چطور ویتامین D بیشتری دریافت کنیم؟

چطور ویتامین D بیشتری دریافت کنیم؟
روش‌های مطمئن برای افزایش سطح ویتامین D عبارتند از: قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و مصرف مکمل‌های ویتامین D ۳. مصرف غذا‌های غنی از ویتامین D نیز تا حدودی می‌تواند مؤثر باشد.
کد خبر: ۲۳۸۴۴
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

سه روش مناسب برای دریافت ویتامین D موردنیاز بدن عبارتند از:

قرار گرفتن در معرض آفتاب: اگر چند بار در هفته حتی برای مدت کوتاهی، مثلاً ۱۵ دقیقه - ۳ بار در هفته، در معرض نور خورشید قرار بگیرید، می‌توانید بیش از مقدار توصیه‌شده روزانه، ویتامین D مورد نیاز بدن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید علاوه بر تأمین ویتامین D، خطراتی هم دارد و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بیش از زمان توصیه‌شده در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

مکمل‌ها: ویتامین D ۳ بهترین گزینه برای رفع کمبود ویتامین D است، اما پیش از شروع مصرف مکمل‌های ویتامین D لازم است با یک آزمایش خون ساده سطح ویتامین D خود را بسنجید و اگر لازم بود، قرص‌ها و دیگر مکمل‌های این ویتامین را مصرف کنید. سطح توصیه‌شده برای ویتامین D، ۴۰ الی۶۰ نانوگرم در میلی لیتر است.

چند ماه بعد از مصرف این دارو، مجدد سطح ویتامین D خود را بررسی کنید و دوز مکمل خود را بر این اساس تنظیم کنید. مصرف زیاد ویتامین D گهگاهی باعث افزایش بیش از حد کلسیم در خون می‌شود.

غذا‌های غنی از ویتامین D: منابع خوراکی غنی ویتامین D عبارتند از: ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، شیر گاو، آب پرتقال، شیر سویا، زرده تخم‌مرغ، قارچ، جگر گاو، غلات و جو دوسر.

منبع: خبرآنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون