حمل یخ از قطب شمال به دبی برای خنک‌کردن نوشیدنی!

حمل یخ از قطب شمال به دبی برای خنک‌کردن نوشیدنی!
یک نوشیدنی گران‌قیمت در دبی وجود دارد که خنکی آن حتما باید از قطب شمال تامین شود.
کد خبر: ۹۴۸۴
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

زی‌سان: مشتریانِ بار‌های پر زرق و برق دبی می‌توانند نوشیدنی‌هایی را بنوشند که توسط مکعبی از یخ قطبی باستانی که از کوه یخ گرینلند حک شده و به امارت فرستاده می‌شود خنک می‌شوند.

به گزارش زی‌سان، شرکت “Arctic Ice”، اولین کانتینر خود با حدود ۲۲ تن یخ گرینلند را امسال برای فروش به کافه‌ها و رستوران‌های سطح بالا به دبی ارسال کرد. 

این شرکت به دنبال کوه‌های یخی که به طور طبیعی از صفحه یخ جدا شده‌اند می‌گردد. یکی از کارمندان این شرکت گفت: «ما به دنبال شفاف‌ترین و در نتیجه قدیمی‌ترین و خالص‌ترین یخ هستیم.»

وقتی آن‌ها کوه یخ مورد نظرشان را می‌بینند، با استفاده از جرثقیل آن را روی کشتی می‌آورند، به قطعات کوچک‌تر برش می‌دهند و در جعبه‌ها عایق‌بندی می‌کنند.

نمونه‌ای از هر کوه یخ در آزمایشگاه آزمایش می‌شود تا مطمئن شود که میکروارگانیسم یا باکتری در آن وجود ندارد. سپس یخ از گرینلند به دبی حمل می‌شود. در دبی دوباره بسته‌بندی و فروخته می‌شود.

این شرکت مدعی است که راه جدیدی را برای مهار یک منبع طبیعی، ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید و افزایش آگاهی از قطب شمال ارائه می‌دهد.

با این‌حال منتقدان معتقدند این کاری عبث است، برای مشتری چه فرقی دارد یخی که در لیوانش قرار دارد از کدام منبع تامین شده است؟

هرچند رستوران‌های دبی با تبلیغ همین یخ، نوشیدنی‌های لاکچری‌شان را با قیمتی گزاف ‌می‌فروشند.

tags # دبی
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون