«بیلی آیلیش» و ۲۰۰ هنرمند حوزه موسیقی: هوش مصنوعی حرفه ما را تهدید می‌کند

«بیلی آیلیش» و ۲۰۰ هنرمند حوزه موسیقی: هوش مصنوعی حرفه ما را تهدید می‌کند
۲۰۰ هنرمند حوزه موسیقی با امضای نامه‌ای، نگرانی خود را درباره گسترش هوش مصنوعی ابراز کردند.
کد خبر: ۱۴۳۵۴
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴

اتحادیه حقوق هنرمندان (ARA) نامه‌ای در انتقاد از هوش مصنوعی منتشر کرده که توسط بیش از ۲۰۰ هنرمند حوزه موسیقی امضا شده است. «بیلی آیلیش»، «کیتی پری»، «نیکی میناژ»، صاحبان آثار «فرانک سیناترا» و «باب مارلی» ازجمله امضاکنندگان آن هستند. این هنرمندان هوش مصنوعی را تهدیدی برای هویت و حرفه خود می‌دانند.

در نامه اتحادیه ARA، هنرمندان از توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی، شرکت‌های فناوری، پلتفرم‌ها و سرویس‌های موسیقی دیجیتال می‌خواهند استفاده از هوش مصنوعی را که باعث «نقض و بی‌ارزش‌کردن حقوق هنرمندان انسانی» می‌شود، متوقف کنند.

نامه هنرمندان حوزه موسیقی در انتقاد به هوش مصنوعی

در ادامه قسمتی از این نامه را می‌خوانید:

 «هنگامی که استفاده از هوش مصنوعی غیرمسئولانه باشد، این فناوری حریم خصوصی، هویت، موسیقی و معیشت ما را تهدید می‌کند. برخی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌ها بدون اجازه از آثار ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. برای بسیاری از نوازندگان، هنرمندان و ترانه‌سرایان که در تلاش برای تأمین هزینه‌های زندگی خود هستند، این موضوع فاجعه‌بار خواهد بود.»

در فهرست بلند امضاکنندگان این نامه، اسامی مشهوری را می‌بینیم؛ «بیلی آیلیش، چپل روان، الویس کاستلو، گرتا ون فلیت، گروه ایمجین دراگنز، جان بون جووی، گروه جوناس برادرز، کیسی ماسگریوز، کیتی پری، مک دی‌مارکو، میراندا لمبرت، نیکی میناژ، نوآ کاهان، گروه پرل جم، شریل کرو و زین ملک» از خواننده‌هایی هستند که نام آنها در فهرست امضاکنندگان نامه اتحادیه حقوق هنرمندان وجود دارد.

برای جلوگیری از ضایع‌شدن حقوق هنرمندان، برخی از شرکت‌های فناوری و هوش مصنوعی راهکار‌هایی را در پیش گرفته‌اند. برای مثال، ادوبی و Stability AI درحال کار روی هوش مصنوعی‌های مولد موسیقی هستند که تنها از آهنگ‌های بدون کپی‌رایت برای ساختن موسیقی‌های جدید استفاده می‌کند. اما حتی چنین ابزار‌هایی نیز می‌توانند بر هنرمندان این حوزه تأثیر بگذارند.

البته ظهور فناوری جدید در هر دوره‌ای باعث نگرانی فعالان آن حوزه شده است و موسیقی نیز از این امر مستثنی نیست. به عنوان مثال با معرفی سینث‌سایزر‌ها در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بخشی از جامعه موسیقی نگران فراگیرشدن این قبیل ابزار‌ها شدند، اما درنهایت صنعت موسیقی به مسیر خود ادامه داد.

منبع: دیجیاتو

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون