طرز تهیه شیرین پلو با مرغ به روش تهرانی‌ها را بلدید؟

طرز تهیه شیرین پلو با مرغ به روش تهرانی‌ها را بلدید؟
بهترین روش طبخ شیرین پلو به سبک تهرانی‌ها را به شما آموزش داده‌ایم؛ با ما همراه شوید.
کد خبر: ۱۰۵۳۶
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

طرز تهیه شیرین پلو با مرغ آن‌هم به روش اصیل تهرانی می‌تواند دورهمی‌های خانوادگی و مهمانی‌های‌تان خوش‌طعم‌تر از همیشه کند.

زی‌سان: شیرین پلو یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که طرز تهیه آن تقریباً مشابه هویج پلو است و در هر منطقه از ایران دستور پخت متفاوتی دارد. این پلوی مخلوط به دلیل داشتن هویج و مغزیجات فواید زیادی برای سلامتی دارد که حتی بعد از پخت هم از بین نمی‌روند. شیرین پلو را می‌توانید برای مهمانی یا دورهمی‌هایتان نیز طبخ کنید و با یک کاسه سالاد یا ترشی خوشمزه نوش جان کنید.

در ادامه بهترین روش طبخ شیرین پلو به سبک تهرانی‌ها را به شما آموزش داده‌ایم؛ پس با ما همراه شوید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • مواد لازم شیرین پلو تهرانی
  • روش تهیه شیرین پلو تهرانی 

روش تهیه شیرین پلو تهرانی

طرز تهیه شیرین پلو با مرغ به روش تهرانی‌ها

*نکته: قبل از شروع مراحل پخت، باید فیله‌های مرغ را آب‌پز کنید. برای این کار فیله‌ها را درون یک قابلمه مناسب بریزید، یک عدد پیاز را درشت خُرد کنید و به همراه کمی نمک، زردچوبه و فلفل به قابلمه حاوی فیله‌ها اضافه کنید سپس دو لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا فیله‌‌ها پخته شوند. 

مرحله اول: هویج‌ها را تمیز بشویید و خلالی خرد کنید.

مرحله دوم: برنج را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از پخت در آب ولرم و کمی نمک خیس کنید.

مرحله سوم: در این مرحله باید هویج‌ها را سرخ کنید. برای این کار یک تابه مناسب روی اجاق گاز قرار دهید و کمی روغن درون تابه بریزید، پس از این که روغن داغ شد هویج‌ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. وقتی هویج‌ها پخته شدند، آنها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: خلال پسته یا بادام را در نصف فنجان گلاب خیس کنید.

مرحله پنجم: درون یک قابلمه مناسب آب بریزید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی آب به نقطه جوش رسید کمی نمک و کمی روغن به آن اضافه کنید و برنجی که از قبل خیس کرده بودید را درون قابلمه بریزید. حدود ۵ الی ۷ دقیقه صبر کنید تا برنج نیم‌پخت شود سپس آن را درون صافی بریزید و آبکش کنید.

مرحله ششم: کف قابلمه کمی روغن بریزید و ته‌دیگ دلخواه‌تان را بگذارید سپس برنج را روی ته‌دیگ بریزید و روی درب قابلمه دم کنی بگذارید سپس اجازه دهید برنج به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه باشعله کم، دَم بکشد.

مرحله هفتم: یک تابه مناسب را روی اجاق گاز قرار دهید سپس کره را به تابه اضافه کنید. وقتی کره آب شد زرشک، خلال پسته یا بادام خیس خورده در گلاب، زعفران دم کرده و بقیه گلاب دستور را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله هشتم: وقتی مواد به خوبی تفت خورد آنها را از روی اجاق گاز بردارید و درون یک ظرف بریزید و کنار بگذارید سپس کمی دیگر روغن به تابه اضافه کنید و تکه‌های مرغ را با کمی زعفران سرخ کنید.

مرحله نهم: پس از این که برنج دم کشید، آن را درون ظرف سرو بکشید و با مواد میانی و تکه‌های مرغ تزئین کنید. این غذای خوشمزه را می‌توانید همراه با سالاد یا ترشی نوش جان کنید!

 

*دستور پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
خواندنی ها
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون
دیدنی‌ها