راهکاری برای درمان مجانی بیماری‌های پر هزینه

راهکاری برای درمان مجانی بیماری‌های پر هزینه
شاید بسیاری از این موضوع آگاه نباشند که تنها با داشتن بیمه تامین اجتماعی، می‌توان پرهزینه‌ترین عمل‌های درمانی را به صورت مجانی انجام داد
کد خبر: ۷۹
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰

زی‌سان: شاید شما، یکی از اعضای خانواده یا بستگان‌تان با یک بیماری سخت مواجه شده‌اید که درمان آن نیازمند انجام جراحی و صرف هزینه گزاف داشته باشد. هزینه‌ای که شاید چند ده میلیون باشد و تامین آن برای اکثریت جامعه مقدور نیست. همین امر موجب شده که اکثریت جامعه به دنبال یافتن راه‌های ارزان درمان باشند.

به گزارش «زی‌سان»، کمبودهای مالی در بسیاری موارد که با بیماری یا جراحی‌ای سنگین مواجه هستیم ما را از مراجعه به مراکز درمان خصوصی و حتی مطب‌های شخصی پزشکان باز می‌دارد. حتی شاید برای بسیاری امکان تامین هزینه‌های بیمارستان دولتی برای درمان هم مقدور نباشد. 

شاید عجیب به نظر برسد، اما امکان انجام جراحی‌های پرهزینه به صورت رایگان مقدور است. چطور و چگونه؟ برای پاسخ به این سوال، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب حاضر را مطالعه کنید:

۴۰۳ بیمارستان و درمانگاه آماده خدمات درمان رایگان

مخاطب گزارش حاضر دو قشر از جامعه است. قشری که بیمه تامین اجتماعی دارند و قشری که هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند. به طور مشخص افرادی که از سایر بیمه‌های دولتی و خصوصی استفاده می‌کنند، مخاطب ما نیستند. چرا که آن‌ها بیمه تکمیلی داشته و برخی مزایا وتسهیلات ویژه دیگر دارند که عملا دغدغه درمان را از ذهن آن‌ها پاک می‌کند.

بسیاری از خانواده و افراد بیمه تامین اجتماعی دارند، اما از مزایای خاصی که سازمان در حوزه درمان برای آن‌ها در نظر گرفته اطلاعی ندارند. سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر به بیمه شدگان در ۴۰۳ بیمارستان و مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد.

مهدی ناقوسی مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با تایید این موضوع می‌گوید، سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم، دارای ۷۱ مرکز بیمارستانی، ۵ مرکز جراحی محدود ملکی و ۷ مرکز بیمارستانی هیأت‌مدیره‌ای و ۳۲۰ مرکز سرپایی در سطح کشور است که در این مراکز با بکارگیری بیش از ۴۷ هزار نفر نیروی انسانی متخصص پزشک و غیرپزشک، مشغول ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۵ میلیون نفر بیمه‌شده تحت پوشش و سایر بیماران است.

اگر شما یا هر یک از بستگان بیمه تامین اجتماعی دارید و به هر علتی با هزینه سنگین درمان مواجه شدید، می‌توانید با گرفتن نوبت در بیمارستان‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی، بدون پرداخت هزینه خدمات لازم را دریافت کنید. البته شایان ذکر است که گرفتن نوبت از این مراکز به دلیل مراجعات فراوان نیازمند اقداماتی خاص است.

راهکاری برای درمان مجانی بیماری‌های پر هزینه

علاوه بر افرادی که تامین اجتماعی دارند، برخی افراد نیز هستند که هیچ‌گونه بیمه خدمات درمانی‌ای فارغ از بیمه سلامت ندارند. این افراد در صورتی که هزینه درمان و مراقب‌های بعد از عمل‌شان در بیمارستان دولتی نیز مبلغ گزافی باشد، می‌توانند به صورت «خویش فرما» نسبت به ثبت نام برای دریافت بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند. به طور حتم پرداخت هزینه‌ای چند میلیونی برای بیمه خویش‌فرما می‌تواند به مراتب از پرداخت هزینه چند ده میلیونی گزینه بهتری باشد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون