امارات - ایران/ نبرد صدرنشینان برای نزدیک شدن به جام جهانی

امارات - ایران/ نبرد صدرنشینان برای نزدیک شدن به جام جهانی
شاگردان امیرقلعه‌نویی پس از پیروزی خفیف برابر قرقیزستان در اندیشه دومین برد پیاپی در دور نهایی انتخابی جام جهانی هستند.
کد خبر: ۳۳۶۱۶
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

شاگردان امیرقلعه‌نویی پس از پیروزی خفیف برابر قرقیزستان در اندیشه دومین برد پیاپی در دور نهایی انتخابی جام جهانی هستند.

امارات و ایران دو تیم صدرنشین گروه A در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هم خواهند رفت. امارات روز پنجشنبه با پیروزی ۳-۱ مقابل قطر به پیروزی رسید، در حالی که ایران با پیروزی ۱ بر صفر خانگی مقابل قرقیزستان کارش را در گروه A آغاز کرد.

امارات تنها در یک دوره جام جهانی شرکت کرده که این اتفاق به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد که امارات توانست به جام جهانی برسد ولی هر سه بازی خود را باخت تا در مرحله گروهی در رده آخر قرار بگیرد. افزایش سهمیه قاره‌ها برای جام جهانی پیش رو باعث شده اماراتی‌ها خیلی جدی به دنبال رسیدن به دومین جام جهانی خود باشند.

شاگردان پائولو بنتو در طول رقابت‌های انتخابی دور قبل چشمگیر ظاهر شدند و از هفت بازی خود، ۶ برد و یک تساوی به دست آورده‌اند. اماراتی‌ها در دور قبل ۱۹ گل زدند و تنها ۳ گل دریافت کرده‌اند. امارات با کسب ۱۶ امتیاز از ۶ بازی مقابل بحرین، یمن و نپال به راحتی در صدر گروه H در مرحله دوم مقدماتی قرار گرفت.

تنها یک شکست مقابل حریف مطلوب!

امارات تنها یک بار توانسته ایران را شکست دهد که این اتفاق به سال ۱۳۷۶ برمی‌گردد که ایران در دیداری دوستانه با نتیجه ۳ بر یک مغلوب امارات شد. در آن دیدار حمید استیلی تنها گل ایران را به ثمر رساند. 

ایران توانسته هر ۶ تقابل اخیرش برابر امارات را با برد به پایان ببرد. آخرین تقابل دو تیم در ژانویه ۲۰۰۴ بود که ایران در جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۲ بر یک حریفش را شکست داد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در دور دوم مقدماتی با کسب ۱۴ امتیاز از ۶ بازی در صدر گروه E قرار گرفتند. ایران در دور قبل با پنج برد و دو تساوی از هفت بازی صدرنشین شد و نتوانست در دو بازی رفت و برگشت ازبکستان را شکست دهد.

ایران در شش دوره جام جهانی از جمله سه دوره اخیر حضور داشته، اما هرگز نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند. این بار با توجه به احتمال صعود تیم سوم گروه‌ها، امیرقلعه‌نویی و تیمش به فکر اتفاقی بزرگ در جام جهانی ۲۰۲۶ است.

کایو کاندو احتمالا در نوک خط حمله امارات حضور خواهد داشت. او ۹ گل تاکنون برای کشورش به ثمر رسانده است. تهنون الذابی در بازی قبلی مقابل قطر نیز درخشید و احتمالا مثلث دیگر خط حمله است و یحیی نادر نیز دیگر ستاره خط میانی امارات خواهد بود.

ایران هیچ گونه نگرانی بابت مصدومیت بازیکنانش ندارد بنابراین تعجب آور نیست که ببینیم همان ۱۱ بازیکن در دیدار قبلی در دیدار با امارات نیز در ترکیب باشند.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون