این چای خوش عطر را برای رفع خستگی و کاهش وزن درست کنید

این چای خوش عطر را برای رفع خستگی و کاهش وزن درست کنید
شاید عجیب باشد که بتوانید با نوشیدن یک چای لاغر شوید، خستگی‌تان رفع شود و مواد مفید وارد بدنتان کنید، امّا چای سیب معجزه می‌کند!
کد خبر: ۵۷۶۰
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

چرا چای سیب؟ حتما شنیده‌اید که می‌گویند مصرف یک سیب در روز شما را از دکتر دور نگه می‌دارد! دلیل این گفته این است که سیب میوه‌ای با فواید بی‌شمار برای سلامتی است. می‌توانید این میوه خوشمزه را به صورت خام بخورید، یا آن را به پودینگ، کیک یا سالاد اضافه کنید. طعم سیب هم در غذا‌های شیرین و هم در غذا‌های شور عالی است و در عین حال یک منبع سرشار از مواد مغذی نیز است.

از جمله فواید سیب می‌توان به کاهش وزن، بهبود عملکرد قلب، تنظیم قند خون، جلوگیری از سرطان، محافظت از استخوان‌ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری زوال عقل (آلزایمر) اشاره کرد.

علاوه بر این، نوشیدن چای سیب یک راه عالی برای افزودن تنوع به رژیم غذایی شما است و در عین حال از خواص تغذیه‌ای چای نیز بهره‌مند خواهید شد.

+ یک مطلب جذاب: دستور تهیه انواع نوشیدنی گرم دنیا!

در این مطلب یک روش آسان برای تهیه چای سیب خانگی به شما آموزش داده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • مواد لازم چای سیب 
  • طرز تهیه چای سیب
  • فوت‌و‌فن‌های تهیه چای سیب

این چای خوش عطر را برای رفع خستگی و کاهش وزن درست کنید

طرز تهیه چای سیب

این چای خوش عطر را برای رفع خستگی و کاهش وزن درست کنید

مرحله اول: سیب‌ها را بشویید سپس با استفاده از رنده، درشت رنده کنید.

مرحله دوم: در این مرحله باید سیب‌های رنده شده را خشک کنید. برای این کار می‌توانید از شوفاژ، فر، هواپز یا دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید.

مرحله سوم: کمی از سیب‌های خشک شده را به همراه چوب دارچین، زنجبیل، هل یا ادویه دلخواه‌تان و مقداری عسل درون یک قوری بریزید. ۳ لیوان آب جوش به قوری اضافه کنید. درب قوری را ببندید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قوری را روی یک کتری در حال جوش بگذارید تا چای سیب شما آماده شود.

پس از گذشت این زمان، چای سیب خوش‌طعم شما آماده است. نوش جان کنید و لذت ببرید!

فوت‌وفن‌های تهیه چای سیب

اگر قصد داشتید سیب‌های رنده شده را روی شوفاژ خشک کنید، می‌توانید یک تکه فویل آلومینیومی روی شوفاژ بگذارید و سیب‌ها را با فاصله روی فویل پهن کنید. ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید تا سیب‌ها به خوبی خشک شوند. در این مدت زمان چند بار سیب‌های رنده شده را زیر و رو کنید.‌

می‌توانید به جای رنده کردن سیب‌ها آن‌ها را خلالی و نازک خرد کنید.

اگر می‌خواهید چای شما رنگ تیره‌تری داشته باشد، سیب‌های خشک شده را روی حرارت کم قرار دهید و کمی تفت دهید تا سیب‌ها کمی برشته شوند.
سیب‌های خشک شده را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و درون یخچال نگه داری کنید.

سیب‌های خشک شده را می‌توانید با چای سیاه نیز ترکیب کنید و سپس دم کنید.

کلام آخر

امیدواریم این چای سیب پرخاصیت را تهیه کنید و از نوشیدن یک فنجان چای خوش‌طعم و سالم لذت ببرید! یادتان باشد اگر چای سیب هم نمی‌خورید حتما روزی یک عدد سیب را میل کنید!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون