ترند خطرناک تیک‌تاک که بیش از ۲۷۰ میلیون بار دیده شد؛ عمل زیبایی با چکش!

ترند خطرناک تیک‌تاک که بیش از ۲۷۰ میلیون بار دیده شد؛ عمل زیبایی با چکش!
اخیرا در تیک‌تاک مجموعه ویدئو‌هایی تبدیل به ترند شده که در آن آموزش‌هایی مبنی بر شکستن استخوان‌های صورت با استفاده از چکش، بطری و سایر اشیاء با هدف تغییر شکل صورت و کسب چهره دلخواه ارائه شده که بیش از ۲۷۰ میلیون بار بازدید شده است.
کد خبر: ۱۰۳۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰

زی‌سان: اخیرا در شبکه اجتماعی تیک‌تاک روند خطرناکی شروع شده که می‌تواند آسیب‌های زیادی به اشخاص وارد کند. این ترند که به Bone Smashing یا «خرد کردن استخوان» معروف است در واقع مجموعه ویدئو‌هایی بود که برخی برای تغییر چهره آن را در معرض دید عموم قرار دادند و در مدت کوتاهی تبدیل به ترند تیک‌تاک شد.

به گزارش زی‌سان، در این ویدئو‌ها افرادی برای اینکه چهره مورد نظر و دلخواه خود را به دست بیاورند از چکش یا اشیاء دیگر مانند بطری و .. برای تغییر شکل استخوان‌ها استفاده می‌کنند. طبیعتا این امر می‌تواند آسیب‌های زیادی را به اشخاص وارد کند. 

این ترند مشهور که به «صورت‌کوبی» نیز مشهور است شامل ویدئو‌هایی آموزشی برای شکستن استخوان‌های صورت بود که افراد و جوانان با استفاده از اشیائی مانند چکش، بطری و سایر اشیا در جستجوی زیبایی صورت استفاده می‌کردند. این در حالیست که به عقیده کارشناسان هیچ مدرکی وجود ندارد که این عمل بتواند در نهایت هدف مورد نظر را محقق کند مگر اینکه فرد واقعا قصد داشته باشد که به خود آسیب بزند و خود را زخمی کند. 

ترند خطرناک تیک‌تاک که بیش از ۲۷۰ میلیون بار دیده شد؛ عمل زیبایی با چکش!

قانون وولف

اما کسانی که این کار را انجام می‌دهند چگونه اعمال خود را توجیه می‌کنند؟ پاسخ به نظر ساده است و آن‌ها با اعتماد به نفس فریاد می‌زدند: وولف؟! منظور آن‌ها همان «قانون وولف» است. در دهه ۱۸۰۰، قبل از اینکه تیک‌تاک به این شکل مشهور شود، «جولیوس وولف»، آناتومیست و جراح آلمانی «قانون وولف» را تدوین کرد. قانون وولف بر یافته‌ای بنا شده مبنی بر اینکه شما و استخوان‌هایتان مانند عروسک «کن» نیستید. عروسک کن یک عروسک مدلینگ مانند «باربی» است که توسط شرکت مدلینگ آمریکایی «ماتِل» در سال ۱۹۶۱ یعنی دو سال قبل از «باربی» و در ایالت ویسکانسین، معرفی شد. 

بر اساس قانون وولف، استخوان‌های شما ساختار‌های بی‌جان نیستند بلکه دائماً در حال بازسازی هستند و استخوان‌های قدیمی یا آسیب‌دیده به طور مداوم جذب می‌شوند و با استخوان تازه جایگزین می‌شوند. اِعمال نیروی مکانیکی یا فشار فیزیکی به استخوان‌ها در واقع می‌تواند سرعت این بازسازی را افزایش دهد و در این فرآیند، استخوان‌های قوی‌تر و ضخیم‌تری جایگزین قبلی‌ها می‌شوند.

برعکس آن نیز درست است بدین معنی که فقدان چنین نیرو یا فشاری می‌تواند منجر به نازک‌تر شدن و ضعیف‌تر شدن استخوان‌ها شود. این یکی از دلایلی است که فعالیت بدنی، به ویژه ورزش‌های مبتنی بر تحمل وزن، می‌تواند به حفظ استحکام استخوان و جلوگیری از تحلیل استخوان کمک کند؛ بنابراین بر مبنای این ادعا شما می‌توانید از یک شی بی‌حرکت برای ایجاد شکستگی در صورت خود استفاده کنید و صورت خود را تغیییر دهید. این می‌تواندیک تغییر دائمی ایجاد کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به اصطلاح ظاهری «تراش‌خورده» ایجاد کنید. اعتقاد بر این است که وقتی استخوان‌های صورت شما بهبود می‌یابند، می‌دانید که در واقع قوی‌تر می‌شوند، زیرا «آنچه تو را نکشد، قوی‌ترت می‌کند»، درسته؟ پس چرا با صورت خود طوری رفتار نمی‌کنید که انگار یکی از مجسمه‌های جزیره ایستر است؟ چه چیزی ممکن است اشتباه باشد؟

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: