آموزش درست کردن سبزه عید با گندم

آموزش درست کردن سبزه عید با گندم
کد خبر: ۷۱۴۵
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

ایرانی‌ها، هر کجای دنیا که باشند با چیدن سفره هفت‌سین به پیشواز بهار می‌روند. همان‌طور که می‌دانید یکی از اجزای اصلی سفره هفت‌سین سبزه است که به نماد طراوت و شادابی در این سفره زیبا قرار می‌گیرد. سبزه را با انواع دانه‌ها و بذر‌ها می‌توان درست کرد، اما یکی از قدیمی‌ترین بذر‌ها برای کاشت سبزه عید نوروز بذر گندم است.

اگر قصد دارید برای سفره هفت‌سین‌تان سبزه درست کنید با ما همراه شوید تا طرز درست کردن سبزه گندم نوستالژی را به شما آموزش دهیم.

زمان‌بندی کاشت انواع سبزه

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

زمان درست کردن سبزه گندم 

آموزش درست کردن سبزه گندم 

زمان درست کردن سبزه گندم 

زمان درست کردن سبزه گندم برای ساکنین شهر‌های گرم ۲ هفته قبل از عید و برای ساکنین شهر‌هایی با آب‌و‌هوای سرد هفته اول یا دوم اسفند است.

آموزش درست کردن سبزه گندم 

مرحله اول: دانه‌های گندم را بشویید و در یک ظرف مناسب با آب ولرم به مدت ۱ روز خیس کنید. در مدت زمان خیساندن گندم چند بار آب ظرف را عوض کنید تا گندم‌ها خراب نشوند.

مرحله دوم: پس ازگذشت ۱ روز گندم‌ها را آبکش کنید. 

مرحله سوم: گندم‌های خیس خورده را درون یک ظرف بریزید و روی آن را با یک پارچه نخی مرطوب بپوشانید. هر روز دستمالِ روی گندم‌ها را خیس کنید و صبر کنید تا گندم‌ها جوانه بزنند. 

مرحله چهارم: درون یک ظرف مناسب یک لایه نازک خاک بریزید سپس جوانه‌های گندم را روی لایه خاک پخش کنید. یک لایه خاک دیگر روی جوانه‌ها بریزید سپس به وسیله یک اسپری سطح خاک را مرطوب کنید. اسپری کردن آب را هر روز انجام دهید. توجه داشته باشید که نباید سطح روی خاک خشک باشد. پس از چند روز، جوانه‌های سبزه گندم از خاک بیرون می‌آیند. ظرف سبزه را در یک مکان نورگیر قرار دهید و آبیاری روزانه را فراموش نکنید.

آموزش کاشت سبزه شاهی

آموزش کاشت شنبلیله و ارزن

آموزش کاشت سبزه عدس

آموزش کاشت سبزه مرکبات

آموزش کاشت سبزه ماش

سخن پایانی 

امیدواریم این سبزه گندم نوستالژی را درست کنید و با دیدن سرسبزی این سبزه زیبا خاطرات خوشی در ذهنتان تداعی شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون