طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی در کمتر از ۳۰ دقیقه!

طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی در کمتر از ۳۰ دقیقه!
به دنبال یک غذای جدید، خوشمزه و ساده و هستید که در کمتر از ۳۰ دقیقه حاضر شود؟ مطلب امروز برای شماست چون قرار است در عرض سی دقیقه بادمجان پلو قزوینی بپزیم!
کد خبر: ۸۶۶۹
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

بادمجان پلو قزوینی غذای لذیذ و هوس‌انگیزی است. این غذای سنتی قزوین نیز مانند دیگر غذاهای سنتی این شهر مانند قیمه نثار قزوینی، بسیار محبوب و خوشمزه است.

زی‌سان: اگر طعم بادمجان را دوست دارید، عاشق این غذا خواهید شد. بادمجان پلو در عین سادگی یک غذای مجلسی به‌شمار می‌آید و گزینه خوبی برای ناهار یک مهمانی محسوب می‌شود.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • مواد لازم بادمجان پلو قزوینی 
  • طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی 
  • نکات طلایی پخت بادمجان پلو

+ پیشنهاد: نامحبوب‌ترین غذای ایرانی‌ها چیست؟

طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی 

طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی در کمتر از ۳۰ دقیقه!

مرحله اول: برنج را از شب قبل با مقداری آب ولرم و نمک خیس کنید. بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش دهید سپس در محلول آب گرم و نمک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت دهید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود. پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بادمجان‌ها را آبکش کنید و اجازه دهید آب اضافی آن‌ها خشک شود.

مرحله دوم: ۳ عدد از گوجه فرنگی‌ها را با رنده یا دستگاه غذاساز پوره کنید.

مرحله سوم: پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مناسب با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود سپس سیر را له کنید و به پیاز اضافه کنید، مجدد تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

مرحله چهارم: در این مرحله گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس ادویه‌ها را به گوشت اضافه کنید، کمی تفت دهید و پس از آن رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید. همه مواد را به خوبی تفت دهید. پس از این که رب گوجه خوب به همراه گوشت سرخ شد و بوی خامی رب گرفته شد، پوره گوجه را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید آب اضافی گوجه کشیده شود.

مرحله پنجم: بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید. ۳ گوجه فرنگی باقی مانده را به صورت حلقه‌ای برش دهید و در کنار بادمجان‌ها سرخ کنید.

مرحله ششم: برنجی که از شب قبل خیس کرده بودید را در آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید کمی برنج در آب بجوشد سپس آن را آبکش کنید. کف قابلمه مورد نظر ته‌دیگ دلخواه‌تان را بگذارید سپس یک لایه برنج روی ته دیگ بریزید و روی لایه برنج را از مواد گوشتی و چند عدد بادمجان به همراه گوجه پُر کنید سپس مقداری برنج روی لایه قبلی بریزید. همین طور قابلمه را لایه‌لایه از برنج و مواد میانی پُر کنید.

مرحله آخر: در انتها روی درب قابلمه دم کنی بگذارید و روی شعله ملایم گاز به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید بادمجان پلو خوشمزه شما دم بکشد. وقتی پلو دم کشید می‌توانید کمی زعفران برای عطر و طعم بهتر به آن اضافه کنید.

طرز تهیه بادمجان پلو قزوینی در کمتر از ۳۰ دقیقه!

نکات طلایی پخت بادمجان پلو قزوینی

  • اضافه کردن ادویه پلویی به این غذا، عطر و طعم آن را بهتر می‌کند.
  • اگر قبل از سرخ کردن بادمجان به آن کمی ماست یا سفیده تخم مرغ بزنید، روغن کمتری جذب می‌کند.
  • از نان و ورقه‌های سیب زمینی می‌توانید به عنوان ته‌دیگ این غذا استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید پلو طعم ترش داشته باشد، می‌توانید به مواد میانی کمی غوره اضافه کنید.
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون