بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران کیست؟

بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران کیست؟
«علیرضا مهمدی» با درخشش خود در یک‌چهارم نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل آرکادیوز کولینیچ از لهستان با نتیجه ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.
کد خبر: ۲۹۸۴۲
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

زی‌سان: علیرضا مهمدی متولد ۱۳۸۱ در ایذه، کشتی گیر است. کشتی را از سال ۱۳۹۴ شروع کرده و بعد در درخشش در مسابقات جوانان و کشوری موفق به پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی در وزن ۸۲ کیلوگرم شده است.

علی مهمدی در شهرستان ایذه استان خوزستان، کشتی گیر به دنیا آمده و پدرش کارگر است و یک برادر دارد و ایمان محمدی دیگر کشتی گیر فرنگی تیم ملی پسر عموی اوست.

آشنایی با کشتی از طریق برادر

برادرم خیلی سال پیش کشتی می‌گرفت و من از طریق او با کشتی آشنا شدم، اما زمانی که سالن کشتی ایذه آتش گرفت، دیگر تمرین را ادامه نداد

فکر کنم سال ۱۳۹۰، ۱۳۹۱ بود که سالن کشتی بر اثر گازگرفتگی آتش گرفت شش ماه طول کشید و آن را تعمیر نکردند، همان وقت بچه‌هایی که آنجا تمرین می‌کردند کشتی را کنار گذاشتند که برادر من هم یکی از آن‌ها بود.

کشتی فرنگی را از سال ۱۳۹۴ از ۱۳ سالگی در شهر ایذه خوزستان زیر نظر ملک محمد بویری آغاز کرد.

بیوگرافی علیرضا مهمدی

اولین طلا

سال ۲۰۲۲ در ۲۰ سالگی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کرد و توانست مدال طلای ۸۲ کیلوگرم را برای کشور ایران به ارمغان بیارود. او پس از قهرمانی در لیگ برتر، در رقابت‌های رنکینگ جهانی کشتی فرنگی در زاگرب کرواسی حضور داشت و موفق به کسب مدال طلا شد.

سوم آسیا

سال ۲۰۲۳ در ۲۱ سالگی به عنوان نماینده ایران در وزن ۸۲ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد و موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها شد.

بیوگرافی علیرضا مهمدی

دوم جهان

سال ۲۰۲۳ در مسابقات جهانی که در بلگراد صربستان برگزار میشد دوبنده تیم ملی ایران را بر تن کرد و در فینال با شکست مقابل کشتی گیر آذربایجانی از کسب مدال طلا باز ماند و به مدال نقره بسنده کرد.

بیوگرافی علیرضا مهمدی

المپیک پاریس

او در گفت وگویی درباره مدال المپیک گفت: سه چهار سالی می‌شود در اردوی تیم ملی هستم و فقط به کسب مدال جهانی فکر می‌کنم، من از سال ۱۳۹۴ که کشتی را شروع کردم، مثل همه کشتی گیران، هدفم قهرمانی المپیک بود

من در همین پاریس به تحقق رویایم فکر می‌کنم و این را در توان خودم می‌بینم.

تا اینجای کار «علیرضا مهمدی» با درخشش خود در یک‌چهارم نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل آرکادیوز کولینیچ از لهستان با نتیجه ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون