فیلم هندی با بازی «چوپان خان»؛ هادی چوپان از کارگری تا سلفی با آرنولد شوارتزنگر!

فیلم هندی با بازی «چوپان خان»؛ هادی چوپان از کارگری تا سلفی با آرنولد شوارتزنگر!
هادی چوپان به آرزوی خودش رسید و توانست با قرار گرفتن در کنار آرنولد شوارتزنگر بزرگترین رویایی خودش را تحقق بخشد، اتفاقی که احتمالا حتی از قهرمانی در مسترالمپیا برای او باارزش‌تر بود.
کد خبر: ۹۹۶۷
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

زی‌سان: حقیقتا باورکردنی نیست و از هرگونه منطقی به دور است! فقط برای یک لحظه تصور کنید کودکی که در یکی از روستا‌های حاشیه در شهرستان سپیدان (روستای ابنو با ۶۰۰ نفر جمعیت) متولد شده چقدر احتمال دارد که روزی در کنار رونی کلمن، فیل هیث، جی کاتلر و از همه مهمتر «آرنولد شوارتزنگر» بایستد؟ اما باور کنید یا نه چنین اتفاقی افتاده و آرنولد شوارتزنگر دقیقا با همچین فردی رودرو که هیچ بلکه با او «سلفی» گرفته یعنی هادی چوپان. 

به گزارش زی‌سان، اتفاقی که هادی چوپان در عرصه ورزش رقم زد در یک منطق عقلانی جای نمی‌گیرد و قطعا یک اتفاق از نوع معجزه می‌تواند چنین داستانی را به ذهن متبادر کند. گفتن اینکه فردی در یکی از روستا‌های شهرستان سپیدان و یک کارگر گچ‌کار، قهرمان مسترالمپیا شده و با آرنولد شوارتزنگر سلفی گرفته شبیه یک داستان کودکانه بامزه و قهرمانانه است که فقط به درد خواباندن بچه‌ها می‌خورد. یا حتی می‌توان تصوری از فیلم‌های هندی داشت که با چنین پس‌زمینه‌هایی ساخته می‌شوند. کار هادی چوپان احتمالا یک پس زمینه ایده‌آل برای ساخت فیلم‌های هندی بالیوودی باشد، اما مخاطبان این فیلم قطعا نخواهند فهمید که این فیلم «بر اساس یک داستان واقعیست». 

هادی چوپان در کنار هنی رامبد مربی خود

شاید تصور اینکه تیم ملی ایران قهرمان جام جهانی شود بسیار ساده‌تر از این باشد که تصور کنیم فردی از یکی از روستا‌های سپیدان با آرنولد در یک صحنه واقعی سلفی بگیرد. اتفاق بزرگ و معجزه‌واری که هادی چوپان رقم زد و حقیقتا ارزش کار این بدنساز در جامعه به آن اندازه که باید و شاید قدر دانسته نشد و او با این قهرمانی دست کم در حوزه ورزش سزاوار چیز‌های بزرگ‌تری بود. قهرمانی هادی چوپان در مسترالمپیا یکی از بزرگترین اتفاق‌های تاریخ ورزش ایران بود. 

لرزش صدای هادی چوپان وقتی در برابر آرنولد قرار گرفته را با دقت باید نگاه کرد و شنید. این لرزش صدا از گذشته‌ای دور خبر می‌داد؛ خیلی خیلی دور! شاید هنگامی که با آرنولد صحبت می‌کرد همزمان دوران کودکی‌اش مانند یک نگاتیو از جلوی چشمانش عبور می‌کرد ...

 هادی چوپان در برابر آرنولد و بعد از دریافت جایزه گفت: «زمانی که بچه بودم، پول زیادی خرج می‌کردم تا فیلم‌هایت را ببینم. بزرگترین آرزویم هم این بود که یک روز آرنولد را از نزدیک ببینم و عکس بگیرم. امروز با آرنولد هر دو قهرمان مستر المپیا هستیم. هر دو برای دنیا قهرمان هستیم و اسطوره آرزوهایم به من جایزه و کاپ می‌دهد. باعث افتخار من است که بزرگترین بدن‌ساز دنیا امروز به من مدال و کاپ می‌دهد. من خیلی خوشحالم؛ برای اینکه شما را می‌بینم و کنار شما ایستادم و افتخار می‌کنم که یک عکس با شما دارم.». تعداد بسیار کمی از انسان‌ها هستند که به بزرگترین آرزو‌های خود می‌رسند چرا که ماهیت آرزو در دست نیافتن به آن است ..، اما هادی چوپان بزرگترین آرزوی خودش و رویای کودکی‌اش را تحقق بخشید. 

داستان واقعی هادی چوپان؛ از کارگری تا سلفی با آرنولد شوارتزنگر

بیوگرافی هادی چوپان

هادی چوپان ملقب به گرگ ایرانی متولد روستای «ابنو» از توابع شهرستان سپیدان است. البته روستای ابنو در قسمت بخش بیضاء واقع شده و اکنون مستقلا به شهرستان تبدیل شده است؛ بنابراین هادی چوپان متولد روستای «ابنو» در شهرستان بیضاء استان فارس است. این روستا طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۶۴۸ نفر جمعیت داشته و در زمان تولد هادی در ۴ مهرماه سال ۱۳۶۶ معلوم نیست چقدر جمعیت داشته است.

هادی چوپان در کودکی به فیلم‌های رزمی و بازیگری آرنولد علاقه‌مند بود. در ۱۳ سالگی اولین بار در یک باشگاه ورزشی ثبت‌نام کرد. او در ابتدا ورزش کشتی و ورزش‌های رزمی را شروع کرد، بعد از آسیب دیدگی در ورزش رزمی با تشویق مربی کشتی خود به فعالیت در پرورش اندام روی آورد. سال ۱۳۷۹ شروع بدن‌سازی‌اش با ۴۷ کیلو وزن از باشگاه پارس متعلق به جمشید اوجی بوده و اولین مدال ملی خود را در سال ۸۴ در ۱۸ سالگی به‌دست‌آورد.

هادی از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرد. نخستین مربی او به‌مدت ۵ سال جمشید اوجی بود، پس از آن ۳ سال مربی نداشت، سپس از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ علی نعمتی مربی‌گری او را بر عهده داشته که فعالیت‌های بین‌المللی او در همین زمان آغاز شده است و بعد از آن «هنی رامبد» عهده‌دار مربی‌گری او بوده است. او در سال ۸۹ به تیم ملی راه‌پیدا کرد و بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدنسازی ایران بوده است.

داستان واقعی هادی چوپان؛ از کارگری تا سلفی با آرنولد شوارتزنگر

قد و وزن هادی چوپان

بسیاری کنجکاو هستند بدانند که قد و وزن هادی چوپان چقدر است؟ باید گفت که قد هادی چوپان ۱۶۹ سانتیمتر است و وزن وی در دوران حجم یعنی آف‌سیزن به ۱۰۰ کیلوگرم معادل ۲۲۰ پوند می‌رسد. اما وزن مسابقه وی یعنی دوره کات به ۲۰۰ پوند معادل ۹۱ کیلوگرم خواهد رسید.

درک لانسفورد ۱۶۸ سانتیمتر قد دارد و وزن او در دوره آف سیزن یعنی دوره حجم به ۱۰۹ کیلوگرم می‌رسد. وزن مسابقه‌ای درک لانسفورد نیز ۱۰۲ کیلوگرم است.

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا

هادی چوپان دومین آسیایی بعد از «سمیر بنوت» لبنانی توانسته قهرمان مسترالمپیا شود. سمیر بنوت در سال ۱۹۸۳ توانسته بود این عنوان را کسب کند و هادی چوپان در سال ۲۰۲۲ قهرمان مستر المپیا شد. گرگ ایرانی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب مقام‌های سوم، چهارم و سوم را از آن خود کرد تا اینکه در سال ۲۰۲۲ با قهرمانی در مسترالمپیا توانست در کنار رونی کلمن بایستد.

هادی چوپان البته عناوین زیاد دیگری به غیر از مسترالمیپا و آرنولد کلاسیک در کارنامه خود دارد که قهرمانی در پرتغال پرو در سال ۲۰۱۸ و ونکوور پرو در سال ۲۰۱۹ از جمله آنها هستند. هادی چوپان در مستر المپیای سال ۲۰۲۳ نایب قهرمان شد، اما در مسابقات آرنولد کلاسیک اوهایو که چندی پیش برگزار شد توانست قهرمان شود و جایزه خودش را از دستان آرنولد شوارتزنگر دریافت کند و رؤیای کودکی‌اش را تحقق بخشد.

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
ف
cm_time
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
cm
خدا را شکر که در ایران باز افرادی هستند که مردم به وجودشان افتخار کنند در این چند سال اخیر همه خبرها تلخ بودند ولی چوپان همه را خوشحال کرد معمولاً خبر‌ها در ایران همیشه تلخ هستند یا گران یا دزدی یا اختلاس یا دروغ گفتن مسئولین زحمتکش یا جعل اسناد انتقال باغ ازگل که همه اش کار دشمن
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۱
گوناگون