محرومیت فوتبال ایران از میزبانی در بازی با قطر

پای نتانیاهو به فوتبال ایران باز شد!

پای نتانیاهو به فوتبال ایران باز شد!
افزایش تنش‌های میان ایران و اسرائیل در چند هفته اخیر زمینه را برای ورود کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC) به موضوع میزبانی ایران از تیم‌های فوتبال خارجی به همراه داشت.
کد خبر: ۳۶۷۹۴
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

زی‌سان: ردپای جنگ اسرائیل علیه غزه با گذشت یک سال از حوادث ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی) به نه تنها به میدان سیاست ایرانی، بلکه صحنه ورزش کشورمان نیز رسیده است. افزایش تنش‌های میان ایران و اسرائیل در چند هفته اخیر زمینه را برای ورود کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC) به موضوع میزبانی ایران از تیم‌های فوتبال خارجی به همراه داشت. 

به گزارش «زی‌سان»، طی روز‌های گذشته گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر محرومیت فوتبال ایران از حق میزبانی مطرح شده بود، تا این‌که دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی اعلام کرد که دیدار ایران و قطر در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در کشور ثالث برگزار خواهد شد.

در حقیقت، ر حالی که کاروان تیم ملی فوتبال ایران در حال پرواز به سمت ازبکستان است، خبر بد منتشر شد. ملی پوشان به محض رسیدن به فرودگاه تاشکند متوجه خواهند شد که نمی‌توانند در ایران با قطر بازی کنند.

این دیدار قرار بود ۲۴ مهر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود. اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که ایران باید پیشنهاد خود را برای محل بازی با قطر اعلام کرد.

پای نتانیاهو به فوتبال ایران باز شد!

دست‌های پنهان عربستان پشت محرومیت ایران

در ماجرای محرویمت ایران از میزبانی بدون تردید عربستانی‌ها بیشترین نقش را ایفا کرده‌اند. اخیرا خبری منتشر شد که بر اساس آن فدراسیون فوتبال عربستان در اقدامی غیر منتظره خواستار برگزاری این دیدار در کشور ثالث شده است. عربستان اوضاع فعلی منطقه را دلیل خواسته خود از AFC برای تغییر مکان بازی با استقلال عنوان کرد.

پای نتانیاهو به فوتبال ایران باز شد!

این خواسته در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده هیچ مشکلی برای برگزاری بازی‌های بین‌المللی ندارد. به نظر می‌رسد عربستانی‌ها با بهره‌گیری از موضوع تنش‌های به وجود آمده میان ایران و اسرائیل، سلب میزبانی از ایران را در دستور کار قرار دادند. در نهایت هم به هدف خود رسیدند. 

احتمال بالای انتقال استقلال – النصر به کشور ثالث

بعد از گرفته شدن میزبانی از تیم ملی برای بازی با قطر، به نظر می‌رسد بازی استقلال در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا هم به کشورش ثالث منتقل خواهد شد.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و النصر عربستان اول آبان ماه سال جاری در هفته سوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا برگزار می‌شود. حالا پس از محرویمت تیم ملی فوتبال کشورمان از میزبانی قطر به نظر می‌رسد در بازی با النصر عربستان نیز همین موضوع تکرار می‌شود. 
پیش از این قرار بود استقلال در ورزشگاه قلعه حسن خان از النصر میزبانی کند، اما به نظر این بازی در خارج ایران و شاید کشور قطر که رابطه خوبی با کشورمان دارد برگزار شود.

در همین زمینه، سایت گل عربی مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست باشگاه عربستانی برای برگزاری دیدار استقلال با النصر در زمین بی‌طرف موافقت کرده است. این سایت در ادامه نوشت که شانس قطر برای میزبانی این بازی بیشتر است و به نظر می‌رسد که دیدار استقلال با النصر در قطر برگزار خواهد شد.

درصورت تایید این خبر بازگشت کریستیانو رونالدو به ایران کنسل خواهد شد.

النصر از دو بازی قبلی خود در لیگ نخبگان آسیا چهار امتیاز کسب کرده است. استقلال هم در حال حاضر سه امتیازی است.

پای نتانیاهو به فوتبال ایران باز شد!

گزینه‌های جایگزین برای میزبانی ایران

پس از قطعی شدن محرومیت ایران در بازی با قطر حالا گزینه‌های جایگزین ایران مورد توجه واقع شده است. در این زمینه سه پیشنهاد اساسی مطرح هستند که عبارتند از: 

پیشنهاد اول جابجایی دیدار رفت و برگشت ایران - قطر است به این صورت که بازی رفت در دوحه برگزار شود و بازی برگشت به میزبانی ایران باشد.

پیشنهاد دوم فدراسیون فوتبال برگزاری این دیدار در شهر دوبی است.

پیشنهاد سوم، با توجه به حضور تیم‌ملی در تاشکند برای دیدار با ازبکستان در تاریخ ۱۹ مهر، برگزاری دیدار ایران - قطر در همین شهر است تا تیم‌ملی مجبور به انجام سفر دیگر نشود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: