی روث عامل دومین تلاش برای ترور ترامپ کیست؟ + تصاویر

رایان وسلی روث عامل دومین تلاش برای ترور ترامپ کیست؟ + تصاویر

او عصر روز یکشنبه در حال فرار بازداشت شد او توانسته بود خود را به فاصله ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برساند.

رایان وسلی روث در سال ۲۰۲۲ در جنگ روسیه و اوکراین شرکت کرده بود از سال ۲۰۱۹، ۱۹ بار به کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها کمک کرده است.

همچنین او در پستی که در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشته، آشکارا وجود اسرائیل را زیر سوال برده است.

او در بیو اکانت تلگرامی خود نوشته است: من در اوکراین هستم تا به هر قیمتی در این جنگ پیروز شوم و روسیه را برای همیشه سرنگون کنم.

به گزارش نیوزویک، این مرد ۵۸ ساله که در رشته کشاورزی تحصیل کرده و در هاوایی زندگی می‌کرد، پیش‌تر در عرصه ساخت و ساز در کارولینای شمالی فعال بود و هشت بار سابقه بازداشت دارد.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون