برنامه ناهار و شام هفتگی | شنبه ۲۴ شهریور تا جمعه ۳۰ شهریور

برنامه ناهار و شام هفتگی | شنبه ۲۴ شهریور تا جمعه ۳۰ شهریور
سوال چی بپزم؟ معمولاً یک سوأل پُرتکرار در بین خانواده‌های ایرانی است. در این مطلب برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته را بخوانید تا از دغدغه این که برای ناهار یا شام چی بپزید که هم سالم باشد و هم همه پسند، رها شوید.
کد خبر: ۳۲۶۱۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

برنامه ناهار و شام هفتگی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای مدیریت آشپزخانه و غذاهایتان انجام دهید. پس با آشپزی زی‌سان همراه شوید و این لطف را به خودتان بکنید!

زی‌سان: داشتن برنامه ریزی در هر زمینه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید کارهایتان را به موقع انجام دهید و از سردرگمی رها شوید. داشتن یک برنامه غذایی نیز علاوه بر این که شما را از دغدغه این که برای ناهار یا شام چی بپزید؟ رها می‌کند و به زندگی تان نظم می‌دهد، باعث می‌شود، بتوانید تا حدودی هزینه‌ها را مدیریت کنید. در این مطلب یک برنامه غذایی سالم و همه پسند برای ناهار و شام یک هفته برای عاشقان نظم و برنامه ریزی ارائه کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با زی‌سان همراه شوید و این برنامه غذایی را نیز یادداشت کنید.

برنامه ناهار و شام هفتگی | شنبه ۲۴ شهریور تا جمعه ۳۰ شهریور

لیست خرید مواد غذایی برای یک هفته:

۱_ گوشت گوسفند یا گوساله

۲_ گوشت چرخ کرده

۳_ مرغ

۴_ برنج

۵_ تخم مرغ

۶_ گردو

۷_ لپه

۸_ خلال بادام

۹_ زرشک

۱۰_ زعفران

۱۱_ لیمو عمانی

۱۲_ پیاز و سیر

۱۳_ رب گوجه فرنگی

۱۴_ ماست 

۱۵_ دوغ

۱۶_ گلاب

۱۷_ بامیه

۱۸_ برگ انگور تازه یا کنسرو برگ مو

۱۹_ هویج

۲۰_ گوجه فرنگی

۲۱_ رب انار

۲۲_ نخو

۲۳_ عدس

۳۴_ بلغور گندم

۳۵_ سبزی تازه (تره، جعفری، گشنیز و اسفناج)

۳۶_ سیب زمینی

۳۷_ کاهو

۳۸_ سس خردل

۳۹_ سس مایونز

۴۰_ نان تست 

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته (۶)

پیشنهاد غذا برای روز شنبه

ناهار شنبه: خورش خلال

خورش خلال یکی از خورش‌های اصیل ایرانی است که از ترکیب گوشت گوساله یا گوسفند، خلال بادام و زرشک و زعفران طبخ می‌شود. این خورش خوشمزه در عین مجلسی بودن، طرز پخت بسیار آسانی دارد و با صرف کمی زمان می‌توانید آن را درست کنید و با چلو سفید نوش جان کنید.

برنامه ناهار و شام هفتگی | شنبه ۲۴ شهریور تا جمعه ۳۰ شهریور

شام شنبه: سالاد سزار

گمان نمی‌کنیم کسی پیدا شود که سالاد سزار دوست نداشته باشد. سالاد سزار یک سالاد ساده، خوشمزه و همه پسند است و به اصطلاح سه سوته آماده می‌شود. این سالاد سالم و خوشمزه را می‎توانید برای شام شنبه درست کنید. طرز تهیه سالاد سزار به شیوه رستوران‌های لاکچری را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز یکشنبه

ناهار یکشنبه: خورش قیمه

به گزارش زی‌سان، ترکیب خورش قیمه با چلو سفید یک ترکیب خوشمزه است که می‌توانید برای ناهار روز یکشنبه طبخ کنید. خورش قیمه یکی از خورش‌های خوش طعم ایرانی است که از ترکیب گوشت، لپه، زعفران و خلال سیب زمینی درست می‌شود.

شام یکشنبه: آب دوغ خیار

قطعاً در روز‌های گرم تابستان یک کاسه آب دوغ خیار خُنک و خوشمزه بهترین غذایی است که می‌توانید درست کنید. از این روز پیشنهاد می‌کنیم برای شام یکشنبه آب دوغ خیار درست کنید که هم خوشمزه است و هم مفید! طرز تهیه ۳ مدل آب دوغ خیار خُنک و خوشمزه مخصوص تابستان گرم را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز دوشنبه

ناهار دوشنبه: سیب پلو کرمانشاهی

سیب پلو کرمانشاهی یکی از غذا‌های خوشمزه و اصیل کرمانشاه است که با سیب زمینی نگینی طبخ می‌شود. این غذا به قدری خوشمزه است که اگر یک بار آن را امتحان کنید قطعاً پایه ثابت برنامه غذایی‌تان خواهد شد. سیب پلو کرمانشاهی را می‌توانید با مرغ یا گوشت و یا حتی سالاد نوش جان کنید.

برنامه ناهار و شام هفتگی | شنبه ۲۴ شهریور تا جمعه ۳۰ شهریور

شام دوشنبه: دلمه برگ انگور

به گزارش زی‌سان، دلمه برگ انگور یک غذای پُرطرفدار و محبوب است و می‌تواند یک شام خوشمزه برای دوشنبه باشد. در نگاه اول شاید درست کردن دلمه سخت به نظر برسد، اما اصلاً این طور نیست و فقط با صرف کمی زمان می‌توانید دلمه‌های خوشمزه‌ای بپزید. طرز تهیه دلمه برگ انگور را بخوانید و به آسانی در خانه دلمه درست کنید!

پیشنهاد غذا برای روز سه شنبه

ناهار سه شنبه: چلو گوشت هویج

چلو گوشت یک غذای خوشمزه و مجلسی است، حالا اگر هویج را هم به مواد اولیه این غذا اضافه کنیم، طعم این غذا را بسیار بهتر و ظاهر آن را نیز مجلسی‌تر می‌کند. پیشنهاد می‎کنیم چلو گوشت هویج را برای ناهار سه شنبه درست کنید و با طبخ این غذا ناهار روز سه شنبه را به ناهار یک ضیافت تبدیل کنید.

برنامه ناهار و شام هفتگی | شنبه ۲۴ شهریور تا جمعه ۳۰ شهریور

شام سه شنبه: املت اردبیلی

بر خلاف ناهار، شام سه شنبه یک شام سَبُک، اما خوشمزه و مقوی است. املت اردبیلی یا چیغیرتمای مرغ، یک غذای اصیل اردبیلی است که از ترکیب مرغ، تخم مرغ، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود. طرز تهیه املت اردبیلی را بخوانید و آن را برای شام سه شنبه درست کنید.

پیشنهاد غذا برای روز چهارشنبه

ناهار چهارشنبه: خورش بامیه با مرغ

به گزارش زی‌سان، خورش بامیه یک خورش بسیار خوشمزه است، اما متأسفانه، چون بیشتر افراد نمی‌دانند چگونه این خورش را درست کنند که لزج و بد‌طعم نشود، از درست کردن آن صرف نظر می‌کنند. طرز تهیه خورش بامیه متفاوت با مرغ را بخوانید و این خورش را برای ناهار روز چهارشنبه درست کنید، قطعاً اگر به شیوه‌ای که به شما آموزش داده‌ایم خورش بامیه طبخ کنید، عاشقش خواهید شد!

شام چهارشنبه: آغوز کوکو

آغوز کوکو یک کوکوی متفاوت است که با گردو و رب انار درست می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این کوکوی متفاوت و خوشمزه را برای شام چهارشنبه طبخ کنید و با نان و سبزی تازه نوش جان کنید.

برنامه ناهار و شام هفتگی | شنبه ۲۴ شهریور تا جمعه ۳۰ شهریور

پیشنهاد غذا برای روز پنجشنبه

ناهار پنجشنبه: دمپختک

دمپختک یک غذای خوشمزه و آسان است که در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را درست کنید و مخصوص زمان‌هایی است که سرتان شلوغ است و نمی‎توانید وقت زیادی برای درست کردن غذا صرف کنید.

شام پنجشنبه: کوفته تبریزی

به گزارش زی‌سان، کوفته تبریزی یک غذای بسیار خوشمزه و مجلسی است که می‌توانید برای شام پنجشنبه درست کنید. خوبی این غذا این است که می‌توانید کوفته‌ها را از قبل آماده کنید و در فریزر نگهدارید و ۱ ساعت قبل از سرو، آنها را از فریزر خارج کنید، درون سُس بگذارید و بپزید.

پیشنهاد غذا برای روز جمعه

ناهار جمعه: سماق پلو اردبیلی

سماق پلو اردبیلی یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌هایی است که می‌توانید در برنامه غذایی یک هفته داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه را برای ناهار روز جمعه طبخ کنید. طرز تهیه سماق پلو اردبیلی را بخوانید.

برنامه ناهار و شام هفتگی | شنبه ۲۴ شهریور تا جمعه ۳۰ شهریور

شام جمعه: آش ماست تبریزی

پیشنهاد زی‌سان برای شام جمعه، آش ماست تبریزی است. آش ماست یکی از آش‌های اصیل ایرانی است و در هر منطقه از ایران دستور پخت‌های متفاوتی دارد، اما بیایید برای شام جمعه به روش تبریزی‌ها آش ماست درست کنید و در کنار عزیزان‌تان این آش خوشمزه را نوش جان کنید. طرز تهیه آش ماست تبریزی را بخوانید.

سخن پایانی 

در این مطلب برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته را به شما ارائه کردیم. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم این برنامه غذایی را یادداشت کنید و غذا‌های هفته بعد را طبق این برنامه طبخ کنید. 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون