طرز تهیه بریانی، غذای خوشمزه پاکستانی!

طرز تهیه بریانی، غذای خوشمزه پاکستانی!
بریانی پاکستانی یک غذای لذیذ، پر از ادویه و رنگارنگ از کشور پاکستان است که شهرت جهانی هم دارد. بیایید با این غذا و روش پخت بریانی پاکستان آشنا شویم.
کد خبر: ۵۵۰۶
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

زی‌سان: حتماً تابه حال اسم بریانی به گوش‌تان خورده است. در ایران غذایی به این نام، در اصفهان و جنوب کشور طبخ می‌شود. جالب است بدانید بریانی، مختص ایران نیست و بسیاری از کشور‌های خاورمیانه غذایی با همین نام دارند.

به گزارش زی‌سان، یکی از معروف‌ترین بریانی‌ها، بریانی پاکستانی است که به آن بریانی هندی نیز می‌گویند و در پاکستان پرطرفدار است به طوری‌که غذای ثابت بیشتر مجالس و محافل در این کشور به شمار می‌آید. در این مطلب قصد داریم روش طبخ این غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم. پیشنهاد می‌کنیم یک بار بریانی را به روش مردم پاکستان طبخ کنید، قطعاً از طعم آن لذت خواهید برد.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • مواد لازم بریانی پاکستانی
  • طرز تهیه بریانی پاکستانی

طرز تهیه بریانی پاکستانی

طرز تهیه بریانی، غذای خوشمزه پاکستانی!

مرحله اول: برای طبخ یک بریانی خوشمزه، باید مرغ را از شب قبل مزه‌دار کنید. برای این کار مرغ را در یک ظرف مناسب بریزید سپس ماست، ادویه گراماسالا، فلفل قرمز، پودر زیره، روغن، زردچوبه، پودر جوز هندی و نمک به آن اضافه کنید و مخلوط کنید سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک شب در یخچال نگه دارید.

مرحله دوم: برنج را با آب گرم و کمی نمک خیس کنید.

مرحله سوم: یک تابه بزرگ انتخاب کنید، آن را روی شعله گاز بگذارید و کمی کره و روغن داخل آن بریزید سپس اجازه دهید داغ شود. وقتی مخلوط کره و روغن داغ شد پیاز نگینی را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. وقتی پیاز طلایی شد، ۴/۱ لیوان آب به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا آب تابه جذب شود سپس سیر له شده و زنجبیل رنده شده را به همراه ادویه‌ها به تابه اضافه کنید و حدود ۲ دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله چهارم: مرغ را با تمامی موادش به تابه اضافه کنید سپس آنقدر مرغ را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

+ پیشنهاد: طرز تهیه پاکوره میان وعده خوزستانی را یاد بگیرید

طرز تهیه بریانی، غذای خوشمزه پاکستانی!

مرحله پنجم: گوجه فرنگی را رنده کنید و به همراه آلو بخارا و فلفل دلمه‌ای به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند سپس ۲/۱ پیمانه آب جوش به تابه اضافه کنید، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با شعله کم بپزند.

مرحله ششم: در این مرحله باید برنج را آبکش کنید. برای این کار حدود ۸ لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا آب به نقطه جوش برسد.

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد به آن نمک، کمی روغن و آب لیمو اضافه کنید. برنج را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید برنج به مدت ۵ دقیقه بجوشد. وقتی برنج نیم‌پز شد آن را آبکش کنید.

مرحله هفتم: یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید. مقداری روغن درون قابلمه بریزید سپس یک لایه برنج کف قابلمه بریزید. یک لایه از خورش بریانی روی برنج بریزید سپس مقداری از ادویه‌های دستور (هل، دارچین، ادویه گراماسالا و بقیه ادویه‌ها) را روی لایه خورش بپاشید.

این مراحل را تکرار کنید. مقداری زعفران دم کرده به لایه آخر که باید برنج باشد اضافه کنید.

مقداری نعناع، گشنیز و لیمو نیز روی برنج بگذارید سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پلو دم بکشد.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه بریانی خوشمزه پاکستانی شما آماده است؛ در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید!

 

*دستور پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون