بهمن نصیری به ایران بازگشت

بهمن نصیری به ایران بازگشت
رییس فدراسیون قایقرانی گفت: حواشی ایجاد شده در المپیک جای توجیه ندارد و با تشکیل کارگروه به این موضوع می‌پردازیم.
News ID: ۳۲۱۶۷
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷

نشست خبری رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. علیرضا سهرابیان در این نشست بیان کرد: مطالب نوشته شده نشان می‌دهد انتظار از قایقرانی بالا بود. قایقرانی جزو رشته‌هایی است که بیننده پیدا کرده است و امیدوارم ادوار آینده باعث افتخارآفرینی باشیم. 

سهرابیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد حواشی که بر نتایج المپیک سایه انداخت و در مورد اینکه بهتر نبود فضا مدیریت می‌شد؟ گفت: درست است و جای توجیه ندارد. به آن پرداختیم و با تشکیل کارگروه قرار است صحبت شود. گفته بودیم از فضای مجازی خارج شوند و البته فقط برای قایقرانی نبود. این موضوع قبل از مسابقه رخ داد، اما سعی کردیم با آرامش کار را مدیریت کنیم. تمام تصمیم‌گیری‌ها در لحظه درست نیست، اما سعی کردیم در زمان مسابقه ورزشکار را از استرس خارج کنیم.

او افزود: لباس کاروان حاشیه زیادی به وجود آورد و به ورزشکاری که فضای مجازی باز داشت توهین شد و باعث آزرده شدن او شد. 

شب قبل از مسابقه برخورد می‌کردم، بدتر بود

سهرابیان در پاسخ به این پرسش که چرا ورزشکار باید تبلیغ لباس را کند و اسپانسر کاری انجام نداد؟ گفت: در این مورد بخش فرهنگی کمیته ملی المپیک باید صحبت کند. قرار بر این شد کارگروهی پیگیر این کار شود. انتظارات از اسپانسر لباس‌ها متفاوت‌تر بود و چیز متفاوت به دست عزیزان رسید. اینکه من قبل از مسابقه بخواهم با ورزشکار برخورد کنم، چالش بدتری می‌شد و حتی خود شما رسانه‌ها انتقاد می‌کردید که باید بعد از مسابقه ورود می‌کردم.

دنیامالی همشهری و برادرم بوده و است

وی در پاسخ به این پرسش که خاطرات نه چندان خوبی با دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در قایقرانی داشته است، تصریح کرد: آقای دنیامالی از دوستان قدیمی من است و همشهری و هم زبان من است. نمی‌دانم خاطرات بد از کجا نشات می‌گیرد. هیچ مشکلی بین من و آقای دنیا مالی نیست. برادر من بوده و است. تازه چنین موضعی را شنیده‌ام.

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که پیشرفت جایگاهی نداشتند، گفت: هیچ کجا ندیدید فردی از قایقرانی در مورد کسب مدال در المپیک صحبتی انجام داده باشد. در قایقرانی دنبال افزایش کسب سهمیه المپیک بودیم و توانستیم پنج سهمیه بگیریم و در سه رشته نماینده داشتیم. در رشته‌ای مانند قایقرانی دنبال مدال نبودیم بلکه ابتدا گرفتن سهمیه حسن محسوب می‌شود. درست است مدال نشان دهنده این است چقدر رشد داشتیم، اما در رشته ما که مدال نداشتیم باید ببینیم نسبت به رکورد‌های قبلی چقدر رشد داشتیم.

همچنین آرش بصارت‌دار، مربی علی آقامیرزایی در این نشست گفت: با توجه به رقیبانی که ورزشکاران آب‌های آرام داشتند، در گروه دیگر بودند می‌توانستند به مراحل بالاتر بروند. با این حال رقیبان سرشناسی را پشت سر گذاشتیم. اگر علی آقا میرزایی در گروه دیگری بود می‌توانست به فینال المپیک برود. چون نسبت به بازی‌های آسیایی هانگژو بهتر بودیم، به آینده امیدوار شده‌ایم. مطمئنا در بازی‌های آسیاییی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ بهتر ظاهر می‌شویم.

سهرابیان در ادامه گفت: عکس گوشی او ورزشکار چینی بود. آرزوی علی آقا میرزایی این بود رقیب چینی را بگیرد و این اتفاق در المپیک رخ داد و توانست او را شکست دهد.

او در مورد این که ورزشکاران آب‌های آرام در المپیک پیشرفتی از نظر جایگاه نداشتند و کسی بعدا به یاد نمی‌آورد ورزشکار ما چند صدم ثانیه پیشرفت کرده بلکه رتبه مهم است، تصریح کرد: از یکسال پیش دنبال افزایش تعداد سهمیه‌ها بودیم و قایقرانی برای اولین بار با ۵ سهمیه و در ۳ رشته همزمان راهی المپیک شد. برای رشته‌ای که تا الان مدال نداشته افزایش سهمیه حُسن است. من اصلا در مورد مدال صحبت نکردم، اما گفتم رشد را با زمان نگاه می‌کنند و اینکه نسبت به رقیبان اروپایی و آسیایی پیشرفت داشتیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره این که چه دستاوردی در المپیک داشتید تا برای بازی‌های آسیایی ناگویا استفاده کنید؟ گفت: حضور در المپیک ناچیز نبود. هر ۵ ورزشکار ما ۵ پاروی استاندارد برایشان خریداری شد. قایق‌هایی که می‌خواستند از ماه‌ها قبل تهیه کردیم؛ این بر خلاف المپیک توکیو بود. به درخواست فرزام با معتبرترین مربی که مشاور فدراسیون جهانی است صحبت کردیم تا سرمربی تیم ملی یونان از ایتالیا که ۳ فینالیست در المپیک پاریس داشت مشاوره مستقیم بدهد. او گفت که ایران را توانمند می‌بیند و می‌خواهد کمک کند. در صدمین سال تاسیس فدراسیون جهانی آب‌های آرام در پاریس صحبت کردیم، با فدراسیون مجارستان که قطب قایقرانی است صحبت کردیم تا یک مربی به ما معرفی کنند. با ایتالیا هم صحبت کردیم تا اردو‌های مقطعی قبل از مسابقات بزرگ به صورت مشترک داشته باشیم. این برنامه را قبل از المپیک هم داشتیم اگرچه هزینه برعهده خودمان بود. با شرکت‌های مختلف برای تجهیزات صحبت کردیم.

سهرابیان در مورد مصاحبه‌هایی که خودش هم حاشیه‌ساز شد مانند که "در رفتن پاروی چینی‌ها" و فراتر از انتظار بودن عملکرد دختران رویینگ گفت: متاسفانه بخشی از مهمی از صحبت من کات شده است. صحبتی که از طرف من نوشته با فیلم متفاوت است. من گفتم فراتر از انتظار ظاهر شدند، چون پیست استاندارد نداریم و علاقه‌مندان محیط زیست در بوشهر اجازه ندادند این پیست ساخته شود و هیچ‌کسی حریف این فعالان محیط زیست نشد. دختران و پسران را پشت سد‌ها فرستادیم و شاید کمتر کسی ماه به ماه به آن‌جا سر می‌زند. آنها در پیست غیراستاندارد آزادی تمرین می‌کنند. با این شرایط به نظرم فراتر از شرایطی که داشتند ظاهر شدند. در مصاحبه بخش اول این صحبت‌ها قطع شد و باعث حاشیه شد. اگر موضوع لباس‌ها نبود ما هم مانند رشته‌های دیگر، چون شنا و دوومیدانی کم‌تر مورد نقد سازنده قرار می‌گرفتیم.

او درباره بازگشت بهمن نصیری، گفت: بهمن نصیری جلساتی داشت و امیدوارم در سنگین‌وزن او را ببینیم. اگر این ماده در بازی‌های آسیایی اضافه شود ما محمودپور را هم داریم. در بخش بانوان هم نازنین ملایی را داریم که می‌تواند خود را نشان دهد.

رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد حضور نازنین ملایی در انتخابات کمیسیون ورزشکاران رویینگ گفت: مکاتباتی از سوی فدراسیون جهانی رویینگ انجام شد و نازنین ملایی کاندیدا شد و ما هم با آغوش باز پذیرفتیم. نازنین هنوز دختر من است و در این مدت هفته‌ای یک‌بار با او در تماس بودم و خودش را آماده می‌کند تا در بازی‌های آسیایی عرض اندام کند و کار نیمه تمامش را به پایان برساند. هر کاری که در چارچوب قوانین ایران باشد، برای ورزشکاران انجام می‌دهیم. پشت مربیان، ورزشکاران و خانواده قایقرانی هستیم.

وی در مورد خداحافظی نازنین ملایی و این که گفته می‌شود سن بالایی برای حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی خواهد داشت، گفت: او به هیچ وجه خداحافظی نکرد. سن نازنین ملایی سن شکوفایی در قایقرانی رویینگ محسوب می‌شود. هیچ‌کسی از فدراسیون و غیر از فدراسیون نگفته نازنین ملایی سن بالایی دارد.
 
سهرابیان افزود: منتظر مدال بهمن نصیری باشید. نازنین ملایی هم حرف خودش هم این بوده بعد از بازگشت از سفر یک هفته‌ای تمرینات خود را شروع می‌کند. وقتی می‌گوید با قدرت برای المپیک لس‌آنجلس آماده می‌شود نشان‌دهنده شناخت او از قدرت و توانایی‌اش است و منتظر نازنین ملایی جدید باشید.

او در پاسخ به این پرسش که ملایی قرار است با چه کسی تمرین کند و به نظر می‌رسد این مسئله ایجاد چالش خواهد کرد؟ گفت: ان‌شاءالله با کمک شما رسانه‌ها به چالش تبدیل نمی‌شود.

سهرابیان در مورد بودجه فدراسیون بیان کرد: در مورد بودجه نه از کمیته، نه وزارت و نه پارالمپیک گلایه نکردم. از شورای برون‌مرزی می‌توانید آمار اعزام‌های ما را بگیرید که با حساب سرانگشتی با بودجه‌ای که هست نمی‌خورد. با کمک خیرین این اعزام‌ها انجام می‌شود. تعداد نفراتی که باید اعزام شده‌اند و من هیچ وقت در مورد بودجه اعتراض نکردم.

رییس فدراسیون قایقرانی در مورد تغییر کادرفنی تیم ملی گفت: هیچ وقت در این مورد صحبت نکردم، اما من هم مانند همه فدراسیون‌ها نتایج المپیک را واکاوی می‌کنم و حضور مربیان و دستیاران بررسی می‌شود. مطمئنا ضعف‌هایی است و تلاش می‌کنیم ضعف‌ها را پوشش دهیم و نقاط قوت را بهبود ببخشیم. تجهیزات را هم تقویت می‌کنیم.

سهرابیان در خصوص پیش‌بینی و برنامه‌های فدراسیون برای بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی گفت: هیچ مربی و ورزشکاری دوست ندارد توریست باشد و یا بدون مدال بازگردد. در رقابت‌های قاره‌ای نفرات با درخواست مربی اعزام می‌شوند و نفراتی را می‌بریم که یک نفر بدون مدال نباشد. پیش‌بینی برای اینکه چه کسی مدال می‌گیرد سخت است. برای مثال برای بازی‌های آسیایی پیش‌بینی مدال دو رقمی داشتم، اما ۷ نفر چهارم شدند که با صدم ثانیه‌ها به مدال می‌رسیدند. چیزی که روی کاغذ می‌نویسیم در عمل متفاوت است. بقیه هم در حال تمرین و کار کردن هستند.

او در مورد دلیل تغییر زمان اعزام پاراکانو به پارالمپیک پاریس گفت: سعید حسین‌پور دچار عفونت بخش تحتانی بدنش شد. فدراسیون پزشکی و ورزشی دنبال درمان او بود و درخواست کردم تیم قایقرانی دیرتر برود. قولی در مورد پاراکانو نمی‌دهم، اما کم فروشی نمی‌کنند.

او همچنین در مورد حضور در پارالمپیک پاریس با وجود انتقادات‌ها گفت: تصمیم به رفتن ندارم، اما آقای کارگری هنوز نپذیرفته که من نروم. البته بچه‌های من نیاز دارند یک نفر بالای سرشان باشد. نامه‌ها موجود است که درخواست کرده بودم با توجه به تعدد روز‌ها من را از حضور در پارالمپیک معاف کنند، اما گفتند نوع دیدگاه هیات اجرایی پارالمپیک این است رییس فدراسیون‌ها بروند و عدم حضور من و آقای ساعی را نپذیرفتند.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون