لیست برنامه غذایی هفتگی برای ناهار و شام: شنبه ۱۰ شهریور تا جمعه ۱۶ شهریور

لیست برنامه غذایی هفتگی برای ناهار و شام: شنبه ۱۰ شهریور تا جمعه ۱۶ شهریور
داشتن یک برنامه غذایی، شما را از سردرگمی برای پُخت ناهار و شام رها می‌کند. در این مطلب برنامه غذایی برای ناهار و شام یک هفته را بخوانید و از این پس با برنامه آشپزی کنید.
News ID: ۳۰۹۵۰
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

لیست برنامه غذایی هفتگی به همه ما کمک می‌کند تا هم سالم‌تر غذا بخوریم و هم روی یک نظم و یک برنامه غذایی آن‌طور که دوست داریم و برای‌مان مفید است پیش برویم و آشپزی کنیم. چنین لیستی به کاهش هزینه‌ها و کنترل مخارج آشپزخانه ما هم کمک می‌کند. با این مطلب از زی‌سان همراه باشید تا ببینیم امروز شنبه تا جمعه در آشپزخانه قرار است چه غذاهایی طبخ کنیم.

زی‌سان| معمولاً یکی از دغدغه‌های خانم‌ها یا حتی آقایانی که به آشپزی علاقه دارند، این است که برای ناهار یا شام چی بپزند که علاوه بر خوشمزه و همه پسند بودن سالم و آسان نیز باشد. از آن جایی که بیشتر وقت‌ها گزینه مناسبی برای ناهار یا شام پیدا نمی‌شود و مجبور می‌شوید غذا‌های تکراری طبخ کنید، برایتان یک برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته تهیه کرده‌ایم.

 غذا‌های این برنامه غذایی خوشمزه، همه پسند و سالم هستند. در ادامه با زی‌سان همراه باشید و این برنامه غذایی را یادداشت کنید.

لیست خرید مواد غذایی برای یک هفته:

۱_ گوشت گاو یا گوسفند برای خورش

۲_ گوشت چرخ کرده 

۳_ برنج

۴_ مرغ

۵_ لپه

۶_ سیر و پیاز

۷_ سیب زمینی 

۸_ لیمو عمانی

۹_ زعفران

۱۰_ تخم مرغ 

۱۱_ شنبلیله خَشک

۱۲_ رب گوجه فرنگی

۱۳_ هویج

۱۴_ بادمجان

۱۵_ گوجه فرنگی

۱۶_ کشک

۱۷_ نخود فرنگی

۱۸_ شوید تازه یا خُشک شده

۱۹_ غوره بی هسته

۲۰_ رب انار

۲۱_ نخود

۲۲_ پودر زیره سبز یا سیاه

۲۳_ آلبالو

۲۴_ خیار

۲۵_ دوغ

۲۶_ ماست 

۲۷_ سبزی خوردن

۲۸_ عدس

۲۹_ آرد

۳۰_ خمیر مایه فوری

۳۱_ روغن مایع

۳۲_ شیر

۳۳_ فلفل دلمه‌ای

۳۴_ کنسرو ذرت

۳۵_ ورقه لازانیا

۳۶_ پنیر پیتزا

برنامه غذایی سالم برای ناهار و شام یک هفته

پیشنهاد غذا برای روز شنبه

ناهار شنبه: خورش قیمه

خورش قیمه یکی از غذا‌های خوشمزه و اصیل ایرانی است که ترکیب آن با برنج زعفرانی یک ترکیب بی‌نظیر خواهد شد. از این رو، پیشنهاد می‌کنیم برای روز شنبه خورش قیمه و برنج زعفرانی طبخ کنید.

شام شنبه: اشکنه

برای شام شنبه قصد داریم شما را به شرق ایران ببریم. اشکنه یکی از غذا‌های خوشمزه استان خراسان است. این غذای خوشمزه مواد اولیه بسیار کم هزینه و در دسترسی نیاز دارد و بسیار سالم است.

لیست برنامه غذایی هفتگی برای ناهار و شام: شنبه ۱۰ شهریور تا جمعه ۱۶ شهریور

پیشنهاد غذا برای روز یکشنبه

ناهار یکشنبه: خورش مرغ

به گزارش زی‌سان، خورش مرغ یک غذای آسان و همه پسند است که با صرف کمی زمان می‌توانید آن را طبخ کنید و با چلو سفید یا برنج کته‌ای نوش جان کنید.

شام یکشنبه: کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از غذا‌های محبوب ایرانی است. ترکیب کشک بادمجان با نان و سبزی تازه گزینه مناسبی برای یک شام سَبُک و خوشمزه است.

 پیشنهاد می‌کنیم به جای درست کردن کشک بادمجان ساده، کشکو دامغانی طبخ کنید که هم متفاوت‌تر است و هم خوشمزه‌تر! طرز تهیه کشکو دامغانی را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز دوشنبه

ناهار دوشنبه: نخود پلو با شوید

نخود پلو با شوید یک پلوی مخلوط خوشمزه است که می‌توانید آن را با مرغ، ماهیچه پُخته شده یا حتی با بدون گوشت و مرغ و با سالاد میل کنید. طرز تهیه نخود پلو با شوید را بخوانید.

لیست برنامه غذایی هفتگی برای ناهار و شام: شنبه ۱۰ شهریور تا جمعه ۱۶ شهریور

شام دوشنبه: شامی کباب

به گزارش زی‌سان، شامی کباب یک شام بی دردسر و خوشمزه است که با کمترین مواد اولیه طبخ می‌شود. ترکیب شامی کباب در کنار کمی خیار شور، گوجه فرنگی و سبزی تازه یک ترکیب عالی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم این بار شامی کباب را به روش مردم لرستان طبخ کنید. طرز تهیه شامی کباب لرستان را بخوانید.

پیشنهاد غذا برای روز سه شنبه

ناهار سه شنبه: غوره مسما

تنوع غذا‌های ایرانی به قدری زیاد است که با کمترین مواد می‌توانید یک غذای خوشمزه درست کنید. غوره مسما یکی دیگر از خورش‌های خوشمزه و همه پسند ایرانی است که طعم ترش دارد و ترکیب آن با برنج کته‌ای بسیار عالی خواهد شد.

شام سه شنبه: فلافل

گمان نمی‌کنیم کسی پیدا شود که فلافل دوست نداشته باشد. فلافل یک شام آسان و خوشمزه است که می‌توانید آن را برای سه شنبه شب طبخ کنید.

پیشنهاد غذا برای روز چهارشنبه

ناهار چهارشنبه: آلبالو پلو

به گزارش زی‌سان، از آن جایی که فصل تابستان، فصل رسیدن آلبالو تازه است، پیشنهاد می‌کنیم حتماً با آلبالو‌های تازه و خوشمزه آلبالو پلو طبخ کنید. آلبالو پلو خوشمزه را می‌توانید برای ناهار روز چهارشنبه درست کنید.

شام چهارشنبه: آب دوغ خیار

آب دوغ خیار یک شام سَبُک و خوشمزه است که در این گرمای تابستان خُنک‌تان می‌کند. طرز تهیه ۳ مدل آب دوغ خیار خُنک و خوشمزه مخصوص تابستان گرم را بخوانید و این شام آسان را برای چهارشنبه شب درست کنید.

پیشنهاد غذا برای روز پنجشنبه

ناهار پنجشنبه: عدس پلو

عدس پلو چه با گوشت چرخ کرده طبخ شود، چه با مرغ، یک پلوی خوشمزه است. عدس پلو با یک کاسه سالاد شیرازی، یک ناهار عالی برای روز پنجشنبه است.

شام پنجشنبه: پیده گوشت

به گزارش زی‌سان، پیده گوشت شما را به ترکیه می‌برد. این شام سَبُک و خوشمزه یکی از غذا‌های اصیل ترکیه‌ای است که با خمیری مشابه خمیر پیتزا و گوشت چرخ کرده به همراه فلفل دلمه‌ای و ذرت درست می‌شود. طرز تهیه پیده گوشت به روش ترکیه‌ای را ببینید!

لیست برنامه غذایی هفتگی برای ناهار و شام: شنبه ۱۰ شهریور تا جمعه ۱۶ شهریور

پیشنهاد غذا برای روز جمعه

ناهار جمعه: لازانیا

از آن جایی که جمعه روز استراحت و تجدی قوا برای هفته بعد است، پیشنهاد می‌کنیم لازانیا را برای ناهار روز جمعه درست کنید.

شام جمعه: دوپیازه آلو شیرازی

به گزارش زی‌سان، دوپیازه آلو یکی از غذا‌های خوشمزه و ساده شیرازی است که از ترکیب سیب زمینی آب‌پز و پیاز فراوان درست می‌شود. دوپیازه آلو شیرازی یک شام سَبُک و خوشمزه است. طرز تهیه دوپیازه آلو شیرازی را بخوانید.

لیست برنامه غذایی هفتگی برای ناهار و شام: شنبه ۱۰ شهریور تا جمعه ۱۶ شهریور

سخن پایانی

داشتن برنامه غذایی شما را از این دغدغه که برای ناهار یا شام چی بپزید؟ رها می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این برنامه غذایی را یادداشت کنید و غذا‌های هفته بعد را طبق این برنامه درست کنید.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون