مردان خوش‌قیافه ثروتمندتر می‌شوند یا زنان جذاب؟!

مردان خوش‌قیافه ثروتمندتر می‌شوند یا زنان جذاب؟!
باور عموم احتمالا این است که زنان جذاب راحت‌تر در محل کار خود پیشرفت می‌کنند حتی نسبت به مردان جذاب، اما به نظر می‌رسد که باید این کلیشه را برای همیشه کنار گذاشت چرا مطالعات یافته‌های دیگری به ما ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

زی‌سان: این کلیشه که زنان از ظاهر خود برای پیشرفت در محل کار استفاده می‌کنند را فراموش کنید، در واقع این مردان جذاب هستند که بیشترین سود را از ظاهر خود در محل کار می‌برند. 

به گزارش زی‌سان، یک مطالعه پیشگامانه بر روی ۱۱۵۸۳ آمریکایی که طی یک دوره ۲۰ ساله انجام شد، نشان داد که مردان خوش قیافه نسبت به زنانی که به همان اندازه مطلوب هستند، احتمال بیشتری برای دستیابی به مشاغل بهتر و کسب درآمد بیشتر دارند. محققان آکادمی علوم لهستان این مطالعه طولانی مدت را انجام دادند. نتایج در شماره این ماه فصلنامه علوم اجتماعی منتشر شد. دانشگاهیان تاکید کردند: «جذابیت فیزیکی برای آثار تحرک اجتماعی بین نسلی هم برای مردان و هم برای زنان مهم است، اما برای مردان مهم‌تر است». 

مردان خوش تیپ نسبت به مردانی که متوسط یا غیرجذاب هستند، درآمد بیشتری کسب کردند و همین امر اثبات می‌کند ظاهر عاملی برای کمک به مردان در پیشرفت در کار است. بر اساس سه معیار تحرک اجتماعی یعنی تحصیلات، شغل و درآمد، احتمال تحرک اجتماعی مردان جذاب از نظر جسمی بیشتر از مردان با جذابیت متوسط است.

به گزارش زی‌سان، برای این مطالعه، محققان اطلاعاتی در مورد ۱۱۵۸۳ شرکت کننده از مرکز ملی مطالعه سلامت نوجوانان در ایالات متحده به دست آوردند و اطلاعات جمعیت شناختی و داده‌های اجتماعی - اقتصادی شرکت کنندگان در سن ۱۵ سالگی ثبت شد. مصاحبه‌کنندگان سپس جذابیت فیزیکی شرکت‌کنندگان را در یک مقیاس ۴ درجه‌ای ارزیابی کردند: بسیار جذاب، جذاب، غیرجذاب و بسیار غیرجذاب.

اگرچه در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد که این مطالعه بر اساس نمرات زیبایی نوجوانان طراحی شده، اما محققان آکادمی علوم لهستان اظهار داشتند که این منصفانه‌ترین مبنا را برای شروع ارائه می‌کند. آن‌ها ادعا می‌کنند که بزرگسالان ثروتمند اغلب از پول خود برای دستکاری یا بهبود ظاهر فیزیکی خود استفاده می‌کنند، به این معنی که ارزیابی نمرات زیبایی بر اساس بزرگسالی به نفع کسانی تمام می‌شود که پول دارند که پول دارند به همین دلیل، آن‌ها بر جذابیت فیزیکی در سن ۱۵ سالگی متمرکز شدند.

دو دهه بعد، زمانی که شرکت کنندگان به سن ۳۵ سالگی رسیدند، محققان نگاهی به داده‌های به روز شده اجتماعی-اقتصادی‌شان انداختند. آن‌ها دریافتند کسانی که به شدت از پله‌های ثروت بالا رفته اند مردانی بودند که در ابتدا بسیار جذاب به نظر می‌رسیدند.

نتایج نشان می‌دهد که احتمالا جذابیت برای مردان بیشتر از زنان آورده مالی داشته باشد و با هر قدم گذاشتن بر نردبان جذابیت (بسیار جذاب، جذاب، غیرجذاب، بسیار جذاب)، مردان مزیت خود را در تحرک درآمدی افزایش می‌دهند.». محققان همچنین دریافتند که مردان بسیار جذاب علیرغم عوامل دیگری که می‌تواند برای آن‌ها مانع باشد، مانند «موقعیت اجتماعی- اقتصادی والدین» و یا «شرایط همسایگی»، می‌توانند پیشرفت زیادی داشته باشند.

با این حال، محققان برخی از محدودیت‌های تحقیق خود را نیز برجسته کردند. آن‌ها خاطرنشان کردند که شرکت‌کنندگان در سن ۳۵ سالگی هنوز نسبتاً جوان بودند و جذابیت فیزیکی ممکن است در سال‌های بعد تاثیر کمتری برای کسب ظرفیت‌های پیشرفت مالی باشد. بنابراین، این امکان وجود دارد که مردان غیرجذاب یا بسیار جذاب در آینده به یک اندازه در زندگی کاری خود پیشرفت کنند. 

این پژوهش همچنین نشان نداد که آیا زنان بسیار جذاب به دلیل ازدواج با یک مرد ثروتمند یا بزرگ کردن فرزندان در سن ۳۵ سالگی از نیروی کار خارج شده اند یا خیر، چرا که موضوع به تنهایی می‌تواند بر ادعای آن‌ها که مردان بیشتر از زنان از ظاهر زیبا سود می‌برند. تاثیرگذار باشد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: