تلاش دولت برای گرفتن مالیات از سلبریتی‌ها و واکنش تند برخی سلبریتی‌ها

جدال «مالیات» با بلاگرها؛ شهربانو منصوریان به روی تاتامی رفت!

جدال «مالیات» با بلاگرها؛ شهربانو منصوریان به روی تاتامی رفت!
اخیرا شهربانو منصوریان، ووشوکار از تماسی که اداره مالیات استان تهران با او گرفته و درخواست کرده نسبت به مبلغ قابل توجهی که به حسابش واریز شده توضیح دهد، دلخور شده است.
کد خبر: ۵۶۴۲
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

زی‌سان: دریافت مالیات از کسب و کار‌ها و مشاغل مختلف اعتراض‌های زیادی را در پی داشته است و اخیرا مالیات‌گرفتن از اینفلوئنسر‌ها خبرساز شده است.

به گزارش زی‌سان، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره دریافت مالیات از اینفلوئنسر‌های بالای ۵۰۰ هزار ممبر گفت: «بخش زیادی از این فعالان تمکین نکرده اند با این حال ما مکلف به اجرای قانون هستیم.»

او گفت: «اخذ مالیات از این افراد که بیش از ۵۰۰ هزار هستند در بودجه آمده بود. ۵۵۱ کاربر شناسایی شده و مشمول حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ بوند که ۱۳۱ فعال بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته اند و وزارت اقتصاد دنبال اجرای قانون است.»

در همین راستا اخیرا شهربانو منصوریان، ووشوکار از تماسی که اداره مالیات استان تهران با او گرفته و درخواست کرده نسبت به مبلغ قابل توجهی که به حسابش واریز شده توضیح دهد، دلخور شده است.

این درخواست باعث عصبانیت این ووشوکار شده تا جایی که در پیامی ویدئویی در صفحه  شخصی خودش گفت: «آقا امروز یک خرده ناراحتم، یک خرده اعصابم خورده. دو سه بار از اداره مالیات تهران به من زنگ زدند که اگر نیایی پرونده ات را می‌فرستیم دادگاه که حسابت را مسدود کنند. میگم واسه چی؟ می‌گه اسمت رد شده به عنوان بلاگر. من یک ورزشکار و قهرمان مملکتم ۱۰ بار پرچم جمهوری اسلامی رو در کشور‌های دیگه بالا بردم. ۲۰ تا مدال جهانی و آسیایی  دارم. خب تکلیف ما رو مشخص کنید. من بلاگرم؟ اگر بلاگرم بگویید من بلاگرم، اگر ورزشکارم ...  آخه کی اسم من رو به عنوان بلاگر رد کرده؟...»

با این وجود، بر اساس اطلاعاتی که سازمان مالیاتی ارائه کرده است، «اداره مودیان متوسط هنوز رقمی برای مالیات این ورزشکار و بلاگر تعیین نکرده و فقط از او خواسته درباره منبع و محل واریزی هنگفتی به حساب خود توضیح دهد. این امکان وجود دارد که پرونده مالیاتی او در تجدیدنظر با اعتراض و توضیحات قانع‌کننده منصوریان با رای منع تعقیب مالیاتی مواجه شود».

نیلوفر منصوریان بیش از یک میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و در صفحه خود فعالیت تبلیعاتی نیز انجام می‌دهد.

در واکنش به پست شهربانو منصوریان برخی از او انتقاد کردند و برخی دیگر حرف‌هایش را تائید کردند. مستر تیستر، بلاگر مشهور غذا در کامنتی برای منصوریان نوشته است: «یک مشت بی‌سواد کاسب رو گذاشتن اونجا. برای منم ۱۴ میلیارد بریدن.»

یا برخی کاربران نوشته‌اند که دولت برای جبران کسری بودجه به راهی برای کسب پست می‌زند. برخی نیز با اشاره به اینکه قانون برای همه است از منصوریان خواسته‌ان نیز به قانون تمکین کند.  

اغلب کاربران به این اشاره کرده‌اند که او یک بلاگر است، کاربری نوشته است: «والا خواهران منصوریان از خواهران کارداشیان بیشتر تو اینستا هستن ... تبلیغ املاک می‌کنی خب رد میشه بلاگری باید مالیات بدی چرا ندی.»

بر اساس ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۱ افرادی که حداکثر درآمد سالیانه آن‌ها ۲۰۰ میلیون تومان است باید ۱۵ درصد مالیات بپردازند. درآمد بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مشمول ۲۰ درصد و کسانی که بیش از ۴۰۰ میلیون تومان درآمد دارند مشمول ۲۵ درصد مالیات هستند.

قهرمان وشوو زنان جهان در شرایطی به مالیاتی که احتمالا بر مبنای درآمد او از تبلیغات فضای مجازی محاسبه شده واکنش نشان داده که این قانون شامل سایر شهروندان از جمله ورزشکاران دیگر نیز می‌شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون