واکنش جنجالی به لباس‌های ایران در المپیک

واکنش جنجالی به لباس‌های ایران در المپیک
تفتیان در پاسخ به این سوال که چه روزی عکس لباس را منتشر کردید و به شما گفتند عکس را پاک کن؟ گفت: تقریبا پنج روز قبل از افتتاحیه بازی‌ها وارد دهکده المپیک شدم و با شور و شوق لباس را پوشیدم.
کد خبر: ۳۳۲۶۲
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

سریعترین مرد ایران در مورد انتقاد‌ها به لباس کاروان ایران در المپیک پاریس گفت: تنها ایراد این بود که باید چند ماه قبل رونمایی می‌کردیم. وقتی سه روز قبل از افتتاحیه عکسی را منتشر کردم دوستان گفتند عکست را پاک کن ما هنوز رونمایی نکرده‌ایم.
 
حسن تفتیان رکورددار دوی سرعت ایران در نشست خبری با تبریک انتخاب احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش و انتخاب احسان حدادی به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: آقای دنیامالی علاوه بر تجربه ورزشی و سیاست کاملا از جنس ورزش است و صبحت ایشان در مورد اینکه در المپیک لس‌آنجلس باید در اکثر رشته‌ها مدال‌آوری داشته باشیم، نویدبخش روز‌های خوب برای دوومیدانی است. از طرفی انتخاب دوست، برادر و هم‌تیمی سابقم آقای حدادی را هم تبریک می‌گویم. خانواده دوومیدانی با این انتخاب نشان داد که به دنبال تغییر و کار‌های بزرگ است.

او با بیان اینکه دوومیدانی ورزش اول المپیک است، اما در ایران خیلی شناخته شده نیست، تاکید کرد: بخشی از دلایل آن مربوط به فدراسیون و سیستم ورزشی کشورمان، بخشی نتایج ورزشکاران و بخشی هم حضور بخش خصوصی و باشگاه‌ها در حمایت از این ورزش است که زنجیره‌های جدایی‌ناپذیر هم هستند. اکنون با حضور حدادی شرایط برای حضور بخش خصوصی و باشگاه‌ها در این رشته فراهم است.
 
تفتیان در مورد عملکرد خود در سال‌های اخیر گفت: خدا را شکر می‌کنم که اولین بار در سال ۲۰۰۹ ورودی جوانان را کسب کردم و در این ۱۵ سال باثبات در تیم ملی بودم و در سطح جهان و المپیک کار کرده‌ام. همیشه به عنوان یک قهرمان دوست داشته‌ام برای کشورم بهترین اتفاق بیفتد. سر خط استارت چیزی جز بهترین بودن در ذهنم نبوده، اما ورزش قهرمانی دو رو دارد و ممکن است همیشه برای شما روی خوشش نباشد. در سال‌های اخیر کم و کاستی‌هایی نسب به رقبایم داشتم و مشکلاتی هم وجود داشت که مخصوصا عوض شدن مکرر سرپرست فدراسیون ضربه مکرری به همه ورزشکاران زد.
 
انگیزه دارم تا المپیک لس‌آنجلس ادامه دهم

او افزود: در المپیک پاریس با دو صدم ثانیه نتوانستم صعود کنم که این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم و مطمئن باشید از این به بعد آماده‌تر با رقبای خارجی‌ام رقابت می‌کنم خیلی انگیزه دارم تا المپیک لس‌آنجلس کار کنم و برای چهارمین بار پیراهن کشورم را بپوشم، اما دو هدف کوتاه مدت و میان مدت دارم. سال آینده باید در قهرمانی آسیای کره‌جنوبی نتیجه خوبی بگیرم و باید تمرینات سختی داشته باشم، چون رقبای ما در آسیا الان در سطح بالاتری از آسیا هستند، اما بازی‌های آسیایی ژاپن برایم حکم مرگ و زندگی را دارد. دو سال تا این بازی‌ها زمان دارم. جای یک مدال بازی‌های آسیایی در کارنامه‌ام خالی است و حقم است که این مدال را بگیرم و برای گرفتن این حق تلاش می‌کنم.
 
حس و حال خوبی از مخاطبانم در فضای مجازی گرفتم

تفتیان در واکنش به اینکه در طول المپیک پاریس در فضای مجازی فعالیت زیادی داشت و همین موضوع موجب انتقاد از او شد، گفت: این موضوع می‌تواند نظرات مختلفی داشته باشد. ورزشکاران زیادی در المپیک فعالیت بیشتری داشتند و برخی فعالیت کمتری. این موضوع به حس و حالی که ورزشکار از مخاطبانش می‌گیرد، برمی‌گردد. برای من چیزی جز حس و حال خوب نبود و خوشحالم که چنین حس و حال خوبی از مردمم گرفتم.
 
کسانی که با تیم می‌آیند کاری از دستشان برمی‌آید؟

او در پاسخ به این سوال که در المپیک تا چه اندازه با تیمی کامل شرکت کردید؟ گفت: چند سال است که این موضوع انتقاد من و برخی از ورزشکاران را همراه داشته که کسانی که تیم را همراهی می‌کنند آنجا کاری برای ورزشکاران از دستشان برمی‌آید یا نه؟ نقطه عطف این اتفاق برای من بازی‌های آسیایی بود. در المپیک هم ما درخواست دادیم، اما اسم مربی‌ام رد نشد تا اینکه آقای حدادی آمد و باپیگیری‌هایی که داشت، توانستیم این شرایط را فراهم کنیم که مربی‌ام فقط با یک کارت روزانه امکان ورود به ورزشگاه را داشته باشد، اما تیم ایران مربی نداشت.
 
جواد خیابانی بدون اطلاعات تخصصی از من انتقاد کرد

او در واکنش به انتقاد جواد خیابانی از این ورزشکار در جریان المپیک بیان کرد: به عنوان یک ایرانی و شخصی که نماینده کشورم در المپیک هستم از رسانه‌ها مخصوصا صدا و سیما انتظار حمایت دارم، چون من ملی‌پوش کشورم هستم. وقتی یک مجری که اطلاعات تخصصی در مورد دوومیدانی ندارد به نظر خودش اظهارات تحصصی در مورد من می‌کند ناراحت کننده بود. من از مسابقه ناراحت بودم و دوست داشتم نتیجه بهتری می‌گرفتم، اظهارات آقای خیابانی هم من را ناراحت کرد. بعد ازآن هیچ صحبتی با او نداشتیم.
 
گفتند عکس لباس را پاک کن ما هنوز رونمایی نکرده‌ایم

تفتیان در مورد انتقاد‌ها به لباس کاروان ایران در المپیک پاریس گفت: تنها ایراد این بود که باید چند ماه قبل رونمایی می‌کردیم. وقتی سه روز قبل از افتتاحیه عکسی را منتشر کردم دوستان گفتند عکست را پاک کن ما هنوز رونمایی نکرده‌ایم. ما باید لباسی را با شأن و شخصیت و استایل ایرانی خودمان برای ملی پوشانمان در نظر می‌گرفتیم. مردم حق اظهار نظر داشتند، اما جایش در گرماگرم المپیک نبود و باید از چند ماه قبل اتفاق می‌افتاد که فشارش روی ورزشکار نبود. همیشه دوست داشتم لباسم شکیل باشد، اما هیچوقت این اتفاق نمی‌افتد. از طرفی باید لباس‌های تخصصی‌ام را خودم تهیه کنم. به اجبار از پوشیدن این لباس‌ها تبعیت کردیم و شاید سلیقه خیلی از این ورزشکاران نبود. از نظر کیفیت هم خیلی خوب نبود.
 
او در پاسخ به این سوال که چه روزی عکس لباس را منتشر کردید و به شما گفتند عکس را پاک کن؟ گفت: تقریبا پنج روز قبل از افتتاحیه بازی‌ها وارد دهکده شدم و با شور و شوق لباس را پوشیدم.
 
تفتیان در پاسخ به این سوال که پس لباس از ابتدا همین بود، چون مسئولان کمیته گفتند ما خودمان هم از این لباس سورپرایز شدیم، گفت: بله! لباس از اول همین بود.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون