نکونام بعد از بازی با الغرافه مشکل اصلی استقلال را اعلام کرد

نکونام بعد از بازی با الغرافه مشکل اصلی استقلال را اعلام کرد
نکونام می‌گوید که باوجود شرایط سختی که تیمش طی این مدت داشته، بازیکنان توانستند به‌واسطه بزرگی خود، وضعیت را به‌خوبی سامان دهند.
کد خبر: ۳۴۳۷۲
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳

استقلال موفق شد با ارائه یک بازی دیدنی و تماشایی، نخستین بازی خود در رقابت‌های لیگ نخبگان را با پیروزی پر گلی پشت سر بگذارد و به نتیجه سه بر صفر از سد الغرافه عبور کند. یک پیروزی شیرین که باعث شد تا نکونام و بازیکنان، روز‌های تلخ پس از شکست برابر استقلال خوزستان را به دست فراموشی بسپارند.

جواد نکونام که در نشست خبری پس از بازی حاضر شده بود، به روز‌های پرحاشیه‌ای که پس از بازگشت از اهواز سپری کرده بود، اشاره کرد و البته به مدیران باشگاه گفت که باید مشکلاتی که در تیم وجود دارد، حل شود.

سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی گفت: ابتدا، به هواداران عزیزمان و تمامی کسانی که در این دوره تعطیلات بازی‌های ملی، از ما حمایت کردند، تبریک می‌گویم. آنها توانستند تیم را از فشاری که متأسفانه عده‌ای ناآگاه ایجاد کرده بودند، خارج کنند. از این بابت بسیار قدردانشان هستم.

وی ادامه داد: همچنین به هواداران خوبمان تبریک می‌گویم که استقلال همواره به‌عنوان تیم بزرگی در آسیا شناخته می‌شود. ما تلاش کردیم تا در حد بزرگی استقلال بازی کنیم. به بازیکنان نیز در رختکن گفتم که این پیروزی فقط متعلق به آنهاست؛ چراکه واقعاً زحمت کشیدند. خودتان دیدید، از رامین رضاییان گرفته تا سید حسین حسینی، همه بازیکنان، حتی نفرات تعویضی، با تمام توان بازی کردند.

نکونام بعد از بازی با الغرافه مشکل اصلی استقلال را اعلام کرد

سرمربی استقلال صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: من کار خاصی انجام ندادم؛ تنها همچون دوستی کنارشان بودم و این بازیکنان نشان دادند که لیاقت بالایی در فوتبال دارند و قطعاً جایگاهشان در این فوتبال بالاست.

وی ادامه داد: تیممان با توجه به تغییرات بسیاری که داشتیم، روزبه‌روز بهتر می‌شود. خود بازیکنان می‌دانند که این تیم، باوجود شرایط سختی که طی این مدت داشتیم، توانست به‌واسطه بزرگی خود، وضعیت را به‌خوبی سامان دهد. خوشحالم که هواداران خوشحال به خانه‌هایشان بازگشتند و بازیکنان نیز از این پیروزی لذت بردند.

نکونام گفت: علیرغم مشکلات و برخی مسئولانی که وظایف روتینی داشتند و گاه کار‌هایی انجام دادند که دور از شأن استقلال بود، باز هم به هواداران تبریک می‌گویم. دوست ندارم در این مورد زیاد صحبت کنم، اما قطعاً در آینده بیشتر درباره این مسائل سخن خواهم گفت. مهم این است که امروز هواداران با انرژی و خوشحالی به خانه‌هایشان رفتند و از بازی و پیروزی تیم لذت بردند

وی در مورد تغییر سیستم در این بازی و استفاده از سه مدافع گفت: امسال سعی کردیم بازیکنانی جذب کنیم تا حداقل در دو سیستم متفاوت از آنها استفاده کنیم. ممکن است بسته به شرایط هر بازی، از این سیستم استفاده کنیم. تیم الغرافه بسیار قوی بود، به‌ویژه بازیکنان خط جلو آنها. نیاز بود تا با سه مدافع بازی کنیم تا کنترل بیشتری داشته باشیم. تیم ما توانایی بازی در دو سیستم را دارد و نگرانی خاصی از این بابت نداریم.

او درباره همدلی بین تیم و هواداران، به‌ویژه انتشار پست‌ها و استوری‌هایی که بازیکنان منتشر کردند، گفت: من از همان ابتدا گفتم که اهل گفتن حرف‌های بیهوده نیستم و واقعاً از حمایت هواداران استقلال قدردان هستم. از زمانی که به این باشگاه آمدم، هواداران برای من سنگ تمام گذاشتند و مطمئن باشید این لطف را تا آخر عمرم فراموش نخواهم کرد. چه زمانی که بازیکن بودم و چه اکنون که به‌عنوان مربی فعالیت می‌کنم و هر لحظه احتمال تغییر سرمربی وجود دارد، همواره مدیون آنها هستم.

نکونام بعد از بازی با الغرافه مشکل اصلی استقلال را اعلام کرد

سرمربی استقلال اضافه کرد: مهم این است که هواداران امروز خوشحال بودند. هر بازی که شروع می‌شود، از خدا می‌خواهم که شرمنده هواداران نشویم. تمام توانم را می‌گذارم و از بازیکنانم هم می‌خواهم که با تمام توان بازی کنند، چون من زمانی هوادار بودم و می‌دانم چقدر این موضوع برای آنها اهمیت دارد.

وی گفت: بخاطر اینکه هواداران کنار ما بودند، وظیفه ما سنگین‌تر است. مهم این است که بازیکنان اتحادشان را نشان دادند. من به آنها گفته‌ام که همیشه در فوتبال اینگونه است که آخر سر، بازیکنان و اطرافیانشان به آنها کمک می‌کنند، چون کسی از بیرون به آنها کمک نمی‌کند. نسبت به نتایج و عملکردی که دارند، باید همیشه کنار همدیگر باشند، چه در سختی و چه در خوشحالی

نکونام در پاسخ به اینکه آیا استقلال بازهم به بازیکن نیاز دارد یا خیر، گفت: ما اول از همه این مشکل را داریم که بیرون از تیم هنوز کامل نیستیم و باید بیرون از تیم را درست کنیم. مدیر رسانه‌ای، عکاس و فیلمبردار نداریم. من بچه نیستم و این را می‌گویم که هواداران بدانند. آنها مالک و صاحب اصلی این باشگاه هستند. من از اول فصل کمک مربی خارجی می‌خواستم و نیاوردند. بدنساز خارجی می‌خواستم و نیاوردند. حتی اگر یک نفر هم به تیمم اضافه نشود مشکلی ندارم، اما بیرون از تیم و از نظر پشتیبانی مشکل داریم.

او در پایان گفت: همیشه در استقلال ۷۰ – ۸۰ نفر بوده ایم ما الان کلا حدود ۴۲ - ۴۳ نفر هستیم و بیرون از تیم مشکل داریم. با سمیعی و شهریاری هم صحبت کرده‌ام و امیدوارم مشکلات حل شود. من مشکلی با کار کردن ندارم و فقط می‌خواهم که شرایط را برای من فراهم کنند و سپس خواسته داشته باشند. زشت است که دستیار و مربی خارجی بخواهم و نیاورند. من با همین بازیکنان کار می‌کنم و مشکلی ندارم. اگر باشگاه بتواند می‌گوییم بازیکن جذب شود، اما از بیرون آشفته هستیم و هنوز کمی کار داریم.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون