لورا لومر، همسفر ترامپ که نظریه‌های توطئه تبلیغ می‌کند، کیست؟

یک «زنِ خطرناک» در نزدیک ترامپ!

یک «زنِ خطرناک» در نزدیک ترامپ!
روزنامه نیوریورک تایمز سال گذشته گزارش داد که ترامپ به استخدام او برای کمپین انتخاباتی‌اش علاقه نشان داده بود، اما پس از ابراز نگرانی مشاوران ارشدش مبنی بر این که حضور او می‌تواند به تلاش‌های انتخاباتی ترامپ آسیب بزند، از این تصمیم صرف نظر کرد.
کد خبر: ۳۴۶۰۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸

زی‌سان: حضور لورا لومر، از نظریه‌پردازان راست افراطی که مبلغ نظریه‌های توطئه است، در کنار دونالد ترامپ در مسیر کارزار انتخاباتی اخیر او، به سوالاتی دامن زده است.

برخی جمهوری‌خواهان، درباره تاثیر احتمالی این نامزد جنجالی سابق کنگره بر ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند.

لومر به‌خاطر اظهارات ضد مسلمانان و ترویج نظریه‌های توطئه شهرت دارد؛ از جمله اینکه حملات ۱۱ سپتامبر «کار خودی‌ها» بوده که توسط دولت آمریکا به اجرا درآمده است. او اخیرا در مراسم یادبود حملات ۱۱ سپتامبر، به ترامپ پیوست که باعث تعجب و خشم برخی رسانه‌های آمریکایی شد.

پیشتر این زن ۳۱ ساله برای مناظره ریاست‌جمهوری در فیلادلفیا سوار بر هواپیمای ترامپ به این شهر سفر کرد.

شاید به یادماندنی‌ترین لحظه آن مناظره زمانی بود که ترامپ ادعایی بی‌اساس را تکرار کرد مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی از هائیتی در یک شهر کوچک در ایالت اوهایو حیوانات خانگی مردم را می‌خورند. او گفت: «آن‌ها (مهاجران) حیوانات خانگی مردمی را که آنجا زندگی می‌کنند، می‌خورند.»

مقام‌های شهر بعدا گفتند که هیچ «گزارش معتبری» مبنی بر وقوع این اتفاق وجود ندارد.

ترامپ گفت که این ادعا را از تلویزیون شنیده است، اما این نظریه فقط یک روز قبل از مناظره توسط لورا لومر مطرح شده بود. این نظریه‌پرداز پرحاشیه و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی این ادعا را با ۱.۲ میلیون دنبال‌کننده خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مطرح کرده بود.

سطح دسترسی لومر به ترامپ مشخص نیست. اما یار انتخاباتی او، جی‌دی ونس نیز این نظریه بی‌اساس را تکرار کرده است. به همین دلیل مطب لومر در ایکس و حضورش در فیلادلفیا باعث شده برخی از جمهوری‌خواهان، او را مسئول ادعای بی‌پایه ترامپ در مناظره بدانند.

یک منبع ناشناس نزدیک به کمپین ترامپ به رسانه آمریکایی «سِمافور» گفت که آنها «۱۰۰٪» نگران نزدیکی لومر به ترامپ هستند.

این منبع گفته است: «صرفنظر از هرگونه محدودیتی که کمپین ترامپ بر او اعمال کرده باشد، به نظر نمی‌رسد این محدودیت‌ها موثر بوده باشند.»

با این حال، منبع دیگری به این رسانه گفته است که لومر در آماده‌سازی مناظره دخالت نداشته و او را فردی «مثبت برای این‌که دور و بر باشد» توصیف کرده است.

دنیس لنکس، مشاور جمهوری‌خواه، انتقادات تندتری درباره عملکرد ترامپ در مناظره و حضور لومر داشت. او به سمافور گفت: «این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بخواهید بدون آمادگی وارد مناظره شوید، در حباب فاکس نیوز-ایکس زندگی کنید و به مت گاتز، چه برسد به لورا لومر، تکیه کنید.»

یک «زنِ خطرناک» در نزدیک ترامپ!

لومر به چندین درخواست بی‌بی‌سی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اما او در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، گفته است که به صورت «مستقل» عمل می‌کند تا به ترامپ کمک کند و او را «آخرین امید واقعی» کشور دانست.

او نوشته است: «به بسیاری از خبرنگارانی که امروز بی‌وقفه با من تماس می‌گیرند و اصرار دارند با آنها صحبت کنم، پاسخ من این است: نه. من بسیار مشغول داستان‌ها و تحقیقاتم هستم و وقت ندارم که به نظریه‌های توطئه شما بپردازم.»

لومر که در سال ۱۹۹۳ در ایالت آریزونا به دنیا آمده، خود را یک روزنامه‌نگار تحقیقی معرفی می‌کند. او به‌عنوان فعال و مفسر برای سازمان‌هایی مانند پروژه «وریتاس» و «اینفووارز الکس جونز» کار کرده است.

او در سال ۲۰۲۰ با حمایت ترامپ به‌عنوان نامزد جمهوری‌خواه در فلوریدا در انتخابات مجلس نمایندگان ایالات متحده شرکت کرد، اما رقابت را به لوئیس فرنکل از حزب دموکرات باخت.

دو سال بعد، او دوباره تلاش کرد تا در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، دانیل وبستر نماینده دیگری از فلوریدا را شکست دهد که باز هم ناموفق بود.

اکنون او به‌خاطر حمایت پرشور خود از ترامپ و ترویج مجموعه‌ای طولانی از نظریه‌های توطئه شناخته می‌شود؛ از جمله این ادعا که کامالا هریس سیاه‌پوست نیست و اینکه پسر جورج سوروس میلیاردر پیام‌های رمزگذاری‌شده‌ای برای ترور ترامپ درخواست ارسال کرده است.

این پست‌ها باعث شدند که او از چندین پلتفرم، از جمله فیسبوک و اینستاگرام اخراج شود. او حتی، به گفته خودش، به‌دلیل اظهارات توهین‌آمیز علیه رانندگان مسلمان، اجازه ندارد از سرویس‌های اوبر و لیفت استفاده کند. او یکبار خود را یک «اسلام‌هراس مفتخر» توصیف کرده بود.

لومر به‌طور مرتب در رویداد‌های تبلیغاتی ترامپ حضور پیدا می‌کند و قبلا نیز در مارالاگو، محل اقامت ترامپ در فلوریدا، دیده شده است.

او اوایل امسال با هواپیمای ترامپ به آیووا سفر کرد؛ جایی که ترامپ در میانه سخنرانی، نامش را به زبان آورد و درباره‌اش گفت: «این از اون کسائیه که باید توی تیمت باشه.» رئیس‌جمهور سابق همچنین چندین ویدیو از او را در پلتفرم خود به نام «تروث سوشال» به اشتراک گذاشته است.

روزنامه نیوریورک تایمز سال گذشته گزارش داد که ترامپ به استخدام او برای کمپین انتخاباتی‌اش علاقه نشان داده بود، اما پس از ابراز نگرانی مشاوران ارشدش مبنی بر این که حضور او می‌تواند به تلاش‌های انتخاباتی ترامپ آسیب بزند، از این تصمیم صرف نظر کرد.

یک «زنِ خطرناک» در نزدیک ترامپ!

در گزارش ماه ژانویه شبکه ان‌بی‌سی نیوز، یکی از مشاوران ترامپ درباره لومر گفت: «همه کسانی که برای ترامپ کار می‌کنند فکر می‌کنند که او یک نقطه ضعف است.»

در هفته جاری، مارجری تیلر گرین، یکی دیگر از حامیان سرسخت ترامپ، به‌دلیل اظهارات لومر درباره تبار کامالا هریس به شدت و به شکل علنی به او تاخت. لومر در پستی درباره کامالا هریس، با طعنه به تبار هندی خانم هریس نوشته بود که اگر او در انتخابات پیروز شود، «کاخ سفید بوی کاری خواهد گرفت».

مارجری تیلر گرین گفت که اظهارات لومر «نفرت‌انگیز و به شدت نژادپرستانه» است و «نمایانگر ما به‌عنوان جمهوری‌خواهان یا طرفداران ماگا نیست» (ماگا به اختصار به شعار تبلیغاتی «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» اشاره دارد). این اظهار نظر گرین باعث شد سیل پیام‌های خشمگینانه‌ای به‌سمت او روانه شود.

این نزاع در اطراف ترامپ تنها یک روز پس از آن رخ داد که لومر در رویداد‌های بزرگداشت سالگرد ۱۱ سپتامبر در نیویورک و پنسیلوانیا، در کنار ترامپ حضور پیدا کرد.

وقتی آسوشیتدپرس از او درباره حضورش در این مراسم‌ها سوال کرد، او گفت که برای کمپین کار نمی‌کند و «به‌عنوان مهمان دعوت شده است.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون