بیوگرافی سعید اسماعیلی دلاور کشتی فرنگی ایران؛ از کارگری به همراه پدر در دزفول تا طوفان در المپیک پاریس

بیوگرافی سعید اسماعیلی دلاور کشتی فرنگی ایران؛ از کارگری به همراه پدر در دزفول تا طوفان در المپیک پاریس
سعید اسماعیلی در یک‌چهارم وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.
کد خبر: ۲۹۸۴۵
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷

زی‌سان: سعید اسماعیلی متولد ۱۳۸۳ در دزفول کشتی گیر فرنگی کار اهل ایران است، پدر سعید اسماعیلی کشتی‌گیر دزفولی کارگر است و از نوجوانی همراه پدرش کارگری کرده تا به ورزش حرفه‌ای وارد شد.

سعید اسماعیلی از نوجوانی وارد حرفه کشتی شده و با قهرمانی در مسابقات جام جهان پهلوان تختی، به تیم ملی کشتی فرنگی راه یافت. کسب مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان از جمله افتخارات او می‌باشد.

خبرآنلاین نوشت: سعید یک کشتی جسور و تهاجمی است و این ویژگی را از روز نخست داشته. از همان روزی که در رقابت‌های جوانان جهان در اوفا ۲۰۲۱ مدال طلا را به سینه زد و یک سال بعد در صوفیه ۲۰۲۲ آن را تکرار کرد تا همه از ظهور یک ستاره جدید در کشتی فرنگی بگویند.  

بیوگرافی سعید اسماعیلی دلاور کشتی فرنگی ایران؛ از کارگری به همراه پدر در دزفول تا درخشش در المپیک پاریس

اسماعیلی در قهرمانی آسیا در بیشکک ۲۰۲۴ در ۲۰ سالگی قهرمان شد. وزنی که ستاره بزرگی، چون رضا گرایی قهرمان المپیک توکیو در آن حضور داشت و یک مانع بزرگ و رقیب جدی برای سعید بود. با طلای آسیا اسماعیلی برای المپیک رسما اعلام وجود کرد و وارد چرخه انتخابی با قهرمان المپیک شد. با نظر کادر فنی، این دو کشتی‌گیر به مسابقات رنکینگ مجارستان اعزام شدند تا کشتی‌گیر اعزامی به المپیک را انتخاب شود.  

در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات، گرایی شکست خورد و به رده‌بندی راه یافت. حریف اسماعیلی در دیگر نیمه‌نهایی این وزن، لوئیس اورتا بود که یک سال قبل مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را به دست آورده بود. اسماعیلی در ادامه درخشش‌های خود در این وزن در آستانه پیروزی در مقابل این کشتی‌گیر بود، اما با یک اشتباه در آخرین ثانیه‌های کشتی شکست خورد و مانند گرایی به رده‌بندی رفت.

بیوگرافی سعید اسماعیلی دلاور کشتی فرنگی ایران؛ از کارگری به همراه پدر در دزفول تا درخشش در المپیک پاریس

این اشتباه او و رها کردن کشتی در چند ثانیه پایانی، از صحنه‌های خبرساز این مسابقات بود که با واکنش‌های فراوانی همراه و به شدت در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. اسماعیلی با این شکست عجیب نه تنها یک برد ارزشمند مقابل قهرمان جهان را از دست داد، بلکه با عدم راه‌یابی به فینال شانس کسب مدال طلا و حضور مستقیم در المپیک را از دست داد.

 روند مسابقه رده‌بندی برای اسماعیلی بر خلاف نیمه‌نهایی پیش رفت و او در حالی که تا آخرین ثانیه‌ها از حریف خود عقب بود این بار موفق به کسب پیروزی شد تا شانس حضور در المپیک همچنان برای او باقی بماند. در دیگر دیدار رده‌بندی گرایی هم به مدال برنز رسید تا دیدار انتخابی المپیک با شرط یک پیروزی برای گرایی و دو پیروزی برای اسماعیلی برگزار شود.

بیوگرافی سعید اسماعیلی دلاور کشتی فرنگی ایران؛ از کارگری به همراه پدر در دزفول تا درخشش در المپیک پاریس

اسماعیلی با پیروزی در هر دو دیدار نخست مقابل گرایی، شگفتی‌ساز شد و با حذف گرایی، قهرمان المپیک ۲۰۲۰، در آستانه ۲۰ سالگی به المپیک ۲۰۲۴ راه یافت. این بار به جای صحنه شکست اسماعیلی مقابل اورتا، خبر پیروزی او بر ابرستاره ای، چون رضا گرایی و راه‌یابی او به المپیک خبرساز شد.

اسماعیلی حالا اینجاست؛ در پاریس. مردی که در زندگی اش به جز طلا دشت نکرده و از همین رو به لقب شکارچی مفتخر شده و از مهترین تورنمنت هم به دنبال شکار طلاست. 

تا اینجای کار سعید اسماعیلی در یک‌چهارم وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون