چرا داخل هواپیما همیشه سرد است؟

چرا داخل هواپیما همیشه سرد است؟
هوای سرد داخل کابین هواپیما به کاهش عوارض «بیماری حرکت» که باعث سرگیجه یا حالت تهوع می‌شود، کمک می‌کند
کد خبر: ۲۶۳۰۲
|
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

زی‌سان: چرا هواپیماها در هر فصل از سال اینقدر سرد‌ند؟

به گزارش زی‌سان به نقل از نیویورک‌پست، ونسا سیتمی، مهماندار شرکت هواپیمایی کانادایی «اسووپ ایرلاینز» (Swoop Airlines)، می‌گوید برای سرد نگه داشتن کابین دلیل خوبی وجود دارد اما شاید آن چیزی نباشد که توقع دارید. هوای سردتر کابین به تسکین بیماری حرکت یا سفر (سرگیجه و حالت تهوع ناشی از حرکت وسایل نقلیه) در طول تلاطم‌های هوایی کمک می‌‌کند و احتمال از حال رفتن برخی مسافران را حین پرواز، در صورتی که مستعد آن باشند، کاهش می‌دهد. 

سیتمی توضیح می‌دهد: «کنترل دمای هواپیما دست خلبان است و با وجود آنکه مسافران همیشه می‌خواهند دما حین پرواز افزایش یابد، او این دما را در درجات سردتر نگه می‌دارد.»

او توصیه می‌کند مسافران همیشه پتو یا ژاکتی همراه داشته باشند تا هنگام پرواز راحت باشند. لباس موردعلاقه سیتمی برای پرواز یک جفت کتانی مخصوص دویدن، شلوار بلند، تی‌شرت و یک گرمکن زیپ‌دار است. او می‌گوید: «شاید این به دلیل تجربه من به عنوان یک مهماندار هواپیما باشد، اما هرگز مرا نمی‌بینید که به‌عنوان یک مسافر با صندل و تاپ پرواز کنم!»

به گزارش نیویورک‌پست، برای مقابله با سرمای هواپیما راه‌های دیگری هم وجود دارد. سامانتا براون، کارشناس پرواز، معتقد است مسافران باید شال بپوشند یا همراه داشته باشند یا یک لباس کلاه‌دار (هودی) با خود بردارند. هر دو این‌ها را می‌توان در کیف‌دستی جا داد و حتی می‌توان به‌عنوان بالش موقت برای پشت گردن از آن‌ها استفاده کرد.

اگر جا داشتید، همراه داشتن یک جفت دمپایی یا دستکش هم در ساک داخل کابین می‌تواند مفید باشد. یک نوشیدنی گرم در پرواز هم کمک می‌‌کند دستتان گرم شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون